Spring naar inhoud

- - - - -

Te vlug geroepen: Sloeber WEER last...

• Log in om te reageren
55 reacties op dit onderwerp
Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten

#46 Geplaatst 16 december 2015 - 10:54

Ocharme, hij heeft er geen geluk mee he.

Veel beterschap, hoop dat hij snel weer helemaal ok is!
Those who don't believe in magic, will never find it

Seabert
Seabert
  • 4.649 berichten

#47 Geplaatst 16 december 2015 - 11:29

Arme, arme Sloeber, ventje toch....
Veel beterschap!

En veel sterkte voor jullie, moet ontzettend moeilijk en zwaar zijn dat hij altijd maar hervalt...

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#48 Geplaatst 16 december 2015 - 23:14

Amai, dat is niet fijn dat dat manneke weer moet afzien,  dan ben je blij dat hij weer in orde is en dan hervalt hij weer, hopelijk
is hij weer snel beter :hug:

DORIS
DORIS
  • 7.649 berichten
  • 4 katten

#49 Geplaatst 17 december 2015 - 04:35

Alé,Sloeberke,we gaan nog eens duimen.Voor jou en je baasjes.
Hopelijk duurt het niet te lang voordat het in orde is.

• Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#50 Geplaatst 16 januari 2016 - 20:01

Bekijk berichtartemis2, op 05 november 2015 - 16:21, zei:

Ik ben een 'haar' hoor ;-) Ben gewoon nog niet met dat profiel hier beziggeweest.

Dolfje, ik ben blij dat Sloeber het nu goed doet!
Toch snap ik niet waarom ze zijn urine niet onderzocht hebben. Want nu weet je niets over de oorzaak van deze blaasontsteking en of er opnieuw gruis mee in het spel is. En op die manier weet je helemaal niet of de voeding ermee te maken had en of je die moet bijsturen wat dat betreft...

Het is maar omdat we allemaal hopen dat Sloeber het nu goed gaat blijven doen hè.

Is hij trouwens al wat vermagerd tegenover een jaar geleden?

Vandaag nog eens gewogen. Hij krijgt Obesitas Urinary. Weegt 8.2 kg. 100gr afgevallen. Niet veel, maar beter iets dan niets of bijkomen he...

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#51 Geplaatst 14 februari 2016 - 16:07

Vandaag nog eens gewogen, een maand later (op 2 dagen na). Hij staat op Obesitas en Obesitas Urinary.
En *zucht*, weer 100 gram bijgekomen. 8.3 kg.
Hoe kan dat toch!!!!

Ja, heel af en toe smult hij van de meisjeskorrel (als hij ons te vlug af is). Snoepjes krijgt hij van Obesitas.

Ach ja, we zullen maar in ons achterhoofd houden dat hij zonder de korrel nog veel meer zou wegen.....

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#52 Geplaatst 14 februari 2016 - 17:40

Maar alle  :catscratchhead da's toch bizar. Krijgt hij alles in kommetjes of in voedselverrijking?

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#53 Geplaatst 15 februari 2016 - 20:17

Bekijk berichtMurron, op 14 februari 2016 - 17:40, zei:

Maar alle  :catscratchhead da's toch bizar. Krijgt hij alles in kommetjes of in voedselverrijking?

Er staat Metabolic als we niet thuis zijn (gaan werken zijn dus). Maar eens thuis gaat deze weg en geven we ze alle 4 apart eten. De meisjes gewone voeding (en wat extra's tussendoor) en de jongens Metabolic Urinary.
Boven staat de Matabolic in een kommetje, beneden in voedselverrijking. Dit omdat niet al onze katten dit kennen (lees: eentje kent het echt niet en eentje is te lui). Net degene die het echt niet kent, is een mini katje (Snoes) en kan dus niet hele tijd zonder eten.
Maar veel zit er niet in. Net genoeg tot ik of man terug thuis is (want door onze uren zitten ze nooit lang alleen).

