Spring naar inhoud

- - - - -

Niks ondergraven - nog te verhelpen?

Gedrag en opvoeding

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
jakeys_wife
jakeys_wife
  • 7 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 oktober 2015 - 16:05

Misschien heeft iemand hier 'ervaring' mee. Mijn jongste Siamees heeft precies nooit goed geleerd hoe haar behoeftes te begraven in de kattenbak. Ze doet haar hoopje, kijkt er even na en laat het gewoon liggen, krabt geen enkele korrel erover heen, gaat gewoon ergens anders zitten / slapen. Zelfde voor urinehoopjes. Dit is haar persoonlijke kattenbak dus zij is de enige die hem gebruikt, maar momenteel moeten wij haar hoopjes met korrels bedekken om de stank te kunnen uitstaan. Tips iemand?

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 27 oktober 2015 - 16:08

Nopez, gewoon lijdzaam toezien (en ruiken)
Ik heb er 3.
2 ervan graven een put naar het middelpunt van de aarde en zijn daarna soms 5 minuten bezig om alles minutieus onder te graven.  

Mijne pers gaat in de bak, doet wat ze moet doen en gaat er weer uit zonder ook maar 1 keer zich moe te maken.

De geur valt gelukkig wel mee als ze enkel haar korrels eet.  Maar als ze iets van tafel heeft gegeten, of ze pikt korrels van opvangers, heeft ze diarree.
Anders ruik je het amper

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

jakeys_wife
jakeys_wife
  • 7 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 oktober 2015 - 16:11

Dank voor snelle respons - inderdaad 'too bad', andere 3 katten lijken betere leerlingen te zijn geweest!

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#4 Geplaatst 27 oktober 2015 - 16:40

Hoe oud (of jong) is ze?
is ze erg dominant tegenover de andere poezen? (dominante poezen vinden dat normaal)
Als ze nog erg jong is kan je haar leren dat onder te graven. Dat deed ik toch.
Na haar toilet bezoek onmiddellijk met je vingers het hoopje of plasje (met tamelijk wat vertoon) ondergraven.
Intussen tegen haar praten hoe netjes je haar wel vind en hoe flink ze wel is om op de kattenbak te gaan.
Meestal doen ze het na een tijdje in de meeste gevallen (op een uitzonderingetje na dan)
Succes!

wendyv123
wendyv123
  • 4.370 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 27 oktober 2015 - 16:46

Overschakelen op vers !!! Dan heb je maar 1x per dag een kakje dat veel vaster en kleiner is en de stank.... echt meer dan dag en nacht verschil in de positieve zin !

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.038 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 27 oktober 2015 - 17:56

Ons Nekko graaft ook niets onder, nooit gedaan.
Die gaat minutenlang gelijk een halve zot in de kattenbak graven om een geschikt putje te maken, doet haar behoefte, krabt heel kort aan de zijkant of bovenkant van de bak en dat is het dan.
Onze Leon had nog het fatsoen van dan haar zaakjes te gaan begraven, maar ons Nena doet die moeite niet hoor :lachen:
En inderdaad, als ze alleen brokken hebben gehad valt de geur heel erg goed mee. Als ze nat hebben gehad dan ruiken we het soms tot in de living.
Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 27 oktober 2015 - 18:08

Félix graaft ook niets onder. In het begin heel erg vervelend --> geurhinder tot en met!!!!
ondertussen staat hij op andere voeding en heb ik daar geen last meer van (al moet het daar ook niet de ganse dag liggen natuurlijk ;) )
En als hij dan es krabt dan krabt hij over de grond naast de bak.... vreemd!

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 27 oktober 2015 - 19:57

Hier graaft Tobyn ook niets onder maar haar broer Xeon gaat het altijd voor haar toegooien :)
Ik denk dat ze het altijd zo gedaan hebben
Dat is nogal een broer he ;)

Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#9 Geplaatst 27 oktober 2015 - 20:19

Cloe graaft en graaft maar haar kakje blijft gewoon boven op het zand liggen blinken :lachen:
Geplaatste afbeelding

Machteld.
Machteld.
  • 3.096 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 27 oktober 2015 - 20:38

Bekijk berichtInge91, op 27 oktober 2015 - 20:19, zei:

Cloe graaft en graaft maar haar kakje blijft gewoon boven op het zand liggen blinken :lachen:
Blij dat ik niet alleen ben met zo'n geval in huis :lachen:

Maar inderdaad, sommige katten begraven gewoon niet. Je kan eens proberen van kattenbakvulling te wisselen, vulling die sneller vocht onttrekt aan de ontlasting neemt de stank ook sneller weg. Vlak na een boodschap helpt dat niet natuurlijk, maar je bent niet altijd thuis als de kat op de bak moet.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

CallistoDolls
CallistoDolls
  • 29 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 28 oktober 2015 - 00:55

Bekijk berichtSteffie_G, op 27 oktober 2015 - 17:56, zei:

Ons Nekko graaft ook niets onder, nooit gedaan.
Die gaat minutenlang gelijk een halve zot in de kattenbak graven om een geschikt putje te maken, doet haar behoefte, krabt heel kort aan de zijkant of bovenkant van de bak en dat is het dan.
Onze Leon had nog het fatsoen van dan haar zaakjes te gaan begraven, maar ons Nena doet die moeite niet hoor :lachen:
En inderdaad, als ze alleen brokken hebben gehad valt de geur heel erg goed mee. Als ze nat hebben gehad dan ruiken we het soms tot in de living.

