Spring naar inhoud

- - - - -

Nieuwe fontein voor de katten

• Log in om te reageren
24 reacties op dit onderwerp
Xiedubbel
Xiedubbel
  • 604 berichten

#16 Geplaatst 15 november 2015 - 18:24

Gaaf ding, ook een mooi groot formaat.

Elma
Elma
  • 3 katten

#17 Geplaatst 15 november 2015 - 18:34

Ik heb destijds deze gekocht en ben er heel tevreden over. De filters kan je vervangen en bijkopen. Al onze katten, inclusief asielzoeker Butler, drinken er van en sinds die fontein er staat, drinken ze veel meer.
:cat
Poeslap, hoeveel liter bevat jouw fontein ? Het lijkt dat die van jou groter is.

Bijgevoegde thumbnails

• drinkfontein.jpg
  • 2014-06-26 15.17.19.jpg

Bewerkt door Elma, 15 november 2015 - 18:35.

Groetjes van Elma
Mijn katjes zijn allemaal van mei 2014: Lexy (rosse kater) Sienna (wit -tricolore kattin) Butler (zwarte kater) = K3 Geplaatste afbeelding
Mijn YouTube kanaal: https://www.youtube....11Elma02/videos

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#18 Geplaatst 17 november 2015 - 22:35

Bekijk berichtElma, op 15 november 2015 - 18:34, zei:

Ik heb destijds deze gekocht en ben er heel tevreden over. De filters kan je vervangen en bijkopen. Al onze katten, inclusief asielzoeker Butler, drinken er van en sinds die fontein er staat, drinken ze veel meer.
:cat
Poeslap, hoeveel liter bevat jouw fontein ? Het lijkt dat die van jou groter is.

Goh, hoeveel liter dat is weet ik niet. Ik heb er ene genomen met een diepe bodem met een diameter van 35 cm.

Deze werkt ook zonder filter. Je hebt enkel de pomp.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#19 Geplaatst 17 november 2015 - 22:37

Wordt de keramiek ook niet slijmerig of zo ?

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#20 Geplaatst 17 november 2015 - 22:49

Bekijk berichtZajin, op 17 november 2015 - 22:37, zei:

Wordt de keramiek ook niet slijmerig of zo ?

Dat zou je best aan Wendy vragen. De mijne staat er nog maar een paar dagen, sinds de vrijdagavond, en die ziet er momenteel nog goed uit.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#21 Geplaatst 17 november 2015 - 22:55

Bekijk berichtwendyv123, op 14 november 2015 - 12:46, zei:

nee, er zit geen filter in. Als ik de fontein afwas en ververs, dan haal ik ook het pompje open. Ik ben geen voorstander van die drinkfonteintjes met filter, op deze manier is het volgens mij veel properder want die filters lossen vaak ook stukjes. Ik had voordien een Catit met filter en op de bodem lagen constant zwarte tikjes die van de filter af kwamen. Deze fontein is sneller zuiver gemaakt dan die plastic dingen.

En hoe zit het met kalk, want ik vind dat op die plastieken toch wel wat kalk op komt te hangen, van zwarte tikjes heb ik geen last, 't water is wel proper,
en mijn vorige vraag, komt er slijm op te hangen ?

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#22 Geplaatst 18 november 2015 - 07:02

Ik vervang om de dag of elke dag, net zoals je dat met een kommetje zou doen. Als je het water er langer in laat, dan voel je aan het oppervlak van de kom en de onderdelen dat er slijm begint op te komen. Wat kalk betreft, dat gaat er gemakkelijker af dan op een plastic fontein wegens het gladde en harde oppervlak. Plastic krijgt na een tijdje toch beschadigingen, krasjes en daar blijft de kalk dan beter in vasthangen en het zet zich daar ook gemakkelijker op vast. Het blijft ook mooi geurloos, de plastic fontein had na verloop van tijd toch een bepaalde geur. Je moet even snel water verversen en proper maken, wat je ook neemt (kom, plastic of keramiek fontein) maar het is redelijk snel gebeurd. De onderdelen zijn snel afgewassen en pompje is snel opengemaakt. Ik heb een kleine flessenborstel gekocht om door het pijpje te gaan en gebruik een pincet om de haren te verwijderen uit het pompje. Met kortharige katten zal je dat niet moeten doen. Wat de zwarte tikjes betreft van de filter, te oud kan die niet zijn, dat had hij al vanaf nieuw en ook met de nieuw gekochte filters. Zooplus heeft toch een mega omzet, dus oud kunnen die niet geweest zijn.

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 08 december 2015 - 16:54

Hij staat hier ondertussen iets minder dan een maand en ik ben er echt ongelofelijk blij mee.

Het oogt mooier in huis. Ik vind hem veel makkelijker om mooi te maken en het voornaamste... ik hoef geen water meer op te vegen, omdat Puen haar fontein afbreekt.

De Catit staat ondertussen al terug boven, werkloos in een of andere doos.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#24 Geplaatst 09 december 2015 - 01:00

Je kan 'm altijd proberen kwijt te geraken via het forum hier? Ik heb altijd zo'n catit gehad en mijn poezels staken daar geen stoten mee uit ;) mijne staat nog in Belgiƫ en ga ik weer gebruiken eens ik weer in Europa ben.
Maar wel goed dat je zo tevreden bent van de jouwe :)

Poeslap
Poeslap
  • 1.803 berichten
  • 2 katten

#25 Geplaatst 13 december 2015 - 11:01

Bekijk berichtMurron, op 09 december 2015 - 01:00, zei:

Je kan 'm altijd proberen kwijt te geraken via het forum hier? Ik heb altijd zo'n catit gehad en mijn poezels staken daar geen stoten mee uit ;) mijne staat nog in Belgiƫ en ga ik weer gebruiken eens ik weer in Europa ben.
Maar wel goed dat je zo tevreden bent van de jouwe :)

Er zitten wel nogal onsierlijke krassen in (van Puen natuurlijk :p).

Ik ga nog zien. Misschien ga ik via hier verkopen of zet ik hem apart voor het asiel in Lommel.