Spring naar inhoud

- - - - -

Tips voor kattentuigje?

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 26 oktober 2015 - 17:35

We zijn op zoek naar een kattentuigje voor Luna.

Op zooplus zag ik deze : http://www.zooplus.n...g/trixie/459679
Enkel las ik dat de maten niet altijd kloppen en als het niet past is dat vervelend natuurlijk want ik denk niet dat je het kan ruilen (?).
Een ander tuigje op Zooplus :
http://www.zooplus.n.../verdere/169393
lijkt ons dan niet zo veilig qua sluiting aan de beoordelingen te lezen.
We zijn ook eens gaan kijken bij Aveve omdat we daar -denken we toch- eventueel kunnen omruilen als het niet past.
Het was van het merk Ferplast : sluitingen met velcro en nog een extra sluiting met kliksysteem erboven (aan de hals).
Het bovenste gedeelte met de velcro kwam -naar mijn gevoel- gemakkelijk los.
Ik weet niet natuurlijk als een kat gaat trekken aan de lijn of de druk op de velcro dan op dezelfde plaats komt.

Liefst willen we toch zo'n tuigje met "jasje", omdat ons Luna een naaktkat is en andere tuigjes (zoals deze) sneller haar huid gaan irriteren en de druk minder verdeeld zal worden.

We hebben de lintmeter even bovengehaald en rond haar nekje meten we 22cm, oksels 28cm en buikje 33 cm.

In Eurotuin heb ik er ook al zien liggen, maar weet niet precies meer welk merk ofzo. Het is al een hele tijd geleden en we hadden er toen geen nodig. Maar is wel een winkel waar we eventueel ook naartoe kunnen gaan.

Heeft er iemand tips voor een veilig kattentuigje?
Waar zouden jullie het kopen?

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 26 oktober 2015 - 17:37.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 oktober 2015 - 17:41

moest ik van jou zijn, ik koop ook iets die zacht is. anders zal de huid van Luna heel snel geirriteerd raken. want ik denk wel dat dat achter de oksels wat kan wrijven, zeker als het een ruwe stof is.
mss is een tuigje met een jasje idd handig! zeker nu voor de winter ;) al zal ze wel koude voetjes hebben :d ze zal pantoffeltjes nodig hebben LOL XD

Ikzelf kocht vorig jaar een tuigje voor felix in de Aveve (want ik wilde er niet te veel geld aan geven, omdat het heel tijdelijk gebruikt zou worden). ik zocht toen een met brede bandjes, zodat het zeker niet zou snijden (al is er bij hem wrs heel wat minder kans aangezien hij lang haar heeft :) ) en ik moet wel zeggen dat ik er heel content over was. hij wilde er in het begin wel niet mee lopen. hij bleef zitten en keek zo van 'ik kan hier echt niet in bewegen hoor', maar ik heb het gewoon aangelaten tot hij het gewoon was.

succes met je zoektocht!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 26 oktober 2015 - 18:00

Wij hebben een gewoon, het meest gewone dat er bestaat, nooit problemen gehad (ook Sphynx).
Zo eentje: http://www.zooplus.n...ig/trixie/29290

Maar wat erg aan te raden is, zijn de Treponti tuigjes.
Je moet eens op de site van Purrfect design zien.

Zelf hebben we er geen, omdat we het tuigje ook aanhouden in haar reismand.
En dat is minder handig bij de Treponti.
Maar om echt aan de leiband te lopen is een Treponti echt een zware aanrader.

Bewerkt door BlackScorpion, 26 oktober 2015 - 18:01.

Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 26 oktober 2015 - 19:29

Bekijk berichtSimsham, op 26 oktober 2015 - 17:41, zei:

mss is een tuigje met een jasje idd handig! zeker nu voor de winter ;) al zal ze wel koude voetjes hebben :d ze zal pantoffeltjes nodig hebben LOL XD

Ja, daar had ik ook al aan gedacht :lachen:

Bekijk berichtBlackScorpion, op 26 oktober 2015 - 18:00, zei:

Maar wat erg aan te raden is, zijn de Treponti tuigjes.
Je moet eens op de site van Purrfect design zien.

Ik ben eens gaan kijken ; ziet er zo op het eerste zicht oké uit maar zit dan natuurlijk met hetzelfde probleem als bij Zooplus als het niet past.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#5 Geplaatst 26 oktober 2015 - 19:31

Bij purrfect design kan je de kat ook meenemen om te passen ;) dat doe ik meestal

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 26 oktober 2015 - 19:35

Bekijk berichtMayaBlue, op 26 oktober 2015 - 19:31, zei:

Bij purrfect design kan je de kat ook meenemen om te passen ;) dat doe ik meestal
Ja maar is in Antwerpen ; is wat ver van Geraardsbergen om naartoe te rijden ;)
Dacht er vandaag ook aan om haar mee te nemen naar Aveve of naar de Maxizoo...enkel ben ik bang als we haar meenemen in haar draagmand hoe ze zou reageren wanneer we haar eruit halen in een winkel om iets te passen.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 26 oktober 2015 - 19:41

Ik zou zeggen, ik doe het voor jou (ik werk schuin over de Purrfect Design).
Maar zo zonder kat is het beetje gek hè en vrees dat mijn Sierra niet perfect gelijk is al Luna.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#8 Geplaatst 26 oktober 2015 - 19:47

