Spring naar inhoud

- - - - -

zorgkatjes --> hart onder de riem

plassen zorgen over je kat

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 18 oktober 2015 - 17:08

Wil gewoon graag alle mensen die met problemen zitten (plasproblemen, kaka problemen, andere problemen) een hart onder de riem steken.
Er komt een einde aan alles :) .

Ik heb ZEER lang met urine-problemen gezeten, alsook met onderlinge problemen, operaties,.....
Vaak kijk ik ook naar Cat from Hell en begrijp sommige mensen heel goed. Dat ze echt met hun handen in hun haar zitten en het willen opgeven....

Even een opsomming (en dan vergeet ik waarschijnlijk nog een hoop). Het is begonnen met Snoes in huis te nemen. 4 augustus 2011
Snoes was een katje dat eigenlijk nergens welkom was en er werd een thuis voor gezocht. Ze had reeds in 4 à 5 gezinnen gewoond, maar telkens werd ze opgegeven. Ik heb dit verhaal even gevolgd en daar ze de mama van Kiara en Xanti was, hebben we ze in huis genomen.
Al snel bleek dat Xanti (dochter van Snoes) en Snoes ABSOLUUT niet met elkaar overweg konden. Ga niet heel het verhaal vertellen, maar er is een KGT aan te pas gekomen, medicatie (op voorschrift),.... Snoes was echt een 'Cat from Hell'.
Nu is Snoesje een speelse, zeer knuffelige kat!!! Wel zeer gevoelig aan stress. Bij de voorgaande gezinnen plaste en kakte ze altijd binnen. Hier had ze enkel geplast wanneer er grote stress was en dit was op 1 hand te tellen. Tot een dik jaar geleden...... haar 'ongelukjes' kwamen eerst af en toe voor, dan vaker en vaker, toen dagelijks en toen met stoelgang erbij. Verscheidene dingen stuk geplast. Kortom.... ik verfoeide ze soms echt!!!
Maar nu..... is het helemaal opgelost! Uiteindelijk hebben we de oorzaken (!) gevonden en wij terug blij, Snoesje terug blij. Bij Snoesje is alles begonnen samen met de blaasproblemen van Dikkie (Sloeber).
Ook veel plasproblemen, pijn, DA-bezoeken, Merelbeke,... Uiteindelijk een drastische operatie, waarbij de kans klein was op beterschap. MAAR!!! Het is gelukt!!!! :dancer: :dancer: :dancer: :dancer:

Oh ja, Sloeber heeft ook een poot verloren. Eerst gespalkt, dan in bench, dan geopereerd, dan terug bench om uiteindelijk zijn poot te amputeren. Ook een hele zware periode voor Sloeber en ons. Sloeber was toen echt depressief!

Nadat Sloeberke bijna beter was, begonnen de problemen bij Tijger. Ook blaasproblemen. Kon erfelijk zijn (zijn broertjes). Lange tijd (enkele weken, maar leek een eeuwigheid) werd er gedacht dat ons ventje blaaskanker had. Voor een tweede maal stonden we voor de keuze: inslapen of niet.
Deze problemen sleepte ook heel lang aan en vreesde dat hij dezelfde kant op zou gaan als zijn broer.

Gelukkig is hij er zonder operatie dit te boven gekomen. Heeft onlangs een terugval gehad, maar voorlopig is het voorbij.

Ik wil maar zeggen...... voor al degene die met hun handen in het haar zitten....
Er komt een einde aan. Het kan allemaal goed aflopen. Wij waren bijna 2 katjes kwijt en beide hebben ze het overleefd.

Oh ja, zie je wel dat ik iets vergeet (en nog). Tijger zijn poot lag ook eens in 'frutten' vaneen. Ook dit is verholpen :dancer: .  Maar ook heeft dit ZEER lang geduurd, omdat het op een vervelend plaats was, de DA bijna geen vlees meer had om het te dichten,... Ondanks zijn middelste teen nog wel doorbloeding heeft, maar geen zenuwen meer heeft, doet hij het super!!