Leuk om te lezen dat nog katten aan de bak krabben :p
Cayenne blijft wel zeker 5 minuten krabben aan de wanden en bovenkant van de bak. Een hels lawaai soms, ben er al van wakker geworden :)

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.344 berichten

#12 Geplaatst 28 oktober 2015 - 12:08

Bekijk berichtMachteld., op 27 oktober 2015 - 20:38, zei:

Blij dat ik niet alleen ben met zo'n geval in huis :lachen:

Maar inderdaad, sommige katten begraven gewoon niet. Je kan eens proberen van kattenbakvulling te wisselen, vulling die sneller vocht onttrekt aan de ontlasting neemt de stank ook sneller weg. Vlak na een boodschap helpt dat niet natuurlijk, maar je bent niet altijd thuis als de kat op de bak moet.

Cloe doet echt haar best hoor, maar ze krabt aan de rand van haar bak :lachen:

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 28 oktober 2015 - 18:16

Sammie groef ook niet onder. En maar blijven krabben aan de kattenbak. Hij heeft het nooit begrepen de duts :love4:  (met zijn kleine handicapjes)

Finne graaft ook niks onder en stinkt vre-se-lijk!! Ik hoopte dat het overging als de wormen weg waren, maar niks! Ik ga terug van voeding veranderen, van Sanabelle terug naar RC. Mijn jongens hadden daar nooit last van, Jaro ook nu niet voor zover ik weet. En Finne gaat dan ook nog 2-3 keer per dag een grote boodschap doen, zo veel! Ik ben 1x per dag gewoon van mijn katten. Finne eet nog wel veel en groeit ook nog.
Maar die probeert niet eens veel.
Bij Sam stonk dat meestal niet zo. Jaro groef het soms onder.
Nu ruikt heel het appartement... hopelijk wordt dit beter. Ik schaam mij dood als ik mijn huisgenoten hoor opstaan en èèèèèèèèèih roepen. Echt overal stank.

Met de jjongens schepte ik 1x om de dag. Dag niet, dag wel, dag niet, dag wel. Ging perfect met 3 kattenbakken zo. Nu moet ik minstens 1x en liefst 2x per dag scheppen.

Er ligt nu een schepje bij 2 bakken.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 29 oktober 2015 - 10:12

Bekijk berichtNasa, op 28 oktober 2015 - 18:16, zei:

Sammie groef ook niet onder. En maar blijven krabben aan de kattenbak. Hij heeft het nooit begrepen de duts :love4:  (met zijn kleine handicapjes)

Finne graaft ook niks onder en stinkt vre-se-lijk!! Ik hoopte dat het overging als de wormen weg waren, maar niks! Ik ga terug van voeding veranderen, van Sanabelle terug naar RC. Mijn jongens hadden daar nooit last van, Jaro ook nu niet voor zover ik weet. En Finne gaat dan ook nog 2-3 keer per dag een grote boodschap doen, zo veel! Ik ben 1x per dag gewoon van mijn katten. Finne eet nog wel veel en groeit ook nog.
Maar die probeert niet eens veel.
Bij Sam stonk dat meestal niet zo. Jaro groef het soms onder.
Nu ruikt heel het appartement... hopelijk wordt dit beter. Ik schaam mij dood als ik mijn huisgenoten hoor opstaan en èèèèèèèèèih roepen. Echt overal stank.

Met de jjongens schepte ik 1x om de dag. Dag niet, dag wel, dag niet, dag wel. Ging perfect met 3 kattenbakken zo. Nu moet ik minstens 1x en liefst 2x per dag scheppen.

Er ligt nu een schepje bij 2 bakken.

3x per dag? Vind ik wel heel veel hoor :/
Bij mij gaan beide katten, 1x. Ik geef ze ook RC, heel tevreden van! geen stank meer. Toen ik ze pas had viel ik haast om!!! Ze kregen Friskies bij de vorige eigenaars, O MY GOD echt niet te harden!!! Ben direct overgestapt naar de RC en op slag geen stank meer, thank god!!!

lathyrus
lathyrus
  • 3 katten

#15 Geplaatst 29 oktober 2015 - 11:25

Bekijk berichtInge91, op 28 oktober 2015 - 12:08, zei:

Cloe doet echt haar best hoor, maar ze krabt aan de rand van haar bak :lachen:

:lachen: , onzen diddl doet hetzelfde , t is te zeggen, als hij zich dan eens de moeite wil doen om het te proberen begraven en dan staat hij met zijn voeten in dienen hoop kakkeledoedies te trappelen..., meestal laat hij alles gewoon liggen en gaat zijn zusje yoshi het voor hem gaan begraven, gelukkig maar...
Geplaatste afbeelding