Spring naar inhoud

- - - - -

Onophoudelijk gemiauw en gekrab aan de deur

• Log in om te reageren
11 reacties op dit onderwerp
Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 november 2015 - 10:42

Het valt me meer en meer op dat mijne Louis steeds aan de deur van de slaapkamer zit. In het begin miauwde hij een paar keer om te laten weten dat hij er was, maar nu begint hij zijn concert soms om 05.00 's ochtends. Aangezien mijn vriend moet opstaan om 05.30, stopt het dan voor even..

Maar dan begint Louis opnieuw rond 07.00. Dit stopt maar niet. Vandaag heb ik vrij, en ik heb het echt getimed. Louis heeft meer dan een half uur aan een stuk zitten krabben en miauwen. Soms stopt het, soms begint hij iets later gewoon opnieuw.

Van waar komt zo'n gedrag toch ? En kunnen we er iets aan doen ?

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#2 Geplaatst 04 november 2015 - 10:51

Heb je hem al binnengelaten in je kamer? Als het antwoord ja is, dan heb je direct het antwoord op je vraag. Een kat is ongelooflijk koppig, en als hij in zijn koppeke gestoken heeft dat hij bij jullie op bed wil, dan zal hij dat nog wel een tijdje volhouden. Als jullie dat niet willen, is het simpelweg aan jullie om koppiger te zijn dan de kat ;-) Niet altijd simpel.
Maar het zou bvb ook kunnen dat hij 's morgens honger heeft, en dat hij jullie wil wakker maken om hem eten te komen geven. Dat kan je misschien makkelijker oplossen door bvb 's avonds wat extra brokjes te geven.
Of misschien wil hij bvb naar buiten. En dat kan je oplossen met een kattendeurtje.
Veel mogelijkheden dus ;-)

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 04 november 2015 - 11:01

Bekijk berichtFreya13, op 04 november 2015 - 10:51, zei:

Heb je hem al binnengelaten in je kamer? Als het antwoord ja is, dan heb je direct het antwoord op je vraag. Een kat is ongelooflijk koppig, en als hij in zijn koppeke gestoken heeft dat hij bij jullie op bed wil, dan zal hij dat nog wel een tijdje volhouden. Als jullie dat niet willen, is het simpelweg aan jullie om koppiger te zijn dan de kat ;-) Niet altijd simpel.
Maar het zou bvb ook kunnen dat hij 's morgens honger heeft, en dat hij jullie wil wakker maken om hem eten te komen geven. Dat kan je misschien makkelijker oplossen door bvb 's avonds wat extra brokjes te geven.
Of misschien wil hij bvb naar buiten. En dat kan je oplossen met een kattendeurtje.
Veel mogelijkheden dus ;-)
Dankjewel voor je reactie !

Hij is inderdaad een paar keer binnen gemogen, maar dat is toch al een jaar geleden. En nu is het een maand bezig denk ik..

Aangezien mijn vriend om 0500 opstaat, geeft hij ze dan al wat brokjes, dus ik denk niet dat ze al om 0700 honger kunnen hebben  :jump: .. En het is een binnenhuis kat.. Nog nooit buiten geweest :)..
Hopen dat het uitdooft dan ?

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 04 november 2015 - 11:14

Ja zeker niet op reageren en de deur voor hem opendoen. Want dan slaagt hij en gaat hij t vaker doen.
Misschien kan je vriend ze smorgens meenemen naar beneden en ze eventueel ook een paar speeltjes geven. Zodat hij niet aan je deur kan komen zitten krabben en miauwen? Eventueel ook tijdelijk de gang afsluiten om hem uit zijn ritme te halen van smorgens aan je deur te komen zitten?

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#5 Geplaatst 04 november 2015 - 11:36

Heb er ook eentje dat het ongelooflijk  lang uithoudt om te krabben en de duwen tegen de deur ;)

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.048 berichten
  • 17 katten

#6 Geplaatst 04 november 2015 - 12:56

Hier doet Saar'tje dat ook :d
De deur afbreken om binnen te mogen :d, en als ze binnen is, dan  doet ze hetzelfde om uit mijn kamer te gaan :p
Ik heb dit nu opgelost door een chipluik te steken zodat ze steeds binnen en buiten kan wanneer ze er zin in heeft :d

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#7 Geplaatst 04 november 2015 - 13:11

