Spring naar inhoud

- - - - -

Verwijderen tandsteen

• Log in om te reageren
16 reacties op dit onderwerp
ROSETTA
ROSETTA
  • 1.185 berichten
  • 4 katten

#16 Geplaatst 15 november 2015 - 15:52

Bekijk berichtlilymaya, op 14 november 2015 - 18:42, zei:

merk je het verschil ?
Ik zie geen verschil maar na het schijnt kan de da  door dat we dit  product een tijd geven  de tandsteen er ook gemakkelijker afkrijgen..
Ze zegt ook beter zal het niet worden maar verslechteren zeker niet!

Bekijk berichtBlackScorpion, op 14 november 2015 - 15:30, zei:

Dat poeder, kan dat reactie op maag of darmen geven? Tis maar, mijn poezel heeft al zoveel maag en darm problemen.

Zij heeft ook veel tandplak, maar sta ook niet te springen. Ze is 10 en in januari is ze onder narcose gemoeten en er bijna niet meer uitgekomen. Ze kreeg al de helft van de normale narcose...

Doen ze dan ook tandplak verwijderen zonder narcose?

Mijn katten hebben ook gevoelige darmen en daarom geef ik de poeder want je moet er maar 1/2 lepeltje per dag van geven
wat heel weinig is en de snoepjes kon ik volgens de da beter niet geven juist omdat ze zo gevoelige darmpjes hebben.
Ze ging het zo proberen zonder narcose maar uiteraard zal het niet zo goed zijn als onder narcose want ze zullen dat niet graag laten doen.
Ik ga binnen kort naar de da en zal jullie op de hoogte houden
De poeder heb ik bij mijn da 20,30 € betaald.
Hier eten ze het omdat ik het meng in 1 bolleke KVV en dat merken ze niet want 1/2 lepeltje is heel weinig.

Geplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 16 november 2015 - 14:38

Een detartratie is echt niet erg hoor :) Je kat heeft er nadien weinig last van. Indien het heel erg was kan het natuurlijk zijn dat het een paar dagjes gevoelig is.
Katje wordt in slaap gedaan omdat het anders niet handig is om te reinigen. Eigenlijk doet de dierenarts net hetzelfde zoals een tandarts doet bij jou als je voor een controle en reiniging gaat.
Met een ultrasoon wordt het tandsteen eraf gehaald. Dit kan inderdaad bloeden, maar zou eigenlijk niet zo mogen zijn. Indien het bloedt, wil dit namelijk zeggen dat het tandvlees ontstoken is.
Net zoals bij mensen trouwens ;)
Tandsteen kan je best voorkomen door korrels te geven. Indien je vaak zacht voedsel geeft, plakt het meer aan de tanden en aangezien die van een kat (meestal) niet gepoetst worden, ontstaat er plak en dat wordt met de tijd tandsteen.
Iedere kat is natuurlijk anders, vb. mijn 2 katers: Félix heeft geen tandsteen, maar Miroux is er wel gevoeliger aan. En dit terwijl ze dezelfde voeding krijgen.
Het beste is wel om dit zeker elk jaar te laten controleren, want als die tandvleesontsteking blijft kan dit heel nadelig zijn voor de kat.