Spring naar inhoud

- - - - -

Diarree blijft aanhouden (opnieuw) blz 7

• Log in om te reageren
144 reacties op dit onderwerp
Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#76 Geplaatst 21 december 2015 - 21:04

Bij PCR wordt er getest op DNA van parasieten en bacteries. Normaal gezien laat ik het altijd doen via een PCR in pouch, dat is een darmfluch en dan wordt er nog met een swap een staal genomen. Maar enfin ik begin het einde van de miserie te zien.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#77 Geplaatst 21 december 2015 - 23:08

Je zou toch moeten kunnen vertrouwen op DA en Labo, goed dat er eindelijk een einde aan de ellende zit te komen O:)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#78 Geplaatst 21 december 2015 - 23:44

Bekijk berichtRanda, op 21 december 2015 - 21:04, zei:

Bij PCR wordt er getest op DNA van parasieten en bacteries. Normaal gezien laat ik het altijd doen via een PCR in pouch, dat is een darmfluch en dan wordt er nog met een swap een staal genomen. Maar enfin ik begin het einde van de miserie te zien.
Dus, die 9x dat ze negatief testten (maar eigenlijk positief waren aangezien de resultaten van de laatste test), werd het ook met een darmfluch gedaan?
Deze manier zou betrouwbaar zijn naar wat ik las.
Wij hebben op de minder betrouwbare manier laten testen, door een aantal dagen stoelgang te verzamelen. Kans is dus nog groter op foutief resultaat :catscratchhead
Ons is niet voorgesteld om op een andere manier te testen. Ik heb geen idee waarom...we kunnen als leek toch niet alle mogelijke testen kennen en ze zelf voorstellen aan dierenartsen.

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#79 Geplaatst 22 december 2015 - 22:30

ik ken de test al lang omdat ik er met Storm naar Utrecht geweest ben daarvoor en toen heb ik die dingen geleerd.  Ik dring daar altijd op aan als het verkeerd gaat vooral in dit geval.
Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#80 Geplaatst 03 januari 2016 - 17:23

:up: date :

Vorige zondag, exact een week geleden, was de laatste dag van de 10-daagse ab-kuur.
Tijdens de kuur was de diarree alweer een heel stuk erger (zoals bij de Flagyl), dat verbeterde gelukkig na de kuur.
Nog niet zoals het moest zijn maar na een paar dagen legde Moontje een stevige drol in de kattenbak :jump:
Sindsdien is ze 's avonds/'s nachts ook niet meer in de kattenbak geweest om haar grote behoefte te doen, ook al is ze meestal binnen vanaf 17u/18u.
Voor en tijdens de ab-kuur was het toch elke dag dat we iets vonden en steeds diarree.
Het feit dat ze minder moet gaan en het laatste dat we vonden stevig was, is toch een goed teken.

Bij Luna wisselt het af :
in het begin van de dag zijn het nu ook stevige drollen :goofy:
's avonds is het meestal iets minder, niet echt plat en toch wel de vorm van...maar minder vast dan overdag. Beetje pasta-achtig.
En zelfs dan komt ze meestal met een proper staartje uit de kattenbak :eDance:

Momenteel nemen ze wel beiden Fortiflora en onze Miloh (die geen diarree had naar ons weten) neemt verder de Puur Probiotica die we kochten voordat we aan de Fortiflora raakten.
We gaan met de probiotica sowieso nog een maand verder doen.
Ben bang als we ermee stoppen dat het opnieuw begint. Op zich werkt probiotica niet diarreeremmend als er een onderliggende oorzaak is denk ik, maar toch zal maar gerust zijn als we ermee gestopt zijn dat het zo blijft...

Jacqje
Jacqje

Beste kater 2016

Schattigste kitten 2016

Mooiste langharige raskat 2016

• 850 berichten
  • 3 katten

#81 Geplaatst 03 januari 2016 - 17:29

Na alle ab en diarree zou het wel zinvol kunnen zijn om Puur probiotica te geven! Dat is echt super spul voor de darmflora.
Geplaatste afbeelding

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#82 Geplaatst 03 januari 2016 - 17:43

Bekijk berichtJacqje, op 03 januari 2016 - 17:29, zei:

Na alle ab en diarree zou het wel zinvol kunnen zijn om Puur probiotica te geven! Dat is echt super spul voor de darmflora.
Ja, deze krijgt Miloh nog ;)
Moon & Luna krijgen Fortiflora (deze is ook een probiotica) de dierenarts raadde ons eerder ook deze aan, maar raakte er eerst niet aan bij z'n leverancier. Daarom hadden we ondertussen de Puur probiotica besteld bij bol.com.
De Puur Probiotica namen ze alle 3 een paar dagen en op 24/12 was de Fortiflora binnen bij de dierenarts. Omdat er geen verbetering was met de Puur Probiotica hebben we Luna & Moon (de 2 dames die diarree hadden) dan de Fortiflora gegeven en Miloh neemt de Puur Probiotica nu uit.

