Spring naar inhoud


- - - - -

Gewoon even van me afschrijven...


  • Log in om te reageren
93 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#1 Geplaatst 18 november 2015 - 01:54

Pffff...Ik of we (ik eerder dan mijn partner) zit met een groot dilemma momenteel.

Zoals jullie misschien al weten is de keuze voor het adopteren van Luna veel te snel gegaan.
Volgens mij toch. Voor mijn vriendin ook achteraf bekeken (want ze is ook van oordeel dat je voor zoiets de tijd moet nemen), maar de klik was voor haar nog groter toen ze Luna voor de eerste keer ontmoette en de omstandigheden waarin ze voordien verbleef waren zeker niet ideaal.

We wisten dat ze diarree had, ook al beweerde die mensen dat het even beter was (wat ook kan ze heeft bij ons ook sommige dagen een iets betere stoelgang gehad), maar we hadden niet verwacht dat het zo moeilijk op te lossen zou zijn + dat het zo'n impact zou hebben.
Ze kreeg daar natvoer, dronk er melk, was al héél lang niet meer ontwormd ; dit zou bij ons allemaal anders verlopen en de kans leek ons groot dat ze er snel zou van af geraken.

De " timing " was ook niet ideaal :
- Ik sukkel al 5 jaar met mijn maag, had nog maar pas de uitslag van de biopsie van de gastroscopie gekregen en zat met de helicobacter bacterie waarvoor ik net aan een zware kuur antibiotica begonnen was.
- Mijn vriendin moest 2x de sessies bij de kiné stoppen omdat ze de zona niet weg kreeg. Ze zit er nog mee en heeft vandaag de laatste pillen binnen die ze hiervoor moet nemen. In feite moet je veel rusten met de zona, mja...


Ik was bang om er een derde kat bij te nemen ; de kosten en vooral wat er anders zou zijn met een binnenkat. Moon en Miloh heb ik ook liever binnen, maar we kunnen het hen niet ontnemen en gelukkig komen ze elke late namiddag/avond binnen.

Omdat het altijd een droom geweest was van mijn partner liet ik de keuze aan haar over en op 26 september hebben we haar thuis gebracht.
Het was prachtig om te zien hoe snel ze zich aanpaste aan haar omgeving, aan ons, aan Miloh en Moon (en zij beiden toch ook redelijk snel aan haar).
De eerste week sliep ze bij ons en haar eerste nacht beneden met Miloh en Moon verliep ook vlekkeloos.
Wat sommige mensen als een beetje akelig beschouwen op eerste zicht, vond ik onmiddellijk zacht en schattig met die fronsjes en rimpeltjes :goofy:
In het begin durfde ik haar amper vast te houden omdat ze zo breekbaar lijkt maar al snel besefte ik dat een katje die op sommige momenten zo wild is dat ze verschillende keren tegen een kast of deur loopt -zonder een krimp te geven- niet méér van porselein is dan een stoere (uitziende) macho als onze Miloh 8)
Het aaien van haar perzikhuidje is zalig warm en steeds is haar aanwezigheid -of het nu in de zetel onder de plaid bij ons is, op de stoel aan tafel, op mijn schoot aan de bureaustoel of op onze schouders bij het stappen- enkel een verrijking in ons leven.

Maar de eerste bezoeken van de kattenbak vielen tegen.
Niet zozeer omwille van de geur, eerder doordat ze haar staartje kort na het bezoek naar binnen slaat (zoals vaak bij sphynxen denk ik).
Samen met haar diarree zorgt dit ervoor dat er telkens wel iets blijft hangen aan haar staartje, billetjes en/of buik.
Ook graaft ze lang en veel in het grint waardoor haar pootjes wel eens vol hangen.

Na een paar dagen raak je gefocused op het gravend geluid in de bak, kom je voorzichtig in de buurt zodat ze zich niet teveel op haar ongemak voelt en wacht je met de babydoekjes in de hand.
Een paar dagen werden dan weken en het werd nog erger wanneer Moon ook diarree kreeg.
Een aantal keren thuis komen en merken dat er op een kast poep hing, ruiken dat de plaids er ook een deel van kregen en dan ook altijd die gedachte : "zit er nog ergens iets dat ik niet merkte en wat als het hen opnieuw besmet?"

Toen wist ik al dat ik dit geen maanden zou volhouden...
Natuurlijk kan het beteren maar enkel al het idee dat zo'n situatie zich opnieuw kan voordoen nadien :louche:
En ik ken mezelf spijtig genoeg hierin ; ik wil het allemaal oplossen maar als ik iets niet onder controle heb dan schiet ik snel in paniek.
Net zoals er geen dag voorbij gaat dat ik zonder angst op Miloh en Moon zit te wachten wanneer zij niet spontaan even terug gekomen zijn naar huis of niet onmiddellijk komen nadat ik hen roep buiten.

Het kwam er dus allemaal nog even bij en het is nu zo dat ik "zwak" ben op vlak van veel stress en angst er extra kunnen bij te nemen.
Ik zonderde me dan ook wel regelmatig af tijdens die antibioticakuur om tot rust te komen en huilde ook vaak omdat ik ergens twijfelde om Luna te herplaatsen.
Dit leek dan ook de enige oplossing om terug wat rust te krijgen in huis en vooral in mijn eigen hoofd...maar een oplossing met een héél dubbele kant.
Een juiste oplossing is er niet meer sinds de keuze van haar adoptie positief is uitgevallen.

