Spring naar inhoud

- - - - -

Senne

• Log in om te reageren
29 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 04 november 2015 - 19:06

Mijn man en ik hebben niet alleen twee schatjes van katjes, maar ook een superfijne, brave, lieve hond Senne, en ik besefte net dat ik ze hier nog niet had voorgesteld, foei van mij  :zweep:
Senne is een border collie in hart en nieren, een zot geval die elke dag heel wat uitdaging en denkwerk nodig heeft. Ik heb haar begin vorig jaar geadopteerd van een vrouw die er (met heel veel spijt) niet meer voor kon zorgen. Ons meisje is nu zo'n 7 jaar oud. We weten haar geboortedatum niet precies aangezien ze gered is uit een schuur, dan naar het asiel, naar enkele andere baasjes en uiteindelijk bij ons. Ik hou van haar met heel mijn hart, ze is echt een once in a lifetime beestje :love: ik neem haar dan ook zo veel mogelijk mee op stap.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg
  • image.jpg

Anathema
Anathema
  • 1.245 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 04 november 2015 - 19:09

wat een prachtige meid! :love:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 04 november 2015 - 19:18

Nu nog een kudde schapen!
Ik zie haar zo schapen hoeden :-)

Hoe komt het dat ze zoveel baasjes gehad heeft?
Ziet er toch een brave uit?

Bewerkt door BlackScorpion, 04 november 2015 - 19:18.

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 04 november 2015 - 19:25

Ja he Anathema :love3: ik vind haar echt supermooi.

Bekijk berichtBlackScorpion, op 04 november 2015 - 19:18, zei:

Nu nog een kudde schapen!
Ik zie haar zo schapen hoeden :-)

Hoe komt het dat ze zoveel baasjes gehad heeft?
Ziet er toch een brave uit?

Senne heeft inderdaad een enorm instinct om te hoeden, maar gek genoeg niet bij schapen, vooral bij kippen :lachen: en de katjes hoedt ze ook niet (als ze haar energie kwijt kan), maar vreemde katten zijn wel interessant.

Senne is super braaf! Prutst niets kapot, is super mensvriendelijk, met andere honden is het af te wachten maar is geen reden om haar weg te doen. Ze heeft wel elke dag veel beweging en training nodig en niet iedereen kan dat bieden (door persoonlijke problemen, werk, gelijk wat). Dus ze is eens zes maanden bij een vriend van de vorige eigenaar geplaatst, dan weer terug, en uiteindelijk heeft ze er een nieuwe permanente thuis voor gezocht.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#5 Geplaatst 04 november 2015 - 19:37

Mooie Senne!

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 04 november 2015 - 19:58

Ja, het is denk ik geen type (ras) hond die voor iedereen geschikt is.
Je moet ze genoeg beweging kunnen geven en afleiding enzo.
Kan me inbeelden dat als je dat niet kan, zo een hond wel destructief ofzo kan worden.
Geplaatste afbeelding

Debb
Debb
  • 239 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 04 november 2015 - 21:03

Ohhh wat is Senne mooi!! Wat een geluk dat jullie op haar pad kwamen!

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 04 november 2015 - 21:31

Bekijk berichtBlackScorpion, op 04 november 2015 - 19:58, zei:

Ja, het is denk ik geen type (ras) hond die voor iedereen geschikt is.
Je moet ze genoeg beweging kunnen geven en afleiding enzo.
Kan me inbeelden dat als je dat niet kan, zo een hond wel destructief ofzo kan worden.

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#9 Geplaatst 05 november 2015 - 00:04

Wat een prachtige hond, en hij ligt al net zo raar in de zetel als de poezels, zo grappig :loveshower:
Vaak weten of beseffen mensen niet dat het een hond is die extra beweging nodig heeft en ja, dan wordt het hun wel eens teveel, met als
gevolg dat de hond weg moet, goed dat hij nu bij jullie is terecht gekomen :duim:

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#10 Geplaatst 05 november 2015 - 13:22

Ver-uit het intelligentste hondenras.
Is te zien in haar blik ook...Mooi meisje!

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 05 november 2015 - 13:38

Oooh, ik ben helemaal verzot op border collies! :love: Vind ze ook zo mooi en intelligent. Buren van ons vroeger hadden net zo een hond en die luisterde enorm goed. Hij mocht van haar niet in de living komen als er volk was (omdat niet iedereen van honden houdt) en hij legde zich mooi neer aan de rand van de keuken om zo toch alles te kunnen zien. Hij verzette zich geen millimeter. Die hond was speciaal voor hun opgeleid in het buitenland. Ik dacht Engeland?
Heb er ook eens mee mogen wandelen en voelde me zo fier als een gieter! Hij liep mooi mee aan de voet.