Bekijk berichtBlackScorpion, op 26 oktober 2015 - 19:41, zei:

Ik zou zeggen, ik doe het voor jou (ik werk schuin over de Purrfect Design).
Maar zo zonder kat is het beetje gek hè en vrees dat mijn Sierra niet perfect gelijk is al Luna.
Dat is lief ;)
Mja, inderdaad het zou moeten lukken dat ze dezelfde maten hebben hé.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#9 Geplaatst 26 oktober 2015 - 20:25

Ik heb het tuigje waar u het over heeft,bij mijn kater zit het klittenband om de hals niet dicht(op elkaar) omdat dat niet past,de kliksluiting zit natuurlijk wel dicht,die is ruimer,om zijn buik past het wel goed en het klittenband blijft goed zitten,en ik vind het wel een fijn tuigje.
Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat als mijn kater achteruit gaat lopen hij het tuigje zo uit kan trekken,maar dat lukt hem met een gewoon tuigje ook.dus niet achteruit laten lopen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 26 oktober 2015 - 20:54

Bekijk berichtDuchess, op 26 oktober 2015 - 20:25, zei:

Ik heb het tuigje waar u het over heeft,bij mijn kater zit het klittenband om de hals niet dicht(op elkaar) omdat dat niet past,de kliksluiting zit natuurlijk wel dicht,die is ruimer,om zijn buik past het wel goed en het klittenband blijft goed zitten,en ik vind het wel een fijn tuigje.
Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat als mijn kater achteruit gaat lopen hij het tuigje zo uit kan trekken,maar dat lukt hem met een gewoon tuigje ook.dus niet achteruit laten lopen.
Oei, dat lijkt me gevaarlijk :catscratchhead
Komt het dan helemaal los?
Onze Miloh heeft vroeger nog een gewoon tuigje gehad en ik herinner me dat hij daar van alle toeren mee uitstak :cat  maar dat is nooit losgekomen.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 27 oktober 2015 - 11:49

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 26 oktober 2015 - 20:54, zei:

Oei, dat lijkt me gevaarlijk :catscratchhead
Komt het dan helemaal los?
Onze Miloh heeft vroeger nog een gewoon tuigje gehad en ik herinner me dat hij daar van alle toeren mee uitstak :cat  maar dat is nooit losgekomen.

die gewone gaan zeker ook uit hoor! felix was eens heel fel geschrokken van iets en wurmde zich er zo uit! gelukkig rechtstreeks terug nr binnen gelopen!
als ze hun pootjes voor zich strekken dan gaat het zo over hun buik en kopje heen. heel vervelend! maar langs andere kant vond ik dat dan ook weer goed, zo hangen ze zich zeker niet op he :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 27 oktober 2015 - 13:05

Kijk zeker ook eens bij de chihuahua tuigjes enz! Of jasje over tuigje. Die medical pet shirt die ik voor Finne had, leek ook een leuk truitje voor buiten. Maar ze liep er niet goed mee... dus ik weet niet of anderen er beter mee om kunnen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 27 oktober 2015 - 18:30

Bekijk berichtNasa, op 27 oktober 2015 - 13:05, zei:

Of jasje over tuigje.
Ja, dat is een goed idee voor in geval dat het tuigje zou loskomen :duim:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 27 oktober 2015 - 18:44

Bedankt iedereen voor de goeie tips :hug:

Vandaag zijn we naar een winkel geweest hier in de buurt, eigenlijk om eens te kijken naar een truitje voor Luna.
Op de website hadden we gezien dat er verkrijgbaar waren tot 15 euro...
We hadden er een leuk sweater jasje gevonden, de prijs viel wat tegen (het waren enkel een aantal "oudere" jasjes die afgeprijsd waren en veel te grote maten voor ons Luna) maar anderzijds was het dan wel mooi afgewerkt en mijn vriendin had dan toch een patroon om andere kleren te maken.
Het was een klein maatje voor honden, maar zat helemaal niet goed ; gelukkig mochten we het terug brengen ;)

Ik had dan -ter informatie- de vraag gesteld wat er best zou zijn als tuigje voor een kat en de mevrouw in de winkel toonde ons dan twee soorten tuigjes die ze verkocht.
Uiteindelijk hebben we deze gekocht
www.fressnapf.de.jpg
Hihi, ons Luna gaat dus rondlopen met "Puppy dog" op haar borstkas :lachen:
Maar het roze kleurtje vind ik haar dan wel mooi staan :goofy:
We konden het ook omruilen als het niet paste, maar het is oké van maatje.

Ze heeft er al even mee "rond gelopen", als je het zo kan noemen...
Dat wordt even wennen natuurlijk ; straks weer aantrekken.

Ideaal lijkt me nog een truitje erboven.
Mijn vriendin heeft een paar oude truitjes van ons uit de kast gehaald die we gingen wegdoen en is momenteel aan het knippen en Luna aan het passen.
Ben benieuwd of het lukt en naar het resultaat ;)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#15 Geplaatst 27 oktober 2015 - 18:52

Zou je dat resultaat dan willen delen met ons ? Met een fotospam missch, of eerder een modeshow :loveshower: :loveshower: