Spring naar inhoud

- - - - -

My cat from hell - FHS

FHS

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 02 november 2015 - 19:59

Wie kijkt naar dit programma?

Bij aflevering 17 (Duivelse katten) die pas is geweest, zat er een kat bij die in haar staart beet. Ze had een neurologische aandoening. Eentje die niet te genezen was.

Iemand een idee welke deze was? Ik heb de aflevering uiteraard gewist en terugkijken kunnen we niet.

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 02 november 2015 - 20:09.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 02 november 2015 - 20:09

Weet het al... FHS.

Bij het zien van dit moesten mijn man en ik dadelijk aan Snoes denken! We denken al langer dat 'er een vijsje' bij haar los is :) , maar zien haar supergraag hoor!

Ze vertoont zeer veel herkenbare dingen hierin.
- plotseling van rust naar spurten van hot naar her zonder enige aanwijzing (niet gewoon spelend), maar echt 'zot worden' (sorry voor de omschrijving, maar weet even geen betere)
- dingen zien die er niet zijn (ook weer niet zoals de andere katten soms naar een iniemienie beestje staren)
- trekken van haar rug (doet ze vaak)
- na het trekken dadelijk likken

Dit zijn enkele gedragingen die we enkel nog maar bij Snoes gezien hebben. Voorheen linkten we ze zelfs aan het 'plasprobleem', maar uiteindelijk was het dit toch niet.

Eigenlijk vertoont ze alles buiten - GELUKKIG - het bijten in haar staart.

Kent iemand deze gedragingen?

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 02 november 2015 - 20:23

Ik krijg er schrik van.
Zocht wat meer op erover, en bij een video herken ik ook veel dingen bij Sienna :trance: :trance:

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 02 november 2015 - 20:31

Bij één video is dat echt net Sienna wanneer ze, zoals wij zeggen, "het zot heeft".
Ik was me nooit van kwaad bewust en dacht dat het gewoon frustratie en energie teveel was.
Nu word ik toch ongerust...

Maar gemeen of vals is ze nooit geweest. Gewoon overactief op die momenten, miauwen, ogen groot...

Bewerkt door Ailure, 02 november 2015 - 20:43.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#5 Geplaatst 02 november 2015 - 21:14

Snoes heeft het ook niet hoor (bijt niet in haar eigen staart), maar enkele dingen die wij 'abnormaal' en 'een vijs los' vonden, komen hier wel in terug.
Vond het wel interessant, die aflevering.
Vaak zijn het voor de hand liggende dingen (voor ons toch), maar dit vond ik toch wel leerrijk.

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 02 november 2015 - 21:30

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 02 november 2015 - 21:14, zei:

Snoes heeft het ook niet hoor (bijt niet in haar eigen staart), maar enkele dingen die wij 'abnormaal' en 'een vijs los' vonden, komen hier wel in terug.
Vond het wel interessant, die aflevering.
Vaak zijn het voor de hand liggende dingen (voor ons toch), maar dit vond ik toch wel leerrijk.

Nee idd in haar staart heb ik Sienna ook nog niet zien bijten.
Maar wel: wild rondrennen, op zo'n aparte toon miauwen (doen krolse katten ook, op zo'n manier), ogen echt groot dat wij vaak zeggen "amai zie die ogen" dus maw het valt echt wel op. Ze grolt dan ook wel eens terwijl ze rondcrost.

En zo eens in het wildeweg likken ook, maar of dat overheersend is weet ik niet (kan toeval zijn).

Ga ik eens op letten als ze dat nog eens heeft. Al was me dat dan wel opgevallen dus zal toevallig zijn.
Zulke buien heeft ze al van kitten af.

Huidtrillingen en met die staart (behalve dat bijten) heb ik niet echt op gelet. Ga ik wel doen als ze dat nog eens heeft...
Als ze nu zo erg likte/reageerde als op het filmpje hier beneden, was ik er toch mee naar de DA gegaan.

https://www.youtube....h?v=0w0VwyiP800

Maar dit gedrag vertoond zij niet.

