Spring naar inhoud

* * * * - 1 stemmen

Maag/darm ontsteking / pancreatitis

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Nero
Nero
  • 49 berichten

#1 Geplaatst 11 november 2015 - 15:39

Ben ten einde raad. Sinds april sukkel ik met mijn 4 jarige kater. Hij at niets meer zo opeens. Na verscheidene keren bij dierenarts te zijn geweest die altijd AB vooschreef, ben ik naar dierenkliniek in Merelbeke gereden.Hij is 8 dagen daar geweest, allerhande onderzoeken gedaan en uiteindelijke diagnose was IBD. Moest toen prednisolone en Flagyl geven. Hij at toen beter maar is nooit de kat geworden die hij voordien was, niet meer zo speels, sliep veel meer, ving geen muizen meer. 4 maand ging het zo verder, hij at wel min of meer redelijk maar sinds verleden week eet hij terug niets meer, heeft koorts en is enorm loom, terug bij DA geweest en zij zei dat het opstoot was. Hij heeft AB gekregen maar gaat niets beter. Zou het eventueel kunnen wijzen op pancreatitis, Heeft hier iemand ervaringen mee ?
Is er een goede dierenarts regio Halle/Pajottenland met aandacht voor katten want ik blijf op mijn honger zitten met mijn dierenarts: oppervlakkig, altijd iemand anders, de laatste keer zelfs niet nederlandstalig.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 11 november 2015 - 17:36

Waarom ga je niet terug naar Merelbeke, of is dat wat ver van waar je woont?
Voor de rest geen ervaring mee, sorry.

Nero
Nero
  • 49 berichten

#3 Geplaatst 12 november 2015 - 08:32

Merelbeke is wat te ver en ik heb geen verlof meer, ik werk fulltime. Ik woon ten zuiden van Brussel.
Ik wil die toestand niet meer meemaken, Senna zat daar zo zielig in een klein hokje. Ik heb toen 4 halve dagen verlof genomen om hem te bezoeken.
Heeft er hier niemand hetzelfde meegemaakt, een kat die niet meer eet en die toch medicatie krijgt ?

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#4 Geplaatst 12 november 2015 - 09:16

Misschien kan je deze proberen. Is in Kortenberg.
http://www.akuut.org/

Je kan kiezen welke da je wil.
Heb al veel postieve ervaringen  gehoord van dierenarts David Haelterman

Bewerkt door lilymaya, 12 november 2015 - 09:17.

Nero
Nero
  • 49 berichten

#5 Geplaatst 12 november 2015 - 09:52

Bedankt Lilymaya.
Ik probeer een afspraak te maken.
Senna heeft duidelijk pijn, hij zondert zich af en slaapt heel veel.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#6 Geplaatst 12 november 2015 - 17:12

Bekijk berichtNero, op 12 november 2015 - 09:52, zei:

Bedankt Lilymaya.
Ik probeer een afspraak te maken.
Senna heeft duidelijk pijn, hij zondert zich af en slaapt heel veel.
ik hoop écht dat ze hem kunnen helpen, wqnt als je al aan de kat ziet dat hij pijn heeft, is het wel heel erg.
Succes

kika
kika
  • 3.830 berichten
  • 2 katten

#7 Geplaatst 12 november 2015 - 20:26

Mijn kater heeft pancreatitis gehad... Wel de acute. Je hebt acute en chronische pancreatitis.
Schijnt uiterst pijnlijk te zijn.
Mijn kater had dit een week na een operatie gekregen. Lusteloos koorts gewoon niks meer inzitten....
Als het dit is is het belangrijk om er vlug bij te zijn. Via echo kunnen ze zien of het pancreatitis is. Mijn lieverd is daar toen 5 dagen moeten blijven om aan het infuus te hangen. Kan je wel zeggen dat hij terug volledig de oude is... 1,5 jaar geleden nu.
Is wel een verschil de acute of de chronische vorm. Zou echt niet lang wachten om verder te onderzoeken of het pancreatitis is of niet.

Ik herken de klachten... Zien dat hij pijn heeft... Wegstoppen... Weinig tot niks eten

Bewerkt door kika, 12 november 2015 - 20:29.

Geplaatste afbeelding

Nero
Nero
  • 49 berichten

#8 Geplaatst 13 november 2015 - 13:41

Gisteren naar een andere dierenarts geweest. Ze hebben hem echt hun tijd genomen om hem te onderzoeken en bloedodnerzoek te doen. Wat een verschil met de dierenartsenpraktijk waar ik al jaren ga.
Heeft keelontsteking, vandaar de koorts en het feit dat hij weinig eet. Heb Metacam en AB (Veraflox) gekregen. Volgens hen heeft het niets te maken met zijn IBD.  Moet dat nu 5 dagen geven en dan hen iets laten weten.
Ik vind het toch raar dat er zo'n verschil is tussen dierenartsen en hun aanpak. Dinsdag had ik in mijn praktijk een Française die helemaal van niets op de hoogte was, ze moest inspringen en wist niets liggen en vroeg zelfs aan mij de tarieven ! Ze kon helemaal geen Nederlands en kon dus zijn dossier niet inkijken.

