Spring naar inhoud

- - - - -

Kaaskroketten

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 09 november 2015 - 17:09

Dag iedereen  :hoi:

Binnen twee weken is het hier Thanksgiving en we spreken af met enkele Belgen om samen te 'vieren'. We zouden graag nog eens kaaskroketten eten en aangezien je die hier niet vindt, gaan we ze zelf maken op basis van een recept van Jeroen Meus (http://www.een.be/pr...n/kaaskroketten).

So far so good. Bijkomend probleem is: niemand van ons heeft een frittex :lachen: dus we zouden ze willen klaarmaken in de oven. Heeft iemand dit al geprobeerd met verse (kaas)kroketten? Moeten we die dan op een of andere manier invetten zodat ze niet uitdrogen en mooi kleuren? Nog tips & tricks?

De Belgen met heimwee danken u :lachen:

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#2 Geplaatst 09 november 2015 - 17:16

Misschien een oliespray gebruiken om ze krokant te krijgen.
Moet je er heel veel bakken?
Anders kan ze ook in de pan bakken.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 09 november 2015 - 17:25

Ah gaat dat ook in de pan? En dan kleurt dat korstje mooi bruin door de boter/olie zeker. Woensdag gaan we al eens proberen, misschien kunnen we dan de helft in de pan en de helft in de oven doen en zien wat het beste lukt :)

Kaprice
Kaprice
  • 4.998 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 09 november 2015 - 17:49

Je kan toch ook olie in een pot op t vuur doen. En dan met een schuimspaan ze uit de olie scheppen.
De eerste frituurpannen waren trouwens toch ook op t vuur..

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 november 2015 - 17:58

Dat zei een vriendin van mij ook, maar met mijn "handigheid" lijkt mij dat gevaarlijk  :oops:

Kaprice
Kaprice
  • 4.998 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 09 november 2015 - 18:07

Olie in een frittex of olie in een pot op t vuur  :louche:
Net t zelfde toch.
Of heb je een electrisch fondue pot?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 09 november 2015 - 19:05

ik zou het ook op het vuur doen en met een thermometer controleren zodat het vet niet zal verbranden. Je kan het in de oven, maar dat zal echt niet zo lekker zijn.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 09 november 2015 - 19:19

Zou het niet lukken om de kroketten in te spuiten met vetstof en ze zo in de oven te bakken, worden ze dan ook niet krokant?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 09 november 2015 - 19:40

Bekijk berichtMurron, op 09 november 2015 - 19:19, zei:

Zou het niet lukken om de kroketten in te spuiten met vetstof en ze zo in de oven te bakken, worden ze dan ook niet krokant?
Nee :)

Ik gebruik zelf nooit een fritex en eet zelden iets gefrituurd. Maar zo heeeeeeeeel af en toe heb ik daar eens zin in. Ik heb dus ook al al die experimenten geprobeerd. In de oven krijg je ze nooit zo krokant als je wil. Ze bakken wel, ze smelten vanbinnen maar de korst is heel droog.
Wat tot nu toe het beste werkt is zoals gezegd: een goede scheut olie in een pan en op het vuur. Desnoods neem je een hele diepe pan ofzo. Ik zorg dat ze half onder zitten, of als je gul wil doen, genoeg zodat ze gans onder kunnen. En dan geregeld eens draaien.

Bewerkt door Eibhlin, 09 november 2015 - 19:40.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 10 november 2015 - 10:59

id oven is het idd wel mogelijk, maar de korst bruint niet zoals het moet en is ni knapperig. ook zijn ze gewoon lekkerder als je ze in olie bakt :p
veel succes ermee!

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#11 Geplaatst 10 november 2015 - 11:14

En een wok met frituurolie op het vuur zetten?  :)
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 12 november 2015 - 19:26

We hebben de kroketten gisteren gemaakt (recept voor 4 personen van Jeroen Meus), we hadden er echt super veel dus hebben een heel deel ingevroren.
We hebben uiteindelijk een pan op het vuur gezet met arachideolie, niet te warm want dan was de kaas te fel gesmolten, en dat lukte best goed! Blij!  :dans:

lathyrus
lathyrus
  • 1 katten

#13 Geplaatst 13 november 2015 - 03:34

Bekijk berichtMurron, op 09 november 2015 - 17:09, zei:

niemand van ons heeft een frittex :lachen:

serieus ? Allemaal Belgen en niemand heeft een frittex? :lachen: :lachen: :lachen:
Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 13 november 2015 - 04:15

Ja :oops: maar 't voltage is hier anders, de olie is anders,... En ze serveren al bij alles frieten als je gaat eten  :misselijk: ik vind dat ook maar een kliederboel met al die olie.

Ze zijn wel goed gelukt in de pan!

Bijgevoegde thumbnails

• image.jpg
  • image.jpg

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#15 Geplaatst 13 november 2015 - 09:38

mmmm, ge doet me zin krijgen in kaaskroketjes, en ik vermoed dat ik ze ook zelf zal moeten maken want heb er hier nog geen gevonden in de supermarkt.

Ik maakte ze vroeger wel met een recept van Pierre Wijnants (comme chez Soi)
heb t recept van Jeroen meus ook al geprobeerd, alsook die van Peter Goossens, maar die kunnen toch niet tippen aan die van de Comme Chez Soi ;)