Bewerkt door Ailure, 02 november 2015 - 21:42.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 02 november 2015 - 21:43

Ailure, da's gewoon een speelbui  :d
Als je onze Jaro zou bezig zien, ook echt mauwen en janken, met krassende nagels rondschieten, brrrr geluiden maken, ogen als schotels, vacht omhoog en rondschieten.

Finne doet dat ook. Sam deed dat, Snoet kan dat ook. Gewoon een normaal kattending
De dolle 5-15 minuten.  :d

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#8 Geplaatst 02 november 2015 - 21:45

Bekijk berichtNasa, op 02 november 2015 - 21:43, zei:

Ailure, da's gewoon een speelbui  :d
Als je onze Jaro zou bezig zien, ook echt mauwen en janken, met krassende nagels rondschieten, brrrr geluiden maken, ogen als schotels, vacht omhoog en rondschieten.

Finne doet dat ook. Sam deed dat, Snoet kan dat ook. Gewoon een normaal kattending
De dolle 5-15 minuten.  :d

Maar ik ben ook echt zo'n ongeruste poezenmadam hé :oops:
Bij het minste dingetje sta ik mezelf af te vragen of ik naar de DA moet rennen.
Je zal wel gelijk hebben hoor, dat was ik zelf ook aant denken :oops:

Maar ik vraag me af: wanneer is het nog een zotte bui, en wanneer is het echt FHS?
Gaat FHS vooral over dat likgedrag?

Bewerkt door Ailure, 02 november 2015 - 21:47.

Cinn
Cinn
  • 575 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 02 november 2015 - 22:30

Ik denk dat je alles een beetje in perspectief moet zien:
- ineens het 'oud zot krijgen' doet mijn kattin ook, van rust naar spelen in een fractie een seconde ...
- naar iets staren wat wij niet zien, kan een stofje of een lichtspeling zijn wat wij niet opmerken (gebeurd hier ook regelmatig)
- trekken met de rug kan een vliegje zijn, of een stress trekje (bij mijn kattin is dat stress, bij mijn kater een vlieg)
- direct erna likken, is schoonmaken of om zichzelf te ontspannen

En ja, ze jagen beiden al wel eens op hun eigen staart en happen er ook eens naar.. is het daarom FHS?
Als het in combinatie is met een plasprobleem, zou het dan niet gewoon stress kunnen zijn?

I came, I purred, I conquered

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#10 Geplaatst 02 november 2015 - 23:59

Aillure mss eens leren genieten van je kat en niet denken van oei en ai wat heeft ze nu.
Veel van die dingen doen er een paar hier ook, niks mis mee, als ge u gaat focussen op wat je op internet leest tja dan is om zot te worden dan;

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 03 november 2015 - 00:23

Bekijk berichtcatherine, op 02 november 2015 - 23:59, zei:

genieten van je kat
Doe ik hoor ;)

Machteld.
Machteld.
  • 2 katten

#12 Geplaatst 03 november 2015 - 07:39

Dat trekken met de rug, meteen gaan likken alsof ze gebeten wordt en dan als een gek door het huis schieten doet Pluis ook, Saga helemaal niet. Is het daarom FHS? Ik denk eerder dat ze gewoon last heeft van haar droge huid in combinatie met een zot spel zijn dat als kitten een duik van twee meter gemaakt heeft :catnoknow
Alle katten hebben wel een of ander gedrag dat met een symptoom overeenkomt.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#13 Geplaatst 03 november 2015 - 08:10

dit heb ik beschreven in Feline Hyperesthesie Syndroom.
Mijn Billy heeft dat.
De aflevering die je wil terug bekijken heette 'Crazy Daisy'
Wat de poes in kwestie doet is veel erger dan even een gekke vijf minuten krijgen.
Billy is duidelijk in de war als het gebeurt.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 03 november 2015 - 08:44

Ailure, je moet geen schrik hebben hoor :-). De kat in de aflevering had wel 40 'aanvallen' per dag.