Spring naar inhoud

- - - - -

Een moeilijke keuze - keuze is gemaakt!

• Log in om te reageren
43 reacties op dit onderwerp
Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#1 Geplaatst 16 september 2009 - 06:41

Ik moet een moeilijke keuze maken en ben er zeker van dat jullie mij kunnnen helpen.
De krabpaal die hier staat is onstabiel en niet geschikt voor Mirl. Zij moet ontzettend veel moeite doen om op de krabpaal te geraken.
Dus de krabpaal wordt vervangen in één van de komende maanden. Mijn eisen voor een nieuwe krabpaal zijn:
- Stabiel
- groot (min. 1.60m)
- makkelijk te beklimmen of op de geraken voor Mirl
- budget is max 180 €

Mirl haar grootste probleem is haar zicht. Ze zal niet hoog springen. Het bed is het hoogste dat ze springt. Vandaar dat ik dacht aan een paal waar ze trapsgewijs op kan. Heeft iemand een idee welke paal ik dan best koop?

Bewerkt door Lies, 24 november 2009 - 15:17.

ramses
ramses
  • 4.460 berichten

#2 Geplaatst 16 september 2009 - 07:02

Ik heb de onze gekocht op E-bay en hij is van zeer goede kwaliteit je hebt daar ook keus in alle moddellen en prijs , je kan ook gaan kijken in de collishop site van colruyt maar wel minder keus

Spanishke
Spanishke
  • 9.598 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 16 september 2009 - 08:02

Die van Pixel en Akke heeft veel laddertjes O:)
We hebben hem nog altijd niet in elkaar gekregen, want Simon beseft het nu nogmaals dat er een plankje ontbreekt. We zullen in't verlof eens naar een doe het zelf zaak gaan en er eentje laten bijmaken, gaat het beste zijn denk ik, want dat mag niet ontbreken anders krijgen we hem nooit af

Die van Armarkat zijn ook geen optie?
Wij hebben er eentje, maar geen laddertje dacht ik...

Ik heb er voorlopig 2 gevonden met 2 laddertjes, helemaal bovenaan moet ze niet liggen he, want dat zou te gevaarlijk kunnen zijn he? Prijs = 139.00 euro

Bijgevoegde thumbnails

• cattreebeige.jpg
  • cattreeblue.jpg

Bewerkt door Spanishke, 16 september 2009 - 08:08.

Geplaatste afbeelding
:hart: Not a single catlover's heart can resist a simple "meow" :hart:

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#4 Geplaatst 16 september 2009 - 08:44

Aan die heb ik ook al gedacht. Ik ben er zeker van dat ze tot in het onderste huisje geraakt, maar ik weet niet of ze hoger kan klimmen.

Heeft er hier iemand die krabpaal?? Kan diegene eens meten van de grond tot op het onderste huisje? Als het niet te hoog is, dan kan ze er op springen en zo verder naar boven klauteren.

Flashemieke
Flashemieke
  • 2.039 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 16 september 2009 - 10:22

Wij  hebben hier thuis ook een grote, en wij lossen dit op met kleine krabpaaltjes ervoor te zetten zodat oudjes daarop kunnen en zelf beslissen of ze hoger gaan, wat meestal niet het geval is.

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#6 Geplaatst 16 september 2009 - 10:39

Lies zei:

Aan die heb ik ook al gedacht. Ik ben er zeker van dat ze tot in het onderste huisje geraakt, maar ik weet niet of ze hoger kan klimmen.

Heeft er hier iemand die krabpaal?? Kan diegene eens meten van de grond tot op het onderste huisje? Als het niet te hoog is, dan kan ze er op springen en zo verder naar boven klauteren.

Lies, ze kan toch via het trapje naar het eerste huisje?
Ik dacht dat Poezemannen er zo een heeft? http://www.kattensit...-5-25-07-a.html

Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#7 Geplaatst 16 september 2009 - 10:40

Joloka zei:

Lies, ze kan toch via het trapje naar het eerste huisje?
Ik dacht dat Poezemannen er zo een heeft? http://www.kattensit...-5-25-07-a.html

Maar niet bovenop het huisje, je moet haar hier soms eens zien klauteren om ergens op te geraken.
Als het mij lukt zal ik er eens eenfilmpje of foto's van maken.

M&M
M&M
  • 4.965 berichten
  • 6 katten

#8 Geplaatst 16 september 2009 - 10:42

Deze lijkt mij wel geschikt :)
Heb deze ook thuis staan en de poezen gaan mooi via het trapje in het bakje liggen :)
Is ook heel stevig en niet te hoog, hier alvast heel tevreden van !

Bijgevoegde thumbnails

• krabpaal ankara.jpg

Joloka
Joloka
  • 19.772 berichten
  • 9 katten

#9 Geplaatst 16 september 2009 - 10:44

Lies zei:

Maar niet bovenop het huisje, je moet haar hier soms eens zien klauteren om ergens op te geraken.
Als het mij lukt zal ik er eens eenfilmpje of foto's van maken.

Kan ze niet vanop het trapje zich optrekken naar het huisje? Zita en Finn springen ook niet altijd hoor, die trekken zich liever op. Is grappig om hen dan te zien klungelen :ha .

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 16 september 2009 - 12:54

Die M&M toont heb je hier in de living al zien staan, hij is heel handig en denk ook dat zelfs Mirl tot in het bovenste bakje geraakt. De paal is ook heel stabiel.
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#11 Geplaatst 16 september 2009 - 13:53

Maar die is niet hoog :8

Ik wil een fijne hoge paal voor hun

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 16 september 2009 - 15:35

Deze is ook van Armarkat, is 198 cm hoog. Heb hem gezien op de website van dominoshop

Bijgevoegde thumbnails

• krabpaal hoogte 198 bis.jpg

Bewerkt door PeggyJ, 16 september 2009 - 15:48.

Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#13 Geplaatst 16 september 2009 - 15:52

die ziet er stevig en beklimbaar uit. Merci Peggy :hug:

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 16 september 2009 - 15:55

Lies zei:

die ziet er stevig en beklimbaar uit. Merci Peggy :hug:

graag gedaan ;)
Geplaatste afbeelding

Lies
Lies
  • 6.855 berichten

#15 Geplaatst 16 september 2009 - 16:01

Moest je nog ideale krabpalen tegen komen, dan mag je het laten weten.