Spring naar inhoud

* * * * - 1 stemmen

Maag/darm ontsteking / pancreatitis

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
juleken
juleken
  • 7.139 berichten

#16 Geplaatst 17 februari 2016 - 15:28

Heel veel sterkte, zo erg om dit te lezen. Moet verschrikkelijk zijn. Ik heb hier op het forum nog gelezen over katjes die plots doodvallen. Is zoals bij mensen he, sommige dingen kan je niet voorspellen.
Je troost jezelf dat hij binnen overleden is, maar probeer jezelf ook te troosten dat hij dankzij jou heel veel liefde, warmte en goede zorgen gekregen heeft.
Maar dat verzacht de pijn niet echt he, ik weet ook wat het is, wij hebben op een dik jaar tijd drie vriendjes moeten afgeven. Zo een verlies hakt erin, iemand die geen hart voor dieren heeft begrijpt dat niet maar hier begrijpt iedereen dat maar al te goed.
En gelukkig maar, want ks is ook voor mij een grote steun geweest, en nu nog als ik het nog eens moeilijk krijg.
Nogmaals veel sterkte :hug: :hug:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 17 februari 2016 - 16:43

Oh nee  :8 het is inderdaad nog een "geluk" dat het binnen gebeurd is, zo weet je tenminste wat hem overkomen is. Maar zo plots, uit het niks  :hug: veel sterkte.

Nero
Nero
  • 49 berichten

#18 Geplaatst 17 februari 2016 - 17:17

Bedankt.ben er kapot van. Senna was zo lief en zo aanhankelijk, heeft nooit gebeten wou altijd over buikje worden geaaid. Zal hem nooit vergeten :blont:

lilymaya
lilymaya
  • 7.196 berichten

#19 Geplaatst 17 februari 2016 - 18:49

Veel sterkte :hug: :hug:

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 17 februari 2016 - 20:42

heel veel sterkte !!!!

Seabert
Seabert
  • 4.647 berichten

#21 Geplaatst 18 februari 2016 - 07:50

Veel sterkte.
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#22 Geplaatst 18 februari 2016 - 12:08

Veel sterkte :hug:
Geplaatste afbeelding

Nero
Nero
  • 49 berichten

#23 Geplaatst 19 februari 2016 - 13:46

Heel erg bedankt voor de steun hier. Ik voel me rotslecht, had ik het kunnen voorkomen? Ik hield hem constant in het oog, het enige wat ik de avond ervoor had gemerkt was dat hij een zware ademhaling had maar ik dacht dat hij verkouden was, hij sukkelde vaak in de winter met zijn luchtwegen, maar hij had er niet echt last van.
HCM had ik ook al aan gedacht maar ze hebben al 2x een echografie gedaan, 1 toen we hem pas hadden geadopteerd omdat hij wat ruis had en 1 in Merelbeke toen hij opgenomen werd in april 2015. We moesten ons geen zorgen maken over zijn hart, zeiden ze!
Hij is pas mijn 2de kat, de kat voor hem heb ik 18 jaar gehad dus het is echt een schok om hem na 4 jaar te moeten afgeven. Zo aanhankelijk en lief, de avond ervoor zat hij nog naast mij toen ik de diepvriezer ontdooide en speelde met elk stukje ijs dat ik liet vallen. Hij zat 's morgens en 's avonds constant bij mij en tijdens de dag was mijn zoon er om met hem bezig te zijn, het was zo'n grote speelvogel.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 19 februari 2016 - 19:06

Bij zoiets onverwachts is er meestal niets dat je kan doen  :( iedereen krijgt wel schuldgevoelens daarna, ik herken het ook. Maar na een tijdje maakt dat plaats voor de goeie herinneringen  :hug:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#25 Geplaatst 20 februari 2016 - 23:14

Je kan zoiets niet voorkomen, je moet je zeker niet schuldig voelen, hij heeft bij jullie een fijn leven gehad, spijtig dat het zo kort was,
maar idd toch goed dat het binnen gebeurde, nu moet je niet in onzekerheid verder, ik wens je veel sterkte met je verlies :hug:

mira
mira
  • 306 berichten
  • 10 katten

#26 Geplaatst 22 maart 2016 - 03:01

Ikzelf heb op 23 februari ook één van mijn katers verloren, onze Thor, was rond de 8-9 jaar en zo een 7 en half jaar geleden bij ons toegekomen, een pracht van een kater van 7.5 kg, fors gebouwd, nooit problemen met zijn gezondheid gehad buiten zijn slechte tanden, elk jaar dat hij bij ons was is hij wel onder narcose gemoeten voor tandverzorging. Op 23 sept verleden jaar werden alle tanden getrokken behalve nog 4, hij had altijd last van rode rand aan zijn tandvlees. Thor was een echte vleeseter, at zo graag rauw vlees, hij verhing zich ervoor.
Voor hij stierf was hij paar dagen tevoren niet echt op zijn kilo, dachten aanvankelijk dat hij het aan de stok had gehad met vreemde kater buiten, hij gedroeg zich alsof hij spierpijn had, hij at nog. Op 22 febr was hij niet buiten geweest en 's avonds lag hij tegen de grond en zakte hij ineen, even later: alles weer normaal en at hij nog wat tonijn. Ik belde toch naar dierenarts doch kon daar niet dadelijk terecht omdat men een keizersnede moest uitvoeren die tot 1 u 's nachts had geduurd. Om 4 u voelde Thor koud aan en lag hij nog steeds op een matje tegen de grond, ik belde dierenarts opnieuw en mocht uiteindelijk gaan: daar aangekomen met foto vastgesteld dat hij water op longen had, vermoedelijk door hartprobleem, hcm.
Dit kwam als donderslag bij heldere hemel, ik heb thuis nog een kater met hcm die al 4 jaar medicatie krijgt, bij Thor nooit hartruis gehoord tijdens bezoek dierenarts.
Nog plasmedicatie gekregen van dierenarts doch Thor is even later thuis gestorven, ze had gezegd dat het de verkeerde kant kon opgaan omdat zijn hart erg zwak klonk, hij is wit schuim beginnen braken en lag op zijn zij, nog paar keer met pootjes gestrekt en lichtjes gekrijst en toen was het afgelopen. Ik kon en kan het nog steeds niet geloven, mijn sterke Thoriman, zo plots heengegaan zonder dat we er tevoren iets van merkte, das hcm, een sluipmoordenaar. Spijtig genoeg heb ik nog een tweede kater Vince met hcm waarvan ik nu weet wat hem nog te wachten staat....

Nero
Nero
  • 49 berichten

#27 Geplaatst 25 maart 2016 - 15:14

Heel veel sterkte Mira. Mijn Senna is nu al een maand dood en bijna elke dag moet ik huilen om hem en zeker nu ik al eens in de tuin ga 's avonds, het is zo leeg zonder hem, hij was echt altijd bij mij. Senna leek trouwens op jouw Thor, ook wit met zwarte vlekken.
Ik ben bang om een andere kat te nemen, heb helemaal geen vertrouwen meer  in dierenartsen. Ik heb een autopsie laten uitvoeren en het was inderdaad HCM en hij had ook milde gingivitis. Ik begrijp het niet, hij is in april 8 dagen in Merelbeke binnengeweest, allerlei onderzoeken gehad en er was inderdaad hartruis maar niemand heeft ooit het woord HCM in de mond genomen. Hij had zogezegd maag-darmontsteking en als ik het nu bedenk was het dat niet, had altijd al twijfels daarover want behalve enkele korte periodes at hij goed, hij woog 5,3 kg. Ik heb elke dag sinds 8 maand prednisolone gegeven en heb nu gelezen dat dat niet goed was voor zijn hart. In het afgelopen jaar ben ik bij 4 verschillende dierenartsen geweest en geen enkele had juiste diagnose. Senne had nochtans een zware ademhaling en snurkte best luid en had zo soms een dag dat hij sliep en niet veel bewoog, nu heb ik gelezen dat dat allemaal symptomen van HCM zijn.
Ik begrijp je Mira het is zo'n gemis.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#28 Geplaatst 25 maart 2016 - 17:46

Voor Dobby is er nog maar 1 dierenarts die ik vertrouw en dat is zijn cardioloog Dr. Nicole van Israël.
Vorig jaar is er ook zoveel gekloot en verkeerd behandeld door een paar , o.a. ook cortisone , wat hij inderdaad niet mocht krijgen en waar hij enkel zieker van werd.  en het toppunt was dat ik toen nog expliciet gevraagd heb of die cortisone geen kwaad konden voor zijn hcm.
Daarna kreeg hij medicatie voor vanalles en nog wat maar een concrete diagnose konden ze niet geven.  Toen ze ook nog eens het bloedonderzoek verknalden was voor mij de maat vol.  Dit was op de plaats van 2e opinie , bij mijn vaste dierenarts dachten ze dat hij minder at door de warmte als gevolg van zijn hcm.

Nu ga ik altijd naar de cardioloog met hem en als er iets is stuur ik een mailtje met vragen en krijg altijd netjes antwoord.
Zij volgt hem ook op zoals het hoort.  Maar het is echt triestig gesteld , ik zit nu ookal te denken waar ik naartoe moet als er toch iets mis gaat met zijn hartje.
De laatste keer toen ik mijn Cleopatra moest laten inslapen is het inslapen niet vredig verlopen en dat vond ik vreselijk en wil ik eigenlijk niet meer meemaken.  Toen Smeagle werd ingeslapen ging dat heel vredig maar die dierenarts is dan diegene die Dobby de cortisone heeft gegeven.
Maar jah, als er iets accuut misgaat dan kan ik natuurlijk niet naar Stavelot rijden en moet ik hier vlakbij hulp zoeken....  moeilijk.

Veel sterkte in ieder geval.  Ik heb nu 3 sphynxen en een HTK en met een heel klein hartje heb ik mijn andere sphynxen een hcm-test laten ondergaan en gelukkig was die negatief dus het kan ook gewoon goed gaan.  Van mijn andere katten verloor ik er nog 1 door hartproblemen, 1 door een ongeval, 1 door fip en 1 door kanker.  Een kat kan vanalles krijgen maar kan ook gewoon jarenlang gezond zijn.  Ik kan mij geen leven voorstellen zonder dieren maar helaas hoort daar ook de nodige hartzeer bij.