Spring naar inhoud

- - - - -

Kattenluik met chip

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 11 november 2015 - 19:38

Ik ben op zoek naar ervaringen met een kattenluik met chip.
http://www.zooplus.n...w_wcB#Microchip
Heeft iemand dit al in gebruik en wat zijn je tips ?
We hebben nu een kattenluik van Staywell met doorgang voor kat van 17 op 17 cm. Onze 2 "apen" Lexy en Sienna, die gechipt zijn, moeten praktisch altijd door het luik kunnen gaan. Misty is niet gechipt (toch te oude kat en gaat praktisch niet buiten). Maar we hebben regelmatig kittens in de opvang en nu hebben we ook Butler (zie treat "Felixproject in Bokrijk). Butler zal nog maanden bonnen moeten blijven, anders loopt hij gegarandeerd weg. Hij was de vrijheid immers gewend. Hij mag overal in huis komen en dat doet hij ook, maar hij zit graag op de veranda, waar dat luik staat. Vermits Butler voorlopig nog niet gechipt is, zou chipluik dus ideaal zijn om iedere kat zijn vrijheid of beperkingen te geven.
Iemand info ?

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

Mooiste kortharige raskat 2016

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#2 Geplaatst 11 november 2015 - 20:40

Ik heb sinds kort zo'n luik op mijn kamer :)

Héél handig... Flora, Saar en de Lientjes kunnen binnen en buiten wanneer ze willen...
Maar Celine en Lilou (wilde) moeten op mijn kamer blijven :)

Zo kunnen andere katten ook niet binnen maar kunnen Celine en Lilou er ook niet buiten :d

Werkt tot nu toe perfect. Voor katten zonder chip kan je een halsbandje aandoen met zo'n penning...

Je moet zelf de katten registreren door ze het hun hoofd in het luikje te steken. De katten waarmee je dat gedaan hebt, zitten in het luik. De andere katten kunnen niet binnen of buiten. Katten die dus wel gechipt zijn (zoals Celine bv) kunnen zo ook niet door het luik

Ik heb deze. http://www.zooplus.n...petporte/407544
Deze werkt in twee richtingen... Je kan ook instellen of de katten enkel binnen/buiten of binnen én buiten of geen enkele kat er door mag (bv wanneer je gaat slapen en ze binnen mogen maar niet meer terug buiten)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 11 november 2015 - 22:22

Dus dat werkt goed zo te zien. Alleen moeten wij een groter model van flap hebben. Lexy weegt immers meer dan 5 kilo. :goofy:

Bewerkt door Elma, 11 november 2015 - 22:23.

Groetjes van Elma

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 12 november 2015 - 08:58

Lien weegt ook 5,9 kg en gaat perfect :d
Dikke buik kan er net door :d

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 12 november 2015 - 20:57

Dan zit Lexy hier de clown uit te hangen. :fishbowl  Hij heeft zo te zien altijd wel wat problemen om door dat luik van 17 op 17cm te gaan. Nochtans kan hij perfect door de spleet van het schuifraam van de keuken. Ik moet die aap eens in het oog houden. :catrollover
Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 november 2015 - 19:20

Nu wilden we die bestellen, nu is die momenteel niet leverbaar. Pas 18/11 kunnen we een mailtje krijgen of hij er is of niet. :catcurs
Groetjes van Elma

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 15 november 2015 - 18:21

We hebben hem nog iets goedkoper gevonden op http://www.bitiba.nl...nnet_kattenluik
maar kennen die website niet. Iemand ervaring met deze webwinkel ?

Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 15 november 2015 - 18:47

Ik heb dezelfde (en heb er trouwens nog eentje te koop). Tijger weegt bijna 6 kg en kan er met gemak door.
Ik heb mijn katten hun kopke er ook doorgestoken. Aanvankelijk moeten ze er wel aan wennen. Geeft telkens een klik (opengaan van slot).
Ik vind het iets gemakkelijk! Onze katten mogen ook buiten (niet altijd). Het is 1x gebeurd dat Tijger - zonder wij het wisten - mee buiten gelopen was, terwijl dit niet mocht. Ons luikje staat zo dat ze altijd binnen kunnen. Dus als er iemand nog eens ontsnapt (sindsdien ook wel niet meer gebeurd) zonder wij dit gezien hebben en wij bv. net weggaan, kunnen ze wel altijd binnen.

