Spring naar inhoud

- - - - -

FACEBOOK

• Log in om te reageren
19 reacties op dit onderwerp
Féline
Féline
  • 1.332 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 16 november 2015 - 22:26

Bekijk berichthilleke, op 16 november 2015 - 22:19, zei:

heeft niets met die aanslagen te maken hoor, dat is wel erg vergezocht.
Je gebruikt een naam die niet de jouwe is, dat kan al een deel van t probleem zijn.

en die namen van cattery's, ... is gewoon omdat anderen dit rapporteren. Misschien heeft iemand jou ook gerapporteerd omdat het je eigen naam niet is?

Awel, ik zal eens proberen met mijn eigen naam sè, Hilleke, alvast bedankt voor je antwoord, dikke merci !

Elma
Elma

Leukste opvangkatje 2016

• 3.296 berichten
  • 3 katten

#17 Geplaatst 16 november 2015 - 23:01

Ik heb in 2012 eens een account aangemaakt, nadat ze mijn vorige account hadden gewist omdat ik daar opgezet had dat ik geen vrienden wilde maken (via facebook natuurlijk). Ik heb die login juist terug gevonden in mijn lijst van paswoorden en toegangen. Op facebook ben ik ma pen. In het begin kreeg ik veel vriendschapsverzoeken van Nederlandstalige Chinezen. Rara hoe zou dat toch komen.
Maar btw ik heb juist nog eens ingelogd en had geen enkel probleem. Ik kreeg wel veel vragen over bijwerken van profielfoto en veiligheid enz.... maar niet op gereageerd.
Nu snap ik wel waarom ik het laatste jaar zoveel junkmail kreeg, gericht aan Ma. :-))))

Groetjes van Elma
Mijn katjes: Lexy (ros) Sienna (wit -tricolore) Butler (zwart) = K3
en Flippy, de valkparkiet, die de baas is. Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.819 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 17 november 2015 - 08:13

Het zou jammer zijn, mocht dit voor iedereen zo zijn. Ik gebruik FB wel geregeld, maar vnl. voor de groepen. Om tips uit te wisselen ed. Maar als ze vragen naar mijn identiteitsgevens ben ik ook ribbedebie hoor.

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#19 Geplaatst 19 november 2015 - 16:56

Bekijk berichtElma, op 16 november 2015 - 20:08, zei:

Is dat niet het gevolg van dat proces dat de privacy commissie van België tegen Facebook aanspande ? Ik denk dat als je officiële documenten moet doorsturen, je hen eigenlijk toestemming geeft om je surfgedrag op te slaan.
Ik zit niet op facebook en zal er ook nooit op zitten. Ik wil niet alles wereldwijd uitsmeren van mijn privé leven. Idem voor twitter ed. Alleen op forums kom ik en dan alleen met een nickname.

Niemand zegt dat ge u leven daar moet op zetten, zit ik ook op fb maar van mijn prive leven krijgen ze niet veel te horen en al niet te zien, staan zelf geen foto's vn mij op en ook niet van mijn kinderen of echtgenoot.
Ik gebruik het vooral om te chatten met vrienden maar ook om mijn groepen te beheren en mensen te helpen aan een raskatje.

Bekijk berichthilleke, op 16 november 2015 - 22:19, zei:

heeft niets met die aanslagen te maken hoor, dat is wel erg vergezocht.
Je gebruikt een naam die niet de jouwe is, dat kan al een deel van t probleem zijn.

en die namen van cattery's, ... is gewoon omdat anderen dit rapporteren. Misschien heeft iemand jou ook gerapporteerd omdat het je eigen naam niet is?

Staat wel in reglement dat je je eigen naam moet gebruiken.
En van die catterys dat is zever dat ze mekaar aangeven er moet al grondige reden voor zijn eer fb ze verwijderen of blokken.
Ik geef zoveel nepprofielen aan en wel dagelijks daarmee worden ze niet altijd verwijderd hoor.

Ze zijn al hele tijd met de opkuis begonnen, catterynamen worden niet meer aanvaard als profiel je kan wel pagina over je cattery opmaken.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.852 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 25 november 2015 - 01:11

Ik weet niet of het hiermee te maken heeft maar ik zou zeker geen privégegevens doorsturen.

http://waalwijk.nieu...cebook-account/

Een tijdje geleden kon een vriendin van mijn moeder ook niet meer op facebook maar het ging niet gepaard met de berichten die jij krijgt.
Het paswoord werd niet meer aanvaard ofzo en blijkbaar kon ze het ook niet veranderen, ze heeft een nieuw account moeten aanmaken.

Wat je misschien eens kan proberen : meldt het probleem (met je huidige gegevens die wel kenbaar zijn bij facebook, zoals gebruikersnaam enzo) bij facebook en vraag om jou te contacteren op het mailadres die verbonden is aan jouw facebook-account.
Als ze vragen naar een kopie van je identiteitskaart : antwoordt dat je die niet kan nemen, over geen scanner beschikt.
Als ze naar een telefoonnummer vragen : antwoordt dat je geen telefoon hebt.

Ik vertrouw de mensen achter facebook ook niet echt maar het zou kunnen dat een ander programma zich op jouw pc geïnstalleerd heeft om achter privégegevens te vissen.

Een fb-vriendin heeft onlangs haar gebruikersnaam moeten veranderen of ze werd er af gesmeten.
Die vertelde me dat ze maar een paar minuten tijd had om deze in te vullen.
Omdat ze liefst niet terug gevonden wordt op haar echte naam heeft ze een naam uitgevonden ;)