Spring naar inhoud

- - - - -

Welk strijkijzer kopen

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#1 Geplaatst 04 november 2015 - 10:23

Mijn strijkijzer gaat al heel wat jaren mee, maar heeft nu zijn tijd gehad. Het begint te lekken aan het reservoir waar je het water in doet. Ik heb nog een gewoon strijkijzer met stoom, maar overweeg om een generator (of hoe noem je zoiets) aan te kopen.

Heeft er iemand tips, welk is een goed toestel? Niet te zwaar en wel genoeg stoom :)

Laat jullie tips maar komen ;)

Geplaatste afbeelding

Kaprice
Kaprice
  • 4.998 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 04 november 2015 - 10:58

Euh kheb al een beetje een onderzoekje gedaan  :lachen: omdat ik nog een klein strijkijzer heb zelfs nog zonder stoom.
En inderdaad die stoomgenerators veel meer gebruiksgemak geven...
Mijn keus staat voorlopig op een model van philips waar je geen temperatuur meer moet instellen. De "perfectcare" types dacht ik.
En qua stoom toch een type van 5 à 6 Bar.
Wel ook niet vergeten als je zo een generator koopt dat je er ook de strijkplank bij moet kopen waar zo een groot toestel op past!

Kaprice
Kaprice
  • 4.998 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 november 2015 - 11:38

Perfect Care Aqua stoomgenerator
GC 8625/30 : 5,8 Bar - 300gr stoomstoot - 2,5l waterreservoir voor 199,99€
Of
GC8643/30 : 6 Bar - 320gr stoomstoot - 2,5l waterreservoir voor 229,99€
Zijn de types die tot nu op mijn favo lijstje staan/stonden  :wi

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 november 2015 - 14:02

indien je spaarpot goed gevuld is, Laura Star zonder twijfel !!!!

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#5 Geplaatst 04 november 2015 - 17:05

Bekijk berichtKaprice, op 04 november 2015 - 10:58, zei:

Euh kheb al een beetje een onderzoekje gedaan  :lachen: omdat ik nog een klein strijkijzer heb zelfs nog zonder stoom.
En inderdaad die stoomgenerators veel meer gebruiksgemak geven...
Mijn keus staat voorlopig op een model van philips waar je geen temperatuur meer moet instellen. De "perfectcare" types dacht ik.
En qua stoom toch een type van 5 à 6 Bar.
Wel ook niet vergeten als je zo een generator koopt dat je er ook de strijkplank bij moet kopen waar zo een groot toestel op past!

Die heb ik dus ook in mijn gedachte, ik ga nog wat opzoekwerk doen ;)

Bekijk berichtwendyv123, op 04 november 2015 - 14:02, zei:

indien je spaarpot goed gevuld is, Laura Star zonder twijfel !!!!

Tja ik wil er eigenlijk niet teveel geld aan geven, die dingen gaan zo snel stuk, duur of minder duur. We zijn ook maar met 2 personen, dus zoveel strijk heb ik ook niet

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 04 november 2015 - 17:08

Bekijk berichtInge91, op 04 november 2015 - 17:05, zei:

Die heb ik dus ook in mijn gedachte, ik ga nog wat opzoekwerk doen ;)
Tja ik wil er eigenlijk niet teveel geld aan geven, die dingen gaan zo snel stuk, duur of minder duur. We zijn ook maar met 2 personen, dus zoveel strijk heb ik ook niet

Als ze er zijn de primo stoomgenerator!  Ik weet dat er veel mensen neerkijken op dit merk, maar echt een geweldig machientje.

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#7 Geplaatst 04 november 2015 - 17:18

Bekijk berichtThundernimf, op 04 november 2015 - 17:08, zei:

Als ze er zijn de primo stoomgenerator!  Ik weet dat er veel mensen neerkijken op dit merk, maar echt een geweldig machientje.

Die zijn van bij aldi dacht ik, ? ik heb zelf de stomer voor de vloer van primo, echt en super machine

Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#8 Geplaatst 04 november 2015 - 18:29

Voor mij geen generator.
Geef mij maar een degelijk stoomstrijkijzer :)

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 november 2015 - 19:22

Als ik mij niet vergis, heeft mijn mama ook een generator van Philips. Welk model weet ik niet, dan moet ik eens kijken als ik thuis ben.