Sloeber gaat er wel niet door. Hij weegt 8 kg. Kan er wel door (getest). Maar ons luikje staat op hoogte (met een kattentrap erbij gemaakt) en we willen liever niet dat hij dit gebruikt (heeft maar 3 poten). Dus hij gaat via de deur nog...

http://www.kattensit...nvulling-2-211/

Het luikje zit hier nog wel in een kastje, maar kan er gemakkelijk afgehaald worden.
Wij wilden oorspronkelijk dit gebruiken om katten apart eten te geven, maar de kast is hiervoor niet goed genoeg. Daarvoor hadden we het luikje aangekocht en dus hebben we er eentje dubbel nu.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#9 Geplaatst 16 november 2015 - 10:28

Bekijk berichtElma, op 14 november 2015 - 19:20, zei:

Nu wilden we die bestellen, nu is die momenteel niet leverbaar. Pas 18/11 kunnen we een mailtje krijgen of hij er is of niet. :catcurs

Ze zijn heel snel uitverkocht... Heb ik ook 3x gehad voor ik de kans had om het  te bestellen...
Tstond ook eventjes op 139 euro in plaats van 99...

Nu heb ik het luik een 3-tal weekjes en gaat het vlotjes :)
Van de "klik" hebben ze geen schrik maar Saar slaagt er toch niet in op meteen door het luik te gaan :p Ze zit eerst 5 minuten met haar pootjes ertegen te duwen en pas als ze onderaan de klep duwt, gaat het open... Maar het begint vlotter en vlottter te gaan :d
De twee lientjes hebben geen probleem met het luik...

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 16 november 2015 - 14:50

dolfjeweerwolfje, is dat een kattenflap dual, dus langs beide kanten met chiplezer. Hier is het de bedoeling dat niet eke kat buiten mag maar wel elke kat binnen mag.

Niemand ervaring met http://www.bitiba.nl ?

Bewerkt door Elma, 16 november 2015 - 14:52.

Groetjes van Elma

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje

• 1.060 berichten
  • 17 katten

#11 Geplaatst 16 november 2015 - 15:04

Bekijk berichtElma, op 16 november 2015 - 14:50, zei:

dolfjeweerwolfje, is dat een kattenflap dual, dus langs beide kanten met chiplezer. Hier is het de bedoeling dat niet eke kat buiten mag maar wel elke kat binnen mag.

Met de Dual kan je ook dat instellen :) Er zit een speciale functie op :) (En zo kunnen buurkatten niet binnen)

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 16 november 2015 - 20:04

Op hoop van zegen hebben we dat kattenluik besteld, via die ons onbekende webwinkel. Maar hij is in alles goedkoper en bestaat in verschillende talen. Hopelijk een webwinkel die serieuze zaken wil doen.
Wat een verschil in prijs. Op de website van Sureflap staat de aanbevolen prijs 99,99€
Bij Horta kost hij 129€
Bij bitiba 91,9€
Ook de radiatorhangmat is er goedkoper en de RC ook. We moeten Lexy dringend terug op dieet zetten, want met die RC sensitive wordt hij zo vet al een varken. Dus krijgt hij terug RC Appetite control voor +7 jaar. Daar kunnen ons 4 katten van eten. Want Butler heeft er ook een handje van weg om veel te eten. Hij wordt ook al wat dikker. Dus moeten we hem ook onder controle houden. Tja, gecastreerde mannetjes hé, die dreigen te verdikken en dan zullen ze straks niet meer door het kattenluik kunnen. :-(

Groetjes van Elma

Machteld.
Machteld.
  • 3.098 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 16 november 2015 - 20:06

Voor zo ver ik weet is bitiba een discountsite van zooplus. Dus behalve misschien langzamere levering en minder klantenservice zou dat hetzelfde moeten zijn. Zelf nog niet geprobeerd.

Es wütet, kratzt und beißt und kreischt, und wühlt sich durch mein weiches Fleisch

Das Vieh, es lässt mir keine Ruh, ich lock es an und greife zu.

Nein, tu mir nichts! Kann nichts dafür, ich bin doch nur ein wildes Tier.

- Die kleine Ballade vom schwarzen Schmetterling, ASP

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.551 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 16 november 2015 - 22:41

Ok, dat weten we dan ook weer. Ik zal hier mijn tevredenheid over bitiba posten. Vandaag kattenluik met chip en RC besteld en nog een mandje.
Groetjes van Elma

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#15 Geplaatst 17 november 2015 - 08:25

Bekijk berichtElma, op 16 november 2015 - 14:50, zei:

Ah nee, de sureflap (eerste op de pagina). De katten die niet geregistreerd zijn in het luikje, kunnen niet naar buiten. Dus dan moeten ze toch ook niet naar binnen kunnen komen?
Ben even niet mee :catscratchhead :catscratchhead .