Spring naar inhoud

- - - - -

Kitten eet kattenbakvulling

• Log in om te reageren
3 reacties op dit onderwerp
Taiga
Taiga
  • 8 berichten

#1 Geplaatst 21 oktober 2015 - 21:11

Ik had gelezen dat je best geen klontvormende kattenbakvulling gebruikt bij een kitten. Had ik helaas pas gelezen wanneer ik het al aangeschaft had. Sedert vandaag begint ze in de bak te spelen en helemaal ondersteboven te halen. Soms zat er wat grit in haar mond, maar ze at er niet echt veel van. Voor de zekerheid ben ik toch meteen achter houtkorrels geweest en deze erin gedaan. Het eerste wat ze doet is er massaal van te beginnen eten!

Op de zak staat wel dat het niet schadelijk is als ze het opeten omdat het gemakkelijk verteerbaar is, maar ben er niet gerust in.

Wat denken jullie?

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#2 Geplaatst 22 oktober 2015 - 14:19

Meestal proberen ze een hapje en merken dan al gauw dat het niet lekker is.
Probeert het kitten het vaker dan zou ik ze oppakken en het spul uit haar bekje halen en haar dan neerzetten net zo vaak tot ze het beu wordt.
Hier ook wel eens gehad maar na 1 of 2 x weten ze dat het niet zo lekker is en doen ze het niet meer.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.136 berichten
  • 16 katten

#3 Geplaatst 22 oktober 2015 - 15:38

Ons klein Lientje doet niets liever dan een houtkorreltje uit de bak te nemen en ermee heel het huis door te crossen :p
Eten doen ze 2x maar dan hebben ze snel door dat het niet lekker is ;)

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#4 Geplaatst 26 oktober 2015 - 08:53

Is wel normaal gedrag in mijn ervaring.
Bij oudere poezen kan het wel op een 'tekort aan' wijzen (mijn Simba was 16 jaar oud toen hij dat plots weer begon te doen)
maar bij een kitten hoef je je geen zorgen te maken.
als ze wat ouder zijn en wél klontvormend grit mogen hebben heb je zelfs de kans dat ze er vandoor gaan met een 'bolletje'
uit de kattenbak...zoooo leuk!