Wat een prachtige foto's van Senne in die heerlijk mooie Amerikaanse landschappen! :kwijl:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 05 november 2015 - 14:53

Bekijk berichtZajin, op 05 november 2015 - 00:04, zei:

Wat een prachtige hond, en hij ligt al net zo raar in de zetel als de poezels, zo grappig :loveshower:
Vaak weten of beseffen mensen niet dat het een hond is die extra beweging nodig heeft en ja, dan wordt het hun wel eens teveel, met als
gevolg dat de hond weg moet, goed dat hij nu bij jullie is terecht gekomen :duim:

Borders staan denk ik in de top 3 van meest populaire hondenrassen in Belgiƫ. Veel mensen weten inderdaad niet waar ze aan beginnen en zo belanden er ontzettend veel in het asiel. Maar in Senne's geval was het geen "oeps ik heb het onderschat"-verhaal hoor, integendeel, vroeger had Senne 2-3u wandel- en speeltijd per dag. Ze had echt een fantastisch baasje.

Bekijk berichtDasje, op 05 november 2015 - 13:22, zei:

Ver-uit het intelligentste hondenras.
Is te zien in haar blik ook...Mooi meisje!

Dankjewel :) ze is inderdaad slim...soms te slim :lachen: Senne kan deuren open doen, weet wat ik vraag zonder al te veel woorden, ze kan ook heel duidelijk maken wat ze wil/nodig heeft. Die band is zo speciaal, ook al heb ik ze pas geadopteerd toen ze ongeveer vijf jaar was.

Bekijk berichtARIZONA, op 05 november 2015 - 13:38, zei:

Oooh, ik ben helemaal verzot op border collies! :love: Vind ze ook zo mooi en intelligent. Buren van ons vroeger hadden net zo een hond en die luisterde enorm goed. Hij mocht van haar niet in de living komen als er volk was (omdat niet iedereen van honden houdt) en hij legde zich mooi neer aan de rand van de keuken om zo toch alles te kunnen zien. Hij verzette zich geen millimeter. Die hond was speciaal voor hun opgeleid in het buitenland. Ik dacht Engeland?
Heb er ook eens mee mogen wandelen en voelde me zo fier als een gieter! Hij liep mooi mee aan de voet.

Wat een prachtige foto's van Senne in die heerlijk mooie Amerikaanse landschappen! :kwijl:

Amai, Senne luistert (binnenshuis) wel heel goed maar zo disciplinair is ze ook niet :lachen: op wandeling lukt het ook goed, tot ze een eekhoorn of konijntje gezien heeft. Dan is het trekkentrekkentrekken en bananen in haar oren :ha

Ik denk dat er geen border ter wereld op zo veel plaatsen is geweest als Senne. Met haar vorige baasje is ze een groot deel van Europa afgereisd en nu met ons een maand door de VS. Moest ze dat nu beseffen he  :queen:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 05 november 2015 - 15:17

Bekijk berichtMurron, op 05 november 2015 - 14:53, zei:

Amai, Senne luistert (binnenshuis) wel heel goed maar zo disciplinair is ze ook niet :lachen: op wandeling lukt het ook goed, tot ze een eekhoorn of konijntje gezien heeft. Dan is het trekkentrekkentrekken en bananen in haar oren :ha

Ik denk dat er geen border ter wereld op zo veel plaatsen is geweest als Senne. Met haar vorige baasje is ze een groot deel van Europa afgereisd en nu met ons een maand door de VS. Moest ze dat nu beseffen he  :queen:

Grappige Senne!
Jouw Senne is met haar kontje in de boter gevallen. Zoveel mogen zien en meemaken. Ze is echt een prinsesje ja. :loveshower:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 18 januari 2016 - 17:38

Nog een beetje Sennespam :love:
Ik ben met haar naar de Outer Banks geweest, waar de eerste gemotoriseerde vlucht heeft plaatsgevonden. Let vooral op haar uitdrukking aan die memorial voor de gebroeders Wright. Ze kijkt alsof ze zelf gevlogen heeft :lachen:

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpeg
  • image.jpeg
  • image.jpeg
  • image.jpeg
  • image.jpeg
  • image.jpeg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#15 Geplaatst 18 januari 2016 - 23:00

Wat een leuke spam, die mag er zeker zijn, zo'n lieverdje :love4: