Spring naar inhoud

- - - - -

Verwijderen tandsteen

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
nera
nera
  • 36 berichten
  • 1 katten

#1 Geplaatst 13 november 2015 - 19:05

Hallo,
Mijne figaro is ondertussen 10 jaar. Bij een laatste controle bij de dierenarts bleek hij gezond, op tandsteen na. Dit wil de díerenarts nu verwijderen. Volgens haar is dit routine, maar ik maak me wel zorgen. Zal hij er last van hebben en is narcose niet gevaarlijk voor een 10 jarige kat.

Inge91
Inge91

Liefste engeltje 2016

• 11.227 berichten

#2 Geplaatst 13 november 2015 - 21:28

Normaal gezien hebben ze achteraf  geen last, en een verdoving voor een gezonde kat, ook al is hij 10, mag geen probleem zijn.
Het is nooit leuk om je katje in slaap te laten doen, maar ik denk niet dat je je zorgen moet maken

Bewerkt door Inge91, 13 november 2015 - 21:28.

Geplaatste afbeelding

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#3 Geplaatst 13 november 2015 - 21:59

Het is beetje bloederige bedoening en ze raken meestal wel wat tandvlees, dus kan het zijn de eerste dagen erna dat ze wat moeilijk doen om brokjes te eten, maar gaat snel over.
Ik geef een poeder op  basis van algen dagelijks op hun natvoer en sinsdien geen tandplak meer gehad.

2475846-orozyme-bucco-fresh-pot-40g-nl-500.jpg

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#4 Geplaatst 13 november 2015 - 22:05

Bekijk berichtcatherine, op 13 november 2015 - 21:59, zei:

Het is beetje bloederige bedoening en ze raken meestal wel wat tandvlees, dus kan het zijn de eerste dagen erna dat ze wat moeilijk doen om brokjes te eten, maar gaat snel over.
Ik geef een poeder op  basis van algen dagelijks op hun natvoer en sinsdien geen tandplak meer gehad.

Bijlage 2475846-orozyme-bucco-fresh-pot-40g-nl-500.jpg

vind je dat bij de apotheker?

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 14 november 2015 - 10:03

Medpets heeft de poeder vorm en de brokjes/snoepjes.
Voor de brokjes heb je wel twee soorten, eentje voor katten en honden tot 10kg en eentje voor grote honden >10kg
Ook vele andere online apotheken als newpharma.be

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 14 november 2015 - 10:07

hier zijn we ook tevreden over dat poeder, ik geef het aan de jongste hond die ondanks de KVV en het vele kauwen op botten, toch aanleg heeft voor tandplak en een slechte adem.

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#7 Geplaatst 14 november 2015 - 11:02

Wij gebruiken het ook voor ons hondje, maar daar heeft het weinig effect, maar ze maakt dan ook wel ontzettend veel tandsteen aan.
Let er wel op dat medpets duur is. Meestal is het bij je eigen dierenarts veel goedkoper. Althans, bij ons is het toch zo.
(In Belgïe toch)

artemis2
artemis2
  • 132 berichten

#8 Geplaatst 14 november 2015 - 11:32

Geen ervaring met Orozyme, maar ik zie dat je het bij de apotheek kan bestellen aan 20,26€.
Bij Medpets kost het 23,25€

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#9 Geplaatst 14 november 2015 - 11:58

Bekijk berichtartemis2, op 14 november 2015 - 11:32, zei:

Geen ervaring met Orozyme, maar ik zie dat je het bij de apotheek kan bestellen aan 20,26€.
Bij Medpets kost het 23,25€
Dank je wel vor de info

Bekijk berichtKaprice, op 14 november 2015 - 10:03, zei:

Medpets heeft de poeder vorm en de brokjes/snoepjes.
Voor de brokjes heb je wel twee soorten, eentje voor katten en honden tot 10kg en eentje voor grote honden >10kg
Ook vele andere online apotheken als newpharma.be

Bedankt

ROSETTA
ROSETTA
  • 1.150 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 14 november 2015 - 15:20

Mijn katten zijn 5 jaar en hebben ook last van tandsteen.
De da wou het bij hun ook wegnemen maar ik stond er niet echt achter omdat ze nogal heftig reageren op medicatie en heb dus ook bang voor de narcose.
Dan hebben we besloten hen ook die poeder te geven .
Volgens de da gaat het niet beter worden maar zal het zeker niet verslechteren en dus moest ik het een tijdje geven en derna gaat ze proberen het zonder  narcose een beetje weg te nemen..
Je moet alleen opletten dat ze geen ontstoken tandvlees krijgen dat zie je als ze boven hun tanden aan het tandvlees een streepje krijgen.
Die poeder is niet goedkoop maar daar doe je toch lang mee met zo een potje.