En... dankzij KS heb ik dit ook allemaal 'overleefd'. Dus :flower: :flower: :flower: :flower:  voor iedereen die mij ooit geholpen heeft.

Niet te vergeten de periode met Rosje en haar kittens....

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 18 oktober 2015 - 17:09.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#2 Geplaatst 18 oktober 2015 - 17:32

:flower:
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#3 Geplaatst 18 oktober 2015 - 17:51

:flower: :flower: :flower:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 18 oktober 2015 - 19:08

:flower: en voor alle mensen die zo goed zorgen voor hun poesjes!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 18 oktober 2015 - 20:06

Oh dank je. Dat had ik niet verwacht :-). Wilde enkel de mensen die soms het licht aan het einde van de tunnel niet zien een hart onder de riem steken.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 18 oktober 2015 - 20:17

Ik herinner mij nog al die topics.Was heel aangrijpend.Nog eens te meer omdat ik in het zelfde schuitje zat.
Van mij ook :flower:voor jou en al de andere in dezelfde situatie.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#7 Geplaatst 18 oktober 2015 - 23:45

Chapeau dat al die mensen met hun probleemkatjes zo goed voor hen zorgen en er alles aan doen om de lievelingetjes te helpen, wat zeker niet altijd even gemakkelijk is, dus voor al die mensen :flower: :flower: :flower: en voor de katjes :rub: :rub: :rub:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 19 oktober 2015 - 08:51

Ik heb niet altijd gereageerd in je topics maar alles wel gevolgd en bewonder enorm je doorzettingsvermogen. Want het is héél zwaar. Ook hier gaat niet alles super maar daar wil ik niet over uitwijden.
Uiteindelijk overwint de liefde he, de liefde voor onze katjes. Dat geeft ons als baasje vleugels en we gaan tot het uiterste. Althans, de echte kattenliefhebbers.
Opgeven staat niet in onze woordenboek ;)

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 19 oktober 2015 - 13:38

chapeau hoor, ikzelf zou ook blijven zoeken naar een oplossing maar ik denk dat mijn man al lang zou hebben opgegeven in jouw geval.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 20 oktober 2015 - 14:05

Ja, da's waar... liefde overwint alles... We hebben  zoveel aan onze katjes, ze betekenen alles voor ons! Ondanks ik ze soms achter het behang wil kleven hoor :) .

Nicole13
Nicole13
  • 33 berichten
  • 9 katten

#11 Geplaatst 20 oktober 2015 - 14:08

Waar kan ik het verhaal van Snoesje lezen? Ben benieuwd naar de oorzaken en de oplossingen. Hier ook een plaskater. De dierenarts heeft een verdikte blaaswand geconstateerd en ontstekingscellen in de urine. Hij krijgt momenteel Cystease. Ik heb de indruk dat het iets verbetert, maar ik vindt nog steeds af en toe plas-  en/of sproeiplekken. De Cystease krijgt hij wel pas sinds een kleine twee weken. Heb ook nog vier kattinnen en de onderlinge verstandhouding is momenteel niet bijster goed, dus het zou afgezien van een medische oorzaak wellicht ook nog met stress te maken kunnen hebben.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 20 oktober 2015 - 14:14

Goh, ik heb 2 'plaskaters' gehad. Ze hadden ook echt medische problemen hierdoor. Tijger vooral ook een verdikte (abnormaal) wand, maar een verdikking is normaal bij een ontsteking. Snoes had door haar stress gelukkig geen medische problemen, maar haar plas/stoelgang problemen waren veel erger (voor mij als baasje).

Waar moet je zoeken? Goede vraag hahaha. Heb in de loop van al veel topics geopend denk.
Best eens op naam zoeken denk.

plaskaters (Sloeber heeft FLUTD) zijn Tijger en Sloeber
Snoesje is gewoon 'Snoes'

Best in de zoekfunctie (algemeen forum) op Snoes zoeken. Ook in het topic van 'Luna' staat veel over Snoes.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: plassen, zorgen over je kat