Spring naar inhoud

- - - - -

oogdruppels bij bijzonder levendig katje

• Log in om te reageren
5 reacties op dit onderwerp
Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#1 Geplaatst 17 november 2015 - 19:24

hoi hoi

Daarnet een paniektelefoontje van mijn mama. Haar puberkitten (7 maanden) moet oogdruppels krijgen, en dat lukt haar totaal niet. Ze is alleen, en ze slaagt er niet in om tegelijk de kat in bedwang te houden en de oogdruppels te geven. Ik ga er in elk geval morgenochtend heen om te helpen, maar hebben jullie soms tips.

Ik zet zelf meestal de kat tussen mijn bovenbenen, met de rug naar mij toe. Op die manier heb ik één hand om het oog open te doen en één hand om de druppels of de zalf te geven. Is dat de beste manier of zijn er handig trucs?

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 17 november 2015 - 19:32

Haar in een grote handdoek toedekken zodat alleen haar kopje buiten steekt.
En zelf heel rustig en kordaat met rustige stem reageren. Want ze merken rap stress op.

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#3 Geplaatst 17 november 2015 - 19:48

Nelle heeft ook maanden aan een stuk zalf en daarna druppels in haar oogje moeten krijgen. Ik deed het ook zoals jij omschrijft, of ik zette haar op tafel en zette haar wat klem met mijn armen errond. Maar ze liet het al snel makkelijker toe, omdat het denk ik voor haar echt deugd deed toen ze zalf/druppels in haar oogje kreeg.
Denk dat het misschien ook wel makkelijker is dat je mama in het begin wat hulp krijgt. Want die stress geeft ze door aan de kat waardoor het nog moeilijker wordt, en met 2 ben je ook rustiger he.
Succes alvast.

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#4 Geplaatst 18 november 2015 - 10:20

Zelf gebruik ik ook altijd jouw methode Freya13
Zowel voor pillen, zalf, druppels...

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#5 Geplaatst 18 november 2015 - 12:58

Mij is het deze morgen alvast gelukt zonder problemen. 't Is eigenlijk een heel braaf beestje, want ondanks het feit dat ze het niet leuk vindt, krabt of bijt ze niet.

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.136 berichten
  • 16 katten

#6 Geplaatst 18 november 2015 - 14:31

Ik zet ze steeds op mijn schoot :d Met de buik in mijn richting, lukt meestal erg goed :p
maar vaak doe ik het niet alleen...