En hij krijgt natte voeding.... dat wel. Omdat hij ook met zijn blaas zit. Hij krijgt dagelijks 2/4 ('s morgens 1/4 en 's avonds 1/4) van een zakje, dus daaraan kan het niet liggen.... Vaak eet hij het zelfs niet op. Omdat meneer 'gezond' niet goed vindt, maar hij krijgt dan niets anders van mij. Tijger eet zijn portie dan meestal voor een deel mee op.
Of als hij te lui is om van zijne troon te komen (hoge krabpaal) als het etenstijd is (natte voeding), krijgt hij het achteraf ook niet meer. Natte voeding is dadelijk eten bij ons (1 zakje verdeeld over 4 katten).

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#54 Geplaatst 15 februari 2016 - 20:53

ik heb ook een katertje die al lang sukkelt (was net 2,5j) met blaasproblemen. hij eet nog steeds KVV maar met blaasgruispasta (uropet) en aangelengd met kookvocht van kip dit 2x per dag. sindsdien staat zijn ph op 7 (voorheen op 9) en geen gruis meer. brokjes (20stuks per dag) krijgt hij van hills urinary+metabolic omdat hij ook 7,8 kg weegt (te dik dus). ook zijn darmen verstoppen weleens en daarvoor krijgt hij laxapast 1x per dag.
of het nu het extra water of de pasta is weet ik niet maar hij is nu 2j stabiel. DA zei ons na zijn obstructie dat natvoer (bestaat ook in urinary+metabolic) veel beter was dan de brok, het extra vocht zou de doorslag geven.
hij kreeg de problemen na een bacteriele infectie. hij at al kvv maar in zijn puzzel deden we orijen, daarvan is bekend dat dit bij sommige gevoelige katten blaasgruis kan veroorzaken.
succes met sloeber

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#55 Geplaatst 16 februari 2016 - 07:27

Bekijk berichtZWERFKAT, op 15 februari 2016 - 20:53, zei:

ik heb ook een katertje die al lang sukkelt (was net 2,5j) met blaasproblemen. hij eet nog steeds KVV maar met blaasgruispasta (uropet) en aangelengd met kookvocht van kip dit 2x per dag. sindsdien staat zijn ph op 7 (voorheen op 9) en geen gruis meer. brokjes (20stuks per dag) krijgt hij van hills urinary+metabolic omdat hij ook 7,8 kg weegt (te dik dus). ook zijn darmen verstoppen weleens en daarvoor krijgt hij laxapast 1x per dag.
of het nu het extra water of de pasta is weet ik niet maar hij is nu 2j stabiel. DA zei ons na zijn obstructie dat natvoer (bestaat ook in urinary+metabolic) veel beter was dan de brok, het extra vocht zou de doorslag geven.
hij kreeg de problemen na een bacteriele infectie. hij at al kvv maar in zijn puzzel deden we orijen, daarvan is bekend dat dit bij sommige gevoelige katten blaasgruis kan veroorzaken.
succes met sloeber

KVV reeds in het verleden geprobeerd, maar eet dit niet echt. De natvoer weigert hij te eten (metabolic). Ook moeten we er rekening mee houden dat hij maar 3 poten heeft :-). Aanlengen met kookvocht van kip. Hoe doe jij dit in de praktijk?

ZWERFKAT
ZWERFKAT
  • 164 berichten

#56 Geplaatst 16 februari 2016 - 20:58

ik kook een kippenbil, kippendij of kippenwit in veel water (laat dit toch zeker 30 min zachtjes koken zodat het vlees smaak heeft afgegeven). beenderen verwijder ik nadien. het wit van de kip (en het vel voor de magere katten) doe ik in kleine stukjes (gekookte kip/vel vinden sommige lekker) en het vocht verdeel ik in kleine diepvriespotjes (van de colruyt). deze vries ik in voor 2 weken. dagelijks heb ik dus mijn extra vocht voor mijn Witse. ook de andere 6 katten vinden het lekker. ik heb zowat alle mogelijke merken blikvoer voor gruis. om af te wisselen, als hij een keer het KVV niet lust. Trovet is de favoriet naast RC blik paté urinary. hij is ook gek op brokjes maar dat krijgt hij enkel als snoepje. hij krijgt weer gruis bij te weinig vocht. gelukkig is hij geen kieskeurige eter (dat zie je aan zijn gewicht).