Een kat zal alles doen om zijn/haar zin te krijgen, dus ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen.
Hier mogen alle katjes gewoon bij ons op de slaapkamer dus geen problemen, maar ja, dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf uitmaken.
Wat het eten betreft, indien de kat geen overgewicht heeft zou ik gewoon zorgen dat ze onbeperkt brokjes kan eten. Zo is die mogelijke reden al uitgesloten waarom ze komt miauwen.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#8 Geplaatst 04 november 2015 - 17:08

Daar ken ik alles van, sinds cloe ziek is heb ik haar veel te veel verwend, gevolg, een verwende poes, die het soms heel erg kan uithangen. :p

Misschien kan je het afleren met heel veel geduld en uithoudingsvermogen ;)

Geplaatste afbeelding

Louis&Ella
Louis&Ella
  • 473 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 04 november 2015 - 19:34

De katten mogen niet bij ons op de slaapkamer omdat ze dan letterlijk op mijn hoofd gaan zitten, en omdat zowel mijn vriend als ik eigenlijk allergisch zijn voor katten  :catangel ...
Wij wonen op een appartement, dus de gang afsluiten is niet mogelijk, dan kunnen ze de kattenbak niet op..

Volhouden dan maar :(.. En oorstoppen kopen  :jump:  :jump:

Bekijk berichthilleke, op 04 november 2015 - 13:11, zei:

Een kat zal alles doen om zijn/haar zin te krijgen, dus ik ben benieuwd hoe het bij jullie gaat verlopen.
Hier mogen alle katjes gewoon bij ons op de slaapkamer dus geen problemen, maar ja, dat moet natuurlijk ieder voor zichzelf uitmaken.
Wat het eten betreft, indien de kat geen overgewicht heeft zou ik gewoon zorgen dat ze onbeperkt brokjes kan eten. Zo is die mogelijke reden al uitgesloten waarom ze komt miauwen.

Het vrouwtje heeft licht overgewicht, en we hebben de indruk dat geen van beide kan stoppen met eten.. Ik heb vorige week per ongeluk de deur van de berging open gelaten, en ze hebben door de zak van het katten eten gegeten. Op een dag hadden ze met 2  een 0,5 kg brokjes op -.- ..
Leren ze dit af als ze lang genoeg eten tot hun beschikking hebben ?

Ephiny
Ephiny
  • 3.872 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 04 november 2015 - 19:36

Hier ook ziets. De twee jongste katten slapen, net zoals de andere twee, gewoon mee in de slaapkamer. Maar ze worden s ochtends altijd vroeg wakker (ergens tussen 4h en 6h), en dan zet ik ze de kamer uit. Eerst deed ik gewoon de slaapkamerdeur dicht, maar dan zaten ze tegen de deur te bonken, vermoedelijk aant wachten tot ze binnen mogen en dan maar beginnen spelen ofzo (t is niet dat ze krabben of miauwen). Dus sinds kort neem ik ze mee nr beneden en zet ze in de living met die deur toe. Dan hoor ik het tenminste niet meer. Werkt prima :)

Zou ze alleen wss beter al s avonds beneden zetten, dan moet ik niet elke nacht opstaan, maar dat kan ik niet over mijn hart krijgen. En ik vind het zelf veel te gezellig om ze bij mij te hebben :d.
Those who don't believe in magic, will never find it

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 08 november 2015 - 22:01

Hier niet aan de deur (mogen binnen), maar wanneer ze het in hun kop krijgen dat ze honger hebben of buiten willen, komen ze mij 'lastig vallen'. Krabben aan de kast.... Tijger kan daar zover in gaan dat hij Sloeber gaat ambeteren als ik niet reageer.

Ik denk dat het inderdaad zo is dat je kat op de slaapkamer wil. Er zit maar 1 ding op... koppiger zijn en NIET reageren! Als je reageert door bv. 'stop' ofzo te roepen, weet je kat dat hij aan het winnen is en zet hij nog harder door.
Hou er rekening mee dat een kat LANG kan volhouden....

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 10 november 2015 - 09:55

Katten kunnen zo ongeloofelijk koppig zijn! mijn Miroux is er ook een koning in! ongeloofelijk gewoon hoe lang ze het kunnen volhouden. Ik zelf ben dan weer absoluuuuuuut niet koppig en heb het daar heel moeilijk mee om hem te negeren. Ik kan dan snel boos worden en de beste manier voor mij is dan om gwn weg te gaan :)
Is er geen mogelijkheid dat je vriend de kat eventjes bezig houdt smorgens? Vb spelen tot hij moe is, zodat hij moe is en gaat slapen tot jij opstaat dan?