lilymaya
lilymaya
  • 7.204 berichten

#9 Geplaatst 13 november 2015 - 14:06

Bekijk berichtNero, op 13 november 2015 - 13:41, zei:

Gisteren naar een andere dierenarts geweest. Ze hebben hem echt hun tijd genomen om hem te onderzoeken en bloedodnerzoek te doen. Wat een verschil met de dierenartsenpraktijk waar ik al jaren ga.
Heeft keelontsteking, vandaar de koorts en het feit dat hij weinig eet. Heb Metacam en AB (Veraflox) gekregen. Volgens hen heeft het niets te maken met zijn IBD.  Moet dat nu 5 dagen geven en dan hen iets laten weten.
Ik vind het toch raar dat er zo'n verschil is tussen dierenartsen en hun aanpak. Dinsdag had ik in mijn praktijk een Française die helemaal van niets op de hoogte was, ze moest inspringen en wist niets liggen en vroeg zelfs aan mij de tarieven ! Ze kon helemaal geen Nederlands en kon dus zijn dossier niet inkijken.
Dat is echt niet normaal he.
En zoals je zegt,  er is veel verschil in dierenartsen hoor.

Bewerkt door lilymaya, 13 november 2015 - 14:08.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 13 november 2015 - 14:19

Bekijk berichtNero, op 13 november 2015 - 13:41, zei:

Moet wel een hele opluchting geweest zijn dat ze hem eindelijk grondig onderzocht hebben en dat het "maar" een keelontsteking is. Ik wens hem veel beterschap toe! Dat de koorts en de pijn snel mag weggaan hoor! :duim: ;)
Echt ongehoord ja, dat ze iemand die geen Nederlands praat en niks weet liggen, in een DA praktijk zetten.

Nero
Nero
  • 49 berichten

#11 Geplaatst 16 november 2015 - 13:26

Ik ben opgelucht. Senna eet terug mee en is actiever. Hij heeft zaterdag een muis gevangen en dat was al van midden september geleden.
Natuurlijk gaat hij altijd sukkelen met de maag/darmontsteking maar met de cortisone hoop ik het toch onder controle te houden.
Is een zorgenkindje maar is zo lief. Hij komt uit een asiel. Op het forum hier vind ik begrip .... de meeste mensen zeggen mij "doe hem terug naar het asiel" omdat ik al een smak geld aan hem heb uitgegeven.  Alsof ik dat over mijn hart zou krijgen!

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#12 Geplaatst 16 november 2015 - 13:52

Fijn dat Senna meer eet en actiever is.
Hij zal door de medicatie zich al een stuk beter voelen

Idd hier snappen we dat een poes ook een "kindje" is hoor, zie de mijne ook zo

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 november 2015 - 14:16

Goed nieuws! Hopelijk blijft hij het goed doen. Wat moet hij zich ellendig gevoeld hebben.
Oh ik weet wat je bedoelt (de meesten hier wel), als ze ziek zijn kunnen de kosten heel snel oplopen hé. Ben ook eens naar Merelbeke moeten gaan, mijn dierenarts kon er niets meer voor doen, dus het was laten inslapen of naar daar rijden. De kat is erdoor gekomen, was de dag nadien eigenlijk zo goed als genezen. Kregen we de 'raad' van onze omgeving om volgende keer niet meer de moeite te doen om naar Merelbeke te rijden. Terwijl onze kat springlevend was! (En onze portemonnee €700 lichter)
Belangrijkste is dat hij geholpen is. Hopelijk blijft je knuffelman ok nu!

Nero
Nero
  • 49 berichten

#14 Geplaatst 17 februari 2016 - 14:57

Ik ben hier een tijdje niet meer geweest, heel druk op het werk en privé en 's avonds wou ik me bezighouden met mijn bengel die het heel goed deed, hij at goed, was heel actief, ving muizen ... Was wel een echte knuffelaar geworden.
Vorige woensdag had hij koorts en ademde wat zwaar maar de dag erna was hij terug beter. Ik hield hem wel binnen enkel 's morgens mocht hij een kwartiertje buiten.
Gisteren kwam hij binnen liep naar zijn eetbakje (zoals altijd) en toen hij at is hij ter plaatse omvergevallen, heeft hij wat geschokt en is overleden, mijn zoon stond er bij. Kwam als een donderslag, hij was bijna 5 jaar. De dierenarts zegt dat het een hartstilstand was en volgens hem heeft hij niets gevoeld. 's morgens was hij springlevend en actief zoals altijd.
Ik voel me ellendig, ik gaf hem zo'n goede zorgen, durfde niet meer op reis gaan sinds zijn opname in de kliniek, hield hem altijd in het oog.
Ik heb één troost dat hij binnen is overleden en niet buiten, waar we hem misschien nooit hadden gevonden.
Ik zit met veel vragen, komt dat nog voor bij katten, zo plots ?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
  • 1 katten

#15 Geplaatst 17 februari 2016 - 15:16

Veel sterkte :(. Het kan zijn dat hij HCM had, dan kan dit voorvallen. Dat is een hartziekte, buiten echo nemen kan je dat niet zien. Veel sterkte nog!
Geplaatste afbeelding