Maar ze is er in elk geval vrij tevreden van.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 04 november 2015 - 20:16

Bekijk berichtInge91, op 04 november 2015 - 17:18, zei:

Die zijn van bij aldi dacht ik, ? ik heb zelf de stomer voor de vloer van primo, echt en super machine

Ja! En super service. Een van de katten heeft ooit de kabel doorgebeten en we kregen gewoon ons geld terug :)

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#11 Geplaatst 05 november 2015 - 17:26

Bekijk berichtThundernimf, op 04 november 2015 - 20:16, zei:

Ja! En super service. Een van de katten heeft ooit de kabel doorgebeten en we kregen gewoon ons geld terug :)

Ik ga de folder in het ook houden, het scheelt wel veel in prijs met de andere merken

Geplaatste afbeelding

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.915 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 05 november 2015 - 17:47

Bekijk berichtInge91, op 05 november 2015 - 17:26, zei:

Ik ga de folder in het ook houden, het scheelt wel veel in prijs met de andere merken

Inderdaad. Als het strijkijzer altijd te kopen zou zijn, had ik nooit iets anders gekocht. Bovendien zit er ook op een beveiliging op waardoor het strijkijzer na ongeveer tien minuten niet te hebben gebruikt, zichzelf afkoelt.

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#13 Geplaatst 05 november 2015 - 19:14

Het strijkijzer met stoomgenerator van Primo is een hele goede keuze , heb hem zelf zeker al 7 jaar , heel tevreden van ,
heb mij ook toen een speciale strijkplank aangekocht om de reden , dat mijn gewone strijkplank snel onderaan te nat werd van de stoom !
Mijn speciale strijkplank wordt ook wel na 2 uren stijken licht vochtig (ik bedoel wel  de strijkhoes )
ik strijk dus eerst de dingen die ik moet opvouwen , daarna de kleding die op een kapstok komen te hangen , om de reden dat ze nog kunnen verluchten dan !
Ben ik de enige met dit strijkplank probleem , of zijn er nog waarvan de hoes na uren strijken niet meer droog is !
Heb een strijkplank op netstroom die warm wordt en die je kunt op blazen of luchtledig zetten !!!
Geplaatste afbeelding

Inge91
Inge91
  • 12.578 berichten

#14 Geplaatst 06 november 2015 - 14:34

Bekijk berichtThundernimf, op 05 november 2015 - 17:47, zei:

Inderdaad. Als het strijkijzer altijd te kopen zou zijn, had ik nooit iets anders gekocht. Bovendien zit er ook op een beveiliging op waardoor het strijkijzer na ongeveer tien minuten niet te hebben gebruikt, zichzelf afkoelt.

Ik ga al eens kijken op internet

Bekijk berichtCasper-Cartouche, op 05 november 2015 - 19:14, zei:

Het strijkijzer met stoomgenerator van Primo is een hele goede keuze , heb hem zelf zeker al 7 jaar , heel tevreden van ,
heb mij ook toen een speciale strijkplank aangekocht om de reden , dat mijn gewone strijkplank snel onderaan te nat werd van de stoom !
Mijn speciale strijkplank wordt ook wel na 2 uren stijken licht vochtig (ik bedoel wel  de strijkhoes )
ik strijk dus eerst de dingen die ik moet opvouwen , daarna de kleding die op een kapstok komen te hangen , om de reden dat ze nog kunnen verluchten dan !
Ben ik de enige met dit strijkplank probleem , of zijn er nog waarvan de hoes na uren strijken niet meer droog is !
Heb een strijkplank op netstroom die warm wordt en die je kunt op blazen of luchtledig zetten !!!

Oei 2u strijken doe ik nooit, gewoonlijk een uurtje per week ;)

Geplaatste afbeelding

Casper-Cartouche
Casper-Cartouche
  • 5.287 berichten

#15 Geplaatst 06 november 2015 - 17:38

Heb toch altijd een 4 uur strijk per week ... vooral de overhemden van mijn man ...kruipt  veel tijd in ...
Geplaatste afbeelding