DORIS
DORIS
  • 7.688 berichten
  • 4 katten

#83 Geplaatst 04 januari 2016 - 07:30

:thumb:
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#84 Geplaatst 20 januari 2016 - 01:45

We zijn nu alweer een paar weken verder...Luna en Moon krijgen nog steeds Fortiflora.
Er zitten nog zakjes voor een vijftal dagen in, als deze op zijn gaan we er even mee stoppen en kijken of hun stoelgang normaal blijft.
Maar momenteel geraken we er niet aan uit of hun stoelgang normaal is of niet.
Laat me dat even uitleggen ;) :
Voordat we te maken kregen met diarree bij onze katten werd de kattenbak 1x/dag schoongemaakt.
Miloh en Moon deden (en nog vaak) hun behoefte buiten en als het eens binnen gebeurde werd het er niet direct uitgehaald omdat we er dan bv. s' nachts niet bij waren.
--> als het overdag gebeurde (zelden) en we wisten het werd het er natuurlijk kort daarna uitgehaald.
Dus zelden konden we constateren of de stoelgang hard was, wanneer het er al van 's nacht in lag was het natuurlijk harder daar "opgedroogd".
Met Luna erbij die overdag 2x gaat en soms wat aan haar staartje hangen heeft zijn we er sneller bij, tenminste als ze overdag gaat (vaak middag/namiddag en nog 1x 's avonds).
Moon heeft de laatste weken een paar keer binnen haar behoefte gedaan 's avonds.
Bij Moon zijn het telkens harde drolletjes geweest, behalve deze avond : het was wel gevormd maar redelijk zacht. We zijn er wel van overtuigd dat Moon ook bij één van de buren gaat eten waar ze langs het terras binnen kan.
Zo is het bij Luna afwisselend : de éne keer een harde drol, de andere keer iets zachter maar wel steeds gevormd.

We weten niet meer zo goed wat we moeten denken...is dit nu "normaal" of niet?
M.a.w. is de stoelgang van een kat oké als het wat zachter is maar het toch nog de vorm heeft van... :catnoknow
Met momenten zijn we opgelucht omdat we denken dat de problemen achter de rug zijn, de andere keer beetje bang dat het terug gaat naar af.
Bij mensen is de stoelgang toch ook niet elke dag hard, denk ik dan.
Heb er even zitten op googlelen "ontlasting kat", maar vind vooral uitleg over diarree en obstipatie. Geen duidelijke uitleg in welke mate de zacht- of hardheid ervan kan variëren.

Voor de rest gaat alles goed met onze drie musketiers :goofy:
Morgen komt Zooplus met een grotere kattenbak. We gaan toch even testen of Luna dan nog minder vaak met een vuil staartje uit de bak komt. Momenteel enkel plaats voor in de berging, maar voor we hem daar plaatsen kunnen we er even mee puzzelen om te zien of zo een grote bak toch nergens te plaatsen valt in huis.
De keuken is de enige plaats waar we goed kunnen verluchten, salon is geen optie daarvoor.
Bak staat nu wel in een kast die maar 40cm breed is en onder tafel zetten of in midden van de keuken is nu ook geen optie.
Maar eerst eens zien of er verschil is met die grotere ;)

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#85 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:24

Super dat er verbetering is.
Ik heb hier gisteren de knoop doorgehakt en Heavenly laten gaan, DA zei ook dat dit het beste was wat ik nog voor haar kon doen :(
Ze mauwde heel veel en wss van de pijn, mis me kleine meisje

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.679 berichten
  • 4 katten

#86 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:38

Chanel haar ontlasting ia al bijna een week volledig normaal na maanden diarree.

Hoop voor jou dat het tij ook snel keert

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#87 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:40

Das goed nieuws Evy, duim dat het zo blijft voor jullie

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#88 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:41

Bekijk berichtCisca, op 20 januari 2016 - 08:24, zei:

Super dat er verbetering is.
Ik heb hier gisteren de knoop doorgehakt en Heavenly laten gaan, DA zei ook dat dit het beste was wat ik nog voor haar kon doen :(
Ze mauwde heel veel en wss van de pijn, mis me kleine meisje

veel sterkte Ciska :hug: :hug:

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#89 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:47

Dank je, het was beter voor me kleine pruts.... gedaan wat we konden zelfs homeopathie hielp niet

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#90 Geplaatst 20 januari 2016 - 08:58

Bekijk berichtCisca, op 20 januari 2016 - 08:47, zei:

Dank je, het was beter voor me kleine pruts.... gedaan wat we konden zelfs homeopathie hielp niet
was zij een burmees?
Want ik vind ze niet terug bij je katten.