Geplaatste afbeelding

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.884 berichten
  • 1 katten

#11 Geplaatst 14 november 2015 - 15:30

Dat poeder, kan dat reactie op maag of darmen geven? Tis maar, mijn poezel heeft al zoveel maag en darm problemen.

Zij heeft ook veel tandplak, maar sta ook niet te springen. Ze is 10 en in januari is ze onder narcose gemoeten en er bijna niet meer uitgekomen. Ze kreeg al de helft van de normale narcose...

Doen ze dan ook tandplak verwijderen zonder narcose?

Bewerkt door BlackScorpion, 14 november 2015 - 15:32.

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 14 november 2015 - 16:02

Sam at dat poeder niet, en juist hij had het nodig.

Voor Snoet (bijna 14 j) kreeg ik het voorstel van ofwel onder een roesje het ergste weghalen, maar dan kunnen ze dus niet de tanden mooi polijsten etc. Dat blijft een dik jaar goed. Ofwel onder narcose om alles goed te doen. Haar tandvlees begint te ontsteken. Nog niks gedaan omdat ze enorm is bijgekomen en ik dat eerst wil laten nakijken, is een dikke kat en ze valt maar niet af. Ik wil niet dat haar ademhaling een probleem is tijdens de narcose. Ik mag erbij blijven. Het voorstel van het roesje kreeg ik omwille van een eerdere slechte ervaring. Maar met echte narcose kunnen ze wel 4 jaar geen last hebben van de tanden. Dus ik ga daar ook liever voor... ook al heb ik ook schrik.

Ah de snoepjes at Sam ook niet. Jaro lust beiden.

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.217 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 14 november 2015 - 17:11

@ hilleke @Artemis2
Daarom schreef ik ook newpharma.be erbij in mijn bericht.
Inderdaad medpets vraagt 23€ ofzo, terwijl bij newpharma.be je het potje poeder al vind voor 17,70€.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#14 Geplaatst 14 november 2015 - 18:42

Bekijk berichtROSETTA, op 14 november 2015 - 15:20, zei:

Mijn katten zijn 5 jaar en hebben ook last van tandsteen.
De da wou het bij hun ook wegnemen maar ik stond er niet echt achter omdat ze nogal heftig reageren op medicatie en heb dus ook bang voor de narcose.
Dan hebben we besloten hen ook die poeder te geven .
Volgens de da gaat het niet beter worden maar zal het zeker niet verslechteren en dus moest ik het een tijdje geven en derna gaat ze proberen het zonder  narcose een beetje weg te nemen..
Je moet alleen opletten dat ze geen ontstoken tandvlees krijgen dat zie je als ze boven hun tanden aan het tandvlees een streepje krijgen.
Die poeder is niet goedkoop maar daar doe je toch lang mee met zo een potje.

merk je het verschil ?

hilleke
hilleke
  • 19.366 berichten

#15 Geplaatst 14 november 2015 - 19:58

Bekijk berichtKaprice, op 14 november 2015 - 17:11, zei:

@ hilleke @Artemis2
Daarom schreef ik ook newpharma.be erbij in mijn bericht.
Inderdaad medpets vraagt 23€ ofzo, terwijl bij newpharma.be je het potje poeder al vind voor 17,70€.

wij  betalen het nog minder bij onze DA.
En wij kopen zo veel mogelijk bij onze dierenarts. Ze is goed voor onze diertjes, dus willen we op die manier iets terugdoen, want ik vermoed dat ze wel een percent op de verkoop heeft.

Bewerkt door hilleke, 14 november 2015 - 20:00.