Spring naar inhoud

- - - - -

pipet Frontline

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 08 november 2015 - 11:37

Gisteren heb ik mijn katten allemaal een pipet gegeven. Normaal doe ik dat elk seizoen, maar ze hebben er zo'n last van! Dus nu was het al wat langer geleden en ja.... teken gehad.
Dus gisteren toch maar weer pipetjes gegeven.

Maar ze hebben daar dus echt last van! Dat zou toch niet mogen. De jongens proberen het van hun af te wassen. Gelukkig kunnen ze er niet aan, maar ben er dan ook nooit gerust in.
Maar vooral ons Snoesje.... die heeft heel de avond last gehad, ook van pikkende ogen.
Onze katjes waren echt niet in hun doen door de pipet.

Dit zou toch niet mogen!

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#2 Geplaatst 08 november 2015 - 12:55

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 08 november 2015 - 11:37, zei:

Gisteren heb ik mijn katten allemaal een pipet gegeven. Normaal doe ik dat elk seizoen, maar ze hebben er zo'n last van! Dus nu was het al wat langer geleden en ja.... teken gehad.
Dus gisteren toch maar weer pipetjes gegeven.

Maar ze hebben daar dus echt last van! Dat zou toch niet mogen. De jongens proberen het van hun af te wassen. Gelukkig kunnen ze er niet aan, maar ben er dan ook nooit gerust in.
Maar vooral ons Snoesje.... die heeft heel de avond last gehad, ook van pikkende ogen.
Onze katjes waren echt niet in hun doen door de pipet.

Dit zou toch niet mogen!

ik zou zéker iets anders proberen
Frontline heb ik ooit ook gegeven en werkte niet voor de vlooien.
Wel raar dat al de katjes er last van hebben.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 08 november 2015 - 13:16

Hier gebruiken we Frontline Combo en deze werkt wel nog bij de vlooien (blijkt af te hangen van omgeving tot omgeving), ook tegen teken (de eerste maand).
Ik denk het toch dat het werkt aangezien ze er al jaren niet mee naar huis komen.

Tegen teken helpt het maar 1 maand.
Maar wij dienen het ook niet elke maand toe hoor en controleren ze regelmatig op teken. Moon had er deze week ook één zitten.

Het zou niet mogen, nee. Maar ik vraag me af of er een 100% veilige manier is om katten te beschermen tegen teken en vlooien.

Frontline Combo lag héél gevoelig bij ons door wat er met ons Lucky gebeurde :(
Maar als ik het logisch bekijk komt het vast door 2 producten (eerste was er één van de Maxizoo) met geen week tussentijd toe te dienen.
Dit toen tegen mijn gevoel in maar de dierenarts drong er op aan omdat Lucky na het eerste product (van de Maxizoo) nog vlooien had en vol stond met korstjes op haar huid (allergie van de beten).
Dit dus nooit meer! En ik hoop dat deze dierenarts er nog eens regelmatig aan denkt want wij zijn ze voor altijd kwijt :(

Ook net omdat dit gebeurde verkies ik een product die ook de vlo steriel maakt, dus toch de Combo.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 08 november 2015 - 13:16.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#4 Geplaatst 08 november 2015 - 13:22

Ow ja, ik gebruik trouwens ook de Combo hoor :-).

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#5 Geplaatst 08 november 2015 - 13:46

Ik gebruikte wel de gewone Frontline  en na een week advantage omdat de vlooien bleven :oops:
Had er ook wel een slecht gevoel bij, zo 2 producten  vlak na elkaar, en  het waren nog maar kittens :(
Volgens de da kon het geen kwaad, maar als je de bijsluiters leest, staat er altijd dat je er minstens  een aantal weken tussen moet laten.
Het is gelukkig goed afgelopen .

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 08 november 2015 - 18:01

Ik gebruik broadline. Dat is ook ontworming.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Elma
Elma
  • 3 katten

#7 Geplaatst 08 november 2015 - 18:30

Raar, ik gebruik al jaren de gewone Frontline (groene doos) voor al mijn katten, omdat Misty super allergisch is voor vlooien. Zelfs Butler heeft direct bij aankomst een pipet gekregen. Nooit problemen gehad en nooit vlooien. Af en toe eens een teek, maar die was meestal dood.
Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

BestCoonsEver
BestCoonsEver
  • 1.334 berichten
  • 9 katten

#8 Geplaatst 08 november 2015 - 18:59

Hier Stronghold en heeeeel tevreden ermee!
Geplaatste afbeelding

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#9 Geplaatst 08 november 2015 - 19:13

hier ook broadline, super gemakkelijk: ontworming en ontvlooiing in één, en nog nooit een kat gehad die er last van had

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 08 november 2015 - 19:15

Bekijk berichtBestCoonsEver, op 08 november 2015 - 18:59, zei:

Hier Stronghold en heeeeel tevreden ermee!

Ik wisselde vroeger af... Stronghold en Frontline Combo. Maar is eigenlijk al lang geleden dat ik Stronghold heb gebruikt.

Broadline ken ik niet. Waar kopen jullie deze aan?

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 09 november 2015 - 10:38

Mijn kattin van thuis is altijd 2 dagen ziek als ik Frontline gebruik.
Tegenwoordig geef ik haar iets anders en dit is gelukkig over.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 09 november 2015 - 15:08

In Broadline zit net dezelfde stof, namelijk Fipronil tegen vlooien, dan in Frontline. Ook ligt de dosis Fipronil hoger bij Broadline 74,7 mg t.o.v. 50 mg bij Frontline.

Als je kat al niet tegen Frontline kan lijkt het me weinig zinnig ze Broadline te geven. ;)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 09 november 2015 - 17:09

Bekijk berichtSimsham, op 09 november 2015 - 10:38, zei:

Mijn kattin van thuis is altijd 2 dagen ziek als ik Frontline gebruik.
Tegenwoordig geef ik haar iets anders en dit is gelukkig over.

Wat geef jij dan?

Bekijk berichtARIZONA, op 09 november 2015 - 15:08, zei:

In Broadline zit net dezelfde stof, namelijk Fipronil tegen vlooien, dan in Frontline. Ook ligt de dosis Fipronil hoger bij Broadline 74,7 mg t.o.v. 50 mg bij Frontline.

Als je kat al niet tegen Frontline kan lijkt het me weinig zinnig ze Broadline te geven. ;)

Nee, inderdaad....

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 09 november 2015 - 17:32

goeie vraag, ik weet het niet meer :/
ik heb de situatie gewoon besproken met mijn dierenarts. we hebben er ook voor gekozen om ze een pilletje te geven ipv een pipetje.
en ik moet zeggen dat iza er totaal geen last van gehad heeft. heb ze een dagje binnengehouden om er zeker van te zijn dat ze het pilletje binnenhield en dan mocht ze weer naar hartenlust buitenspelen.

met frontline lag ze 2 dagen knock out in de zetel. echt heel zielig! dat geef ik ze alleszinds nooit meer