Spring naar inhoud

- - - - -

Stress, blaasinfectie, ...?

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Steffii
Steffii
  • 26 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 12 oktober 2015 - 23:02

Hallo,

ik heb sinds een jaar een kat en een kattin in huis, die altijd in de kattenbak hun behoefte doen.
Sinds 2 weken ben ik verhuist naar een groter appartement waar ze een eigen kamer hebben, waar ze wat op hun gemak zitten en veel speeltjes enzo! Als ik thuis ben mogen ze overal komen, maar ik merk dat ze het wel goed vinden in hun eigen stekje :)
Ik had gedacht met de stress van de verhuis dat ze misschien wel eens op de grond gingen plassen ofzo, maar dat deden ze eigenlijk gelukkig niet!
Alleen nu de laatste 4 dagen heeft Zorro (onze kater) 3 keer op de grond geplast....
Vandaag was die heel veel aan het miauwen (en ja hoor en had nog eten en vers water en kreeg zeker genoeg aandacht). En daarna heeft hij op onze zitzak (onze voorlopige zetel) geplast. Ik merkte ook dat er op zijn weg terug naar zijn kamer heel veel druppels urine lagen! Alsof hij nog niet was uitgeplast, terwijl ik hem niet heb weggejaagd tijdens het plassen (want ik had het net daarna pas in de gaten).
Zou dit nog van de eventuele stress kunnen zijn? Of zou ik eerder moeten denken aan een blaasinfectie ofzo en toch eens naar de dierenarts gaan?
Binnenkort komt onze nieuwe zetel en ons tapijt en ik zou niet willen dat die daar ook een "ongelukje" op heeft.....

Wie heeft raad?

Groetjes,
Steffi

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 12 oktober 2015 - 23:18

Klinkt alsof je kater een infectie heeft en kristallen z'n plasbuis verstoppen. Ga zo snel mogelijk naar de dierenarts! Vooral die druppeltjes zijn een slecht signaal, hij heeft duidelijk moeite om te plassen.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 13 oktober 2015 - 06:53

Stress kan idd de oorzaak zijn van een blaasinfectie, hier heeft Lowie een blaasinfectie gehad toen Sookie er bij is gekomen. Ga zo snel mogelijk naar de dierenarts want dit is zeer pijnlijk en potentieel gevaarlijk.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 13 oktober 2015 - 08:54

Hup hup naar de DA. Stress kan zich na enkele weken pas tonen dmv de blaas.
Je kat heeft vermoedelijk een blaasonsteking.
Zeker als hij heel veel miauwt is er iets aan de hand.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 14 oktober 2015 - 15:02

Hoe gaat het er nu mee, Steffi?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 16 oktober 2015 - 16:13

Bekijk berichtMurron, op 14 oktober 2015 - 15:02, zei: