Spring naar inhoud

- - - - -

Op kittenbezoek!

• Log in om te reageren
14 reacties op dit onderwerp
Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#1 Geplaatst 06 november 2015 - 21:56

Hallo iedereen,

Ik ben verliefd geworden op eeb BKH katertje en morgen gaan we hem voor het eerst bezoeken  :jump:
Als we hem nemen komt hij eind deze maand bij ons wonen, dan zal hij 3,5 maand oud zijn en ons poesje zal dan 8 maanden zijn (eveneens BKH).

Nu zit ik nog met een paar vraagjes:

Het katertje heeft geen nestgenootjes maar ik veronderstel dat hij alles zal leren van z'n mama (en evt. andere poezen van de cattery) wat sociaal gedrag naar andere katten toe betreft?
Ik zoek in de eerste plaats een maatje voor het poesje dat we reeds hebben.

Verder heb ik overal gelezen dat ik naar het karakter van de katjes moet kijken, of de karakters overeen komen. Maar ik vind persoonlijk niet dat ons poesje een uitgesproken karakter heeft.
Volgens de cattery waar ze vandaan komt was ze vrij rustig. Dat klopt wel in die zin dat ze ons appartement niet afbreekt maar verder speelt ze wel supergraag (nu precies meer dan toen ze jonger was) Ze komt ons speelgoed brengen om te apporteren, komt vragen om verstoppertje te spelen, daagt mij uit, wil overal bij zijn en onderzoekt alles enz... Ze ligt uiteraard wel eens te soezen of soms ligt ze gewoon op haar luie kont toe te kijken naar hoe iets beweegt.
Maar ik denk dat ik hier wel een speels kittentje bij kan zetten?
Ik heb nog nooit 2 katjes samen gehad dus weet niet zo goed waar ik op moet letten enzo  :oops:

Ik ga sowieso voor rustige introductie, eerst het kleintje laten wennen in een apparte kamer, geuren uitwisselzn enz...

Ik hoop zo hard dat het beste maatjes gaan worden maar vind het allemaal best wel superspannend   O:)

Alvast bedankt!

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#2 Geplaatst 06 november 2015 - 23:22

Wens je veel succes.
Ik denk dat ze wel snel zullen wennen, ze zijn nog jong he.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#3 Geplaatst 07 november 2015 - 17:32

Als ik jouw verhaal lees over jouw poesje heeft zij een vriendelijk en speels karakter,daar een speels katertje bij,dat zal normaal gesproken gewoon goed gaan,goed trouwens dat je ervoor hebt gekozen om jouw huistijger een maatje te geven!
Geniet lekker van het kleine spul,ze zijn zo snel groot.

Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#4 Geplaatst 08 november 2015 - 09:20

Dankjewel!

We hebben besloten om hem te nemen, we waren onmiddelijk verkocht toen we hem zagen  :oops:  
Over enkele weken mag hij bij ons komen wonen!  :eDance:

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 08 november 2015 - 14:25

Wat een leuk vooruitzicht. :jump: :dancer:   Dat jullie Britje maar rap daar is. ;)

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#6 Geplaatst 09 november 2015 - 00:34

Uw poesje gaat blij zijn dat ze een vriendje krijgt :goofy:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 09 november 2015 - 00:56

Super! Dat wordt aftellen :)

Nashota
Nashota
  • 17.915 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 09 november 2015 - 17:23

Gefeliciteerd alvast :) nu nog een paar weekjes geduld hebben, je zult vast wel leuke foto's van de fokker krijgen :d
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#9 Geplaatst 10 november 2015 - 12:37

Bedankt allemaal! :)

Reken maar dat we aftellen, ik kan niet wachten om ons nieuwe schatje te mogen verwelkomen!  
Morgen krijgen we nieuwe foto's en een filmpje

In de cattery was hij beste maatjes met een katertje met exact dezelfde leeftijd als ons poesje. Heerlijk om die twee met elkaar te zien spelen.

Ik heb er lang over getwijfeld maaf nu we de knoop doorgehakt hebben denk ik wel dat we de juiste beslissing genomen hebben  ;)

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#10 Geplaatst 10 november 2015 - 13:01

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Nu is het lang wachten tot hij er is :)
Dat is altijd het ergste ervan

Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#11 Geplaatst 10 november 2015 - 18:28

Dankjewel Cisca  ;)

Dat wachten is niet leuk he maar gelukkig moet ik deze keer maar een paar weekjes wachten en zo heb ik tijd om alles in gereedheid te brengen (extra spulletjes aanschaffen enzo...)  :)

Ik hou jullie in ieder geval op de hoogte!

Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#12 Geplaatst 28 november 2015 - 16:00

Hij is er!

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.228 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 28 november 2015 - 16:20

We willen fotooooooos zien ... :lachen:

Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#14 Geplaatst 28 november 2015 - 16:23

Vandaag was het dan eindelijk zover, we mochten ons kitten gaan ophalen!  :loveshower:

Toen we thuiskwamen hebben we het kitten even aans ons 8 maanden oude poesje laten zien, direct geblaas van haar kant natuurlijk (had ik wel verwacht).
We hebben het kitten daarna in onze slaapkamer gezet, daar mag hij de eerste dagen wonen.

Ons poesje was eerst wat van de kaart, ze wou niet spelen, geen snoepjes en leek boos.
Maar langs de ander kant was ze niet van bij de slaapkamerdeur weg te slaan... De deur bestaat voor een deel uit glas, ik heb een kartonnen doos voor de deur gezet en van daarop kan ze naar het kleintje kijken als ze wil. Dat heeft ze al gedaan, eerst al blazend en met dikke staart, na een tijdje werd ze kalmer.
Ze is nu terug min of meer in haar normale doen, ze speelt, komt bij ons enzo alleen begint ze altijd te blazen als ik met mijn handen te dicht bij haar neusje kom. Dan reukt ze het kleintje namelijk...
Nu staat de transportbox bij haar in de woonkamer. Daar is ze ook naar het blazen maar ik laat deze nog even staan zodat ze aan de geur kan wennen...

Onze kleinste schat doet het ondertussen prima... Het lijkt alsof hij hier altijd al gewoond heeft, hij speelt met alles en heeft al veel naast mij liggen slapen :love4:

@ Kaprice: van zodra ik gevonden heb hoe je foto's moet plaatsen doe ik het!

Nymca
Nymca
  • 22 berichten

#15 Geplaatst 30 november 2015 - 22:32

Ik heb ondertussen gevonden hoe ik foto's moet posten en ik heb mijn schatjes voorgesteld in de rubriek 'Miauw ik ben' (Lily en Lewis)  ;)

Ondertussen zitten de katjes samen als we thuis zijn (als we niet thuis zijn zitten ze uiteraard nog apart).
Lewis loopt rond en speelt met alles wat hij tegenkomt en Lily kijkt toe.
Eerst enkel van vanboven op de krabpaal maar daarstraks is ze zelf van haar krabpaal gekomen en ze kijkt nu vanop de grond naar Lewis. Als hij te dichtbij komt volgt er nog véél geblaas en een akelig gegrom  :louche:
Maar als Lewis uit haar vizier verdwijnt gaat ze hem wel achterna...
om dan weer te beginnen blazen als hij te dichtbij komt  :rolleyes:
Lewis weet gelukkig dat hij rechtsomkeer moet maken als ze blaast en gaat zich dan gewoon met iets anders bezighouden  :)

Lewis mag dus absoluut nog niet in de buurt komen van Lily maar ondanks het geblaas en gegrol heeft ze geen dikke staart of opgezette rug ofzo.
Ik probeer met hen beiden te spelen maar enkel Lewis speelt, Lily wil nog niet. Hoewel ze daarnet een paar keer héél voorzichtig een poging ondernomen heeft om mee te spelen.
En ze heeft ook brokjes zitten eten terwijl Lewis in dezelfde ruimte rondliep. Wat ook een goed teken is (denk ik).

Als ik straks alleen ben met mijn meisje eens wat quality time met haar doorbrengen :)

We zijn er nog niet maar ik begin toch voorzichtig te hopen dat het in orde komt...