Het éne bezoek bij de dierenarts volgde het andere op, net als de verschillende spuitjes en medicatie die ze kregen.
De twijfel werd zwaarder om te dragen met de dag want het hechten aan zo'n diertje gaat héél snel.

In paniek, net na een "chaotisch" toiletbezoek van Luna en op weg naar de kinésist met mijn vriendin, durfde ik het uitspreken en dan nog met de nadruk : "niet later maar nu, want straks kan ik het al helemaal niet meer!".
Ze antwoordde amper maar nadien hadden we een uitgebreider gesprek.
Veel kon ze nog niet zeggen, enkel mij proberen gerust te stellen dat het wel zou beteren en overtuigen dat ze dit niet kon zonder Luna eerst een kans te geven.
Ik kon hier helemaal inkomen ; wij hadden deze keuze uiteindelijk samen gemaakt ook al wilde ik meer bedenktijd ergens maar we zouden eerst alles doen wat we konden om haar gezond te krijgen.

Het werd even rustiger in mijn hoofd. Enkel al de gedachte dat we het niet voor niets deden gaf een positieve noot aan de minder aangename situatie in huis.

Tot we een zondagnamiddag thuis kwamen na een wandeling en ons Luna de trap af kwam met poep aan haar staart en pootje.
Alles werd boven nagekeken en ververst, de kattenbak uitgekuist en natuurlijk ook ons Luna proper gemaakt.
Het betekende echter -voor mij- dat we nooit eens even weg konden gaan zonder nadien bij het thuis komen alles grondig te moeten inspecteren en aangezien haar staartje soms ook bij iets vastere stoelgang vuil is, alles te moeten verversen.
Opnieuw tranen bij de gedachte haar ooit moeten te herplaatsen en ook een beetje boos op mijn vriendin die de keuze te snel gemaakt had.

Gesprekken volgden over het eerder besproken onderwerp, zij het in andere vorm want bij het principe dat we haar nooit zouden herplaatsen voordat we er alles zouden aan gedaan hebben voor haar was voor mij ook een voorwaarde geworden.
Nadien kon ze er niet meer over praten ; als ik erover begon zei ze wel dat we het zouden doen maar dat ze er momenteel niet kon over spreken. Als ze er aan denkt breekt haar hart.
Zoiets kan je niet meten of in cijfers uitdrukken maar ik denk nog erger dan bij mij.
Als mijn vriendin verdrietig is en er niet kan over praten...ik ken haar voldoende om te weten dat het een blijvende wonde zal zijn.
Er was een sprankeltje hoop die ik met haar deelde ; de echtgenote van de dierenarts leek bij het eerste consult van Luna best wel enthousiast over haar verschijning. Net als zijn collega dierenartse die ook in de praktijk werkt.
Als er nog maar een kans zou zijn dat zij interesse zouden hebben om Luna te adopteren leek me dat ideaal ; daar zou ze zeker ook alle zorgen krijgen die nodig zijn.
Toen de dierenartse vorige week kwam liet mijn vriendin even vallen dat we twijfelden om haar te herplaatsen maar ze reageerde er niet echt op.
Rechtstreeks hebben we het hen nog niet gevraagd, wat me beter lijkt want tijdens een consult is het niet zo evident om hierover na te denken.

Vandaag en de komende dagen wordt er in onze keuken gewerkt door een kennis.
Er is af en toe lawaai ; buiten wordt er gezaagd en een compressor schiet soms aan omdat er planchetten aan het plafond gezet worden met een nagelschieter (of hoe je dat ook noemt).
Eerder deze dag gingen we naar de Wibra nadat we terug kwamen van bij de dokter en kochten we een truitje voor ons Luna.
Mijn moeder kwam langs, nam het mee en is ondertussen al bezig met een nieuw truitje te breien in dezelfde maten.
Nu kan ze het toch nog niet dragen. Het is er 1. nog te warm voor 2. niet combineerbaar met haar huidige toiletbezoeken.
Ze stelde zich dapper op t.o.v. de werken in huis ; had wel even geruststelling nodig maar wat later moesten we haar terug bij ons halen want het leek wel of ze wou de vakman een handje toesteken.
Zo'n nieuwsgierig beestje ;)
Moon bleef nog een paar uur weg nadat de werken achter de rug waren ; het zagen gebeurde buiten op terras en schrikte haar waarschijnlijk af.
Morgen proberen we haar binnen te houden en mag ze de hele dag boven blijven. Als het lukt want Moon is snel en tricky wanneer de deur open gaat.

Ik schommelde vandaag van het één moment op het andere in modus : "Jij blijft bij ons" naar modus : "Ik kan het niet meer" en terug.
Ik weet het echt niet meer Geplaatste afbeelding

De titel van mijn topic is bewust gekozen omdat het niet de bedoeling is reacties te krijgen als "Je doet het beter wel" of "Je doet het beter niet" : dat mag wel uiteraard, maar uiteindelijk zullen we de keuze die we maken niet op basis daarvan maken ;)

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 18 november 2015 - 02:08.


Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten
OFFLINE

#2 Geplaatst 18 november 2015 - 02:13

Oh HelpLuckyvinden... Ik word zo triestig van je verhaal :( ik volgde je topic over het al dan niet adopteren van een naaktkatje, was mee enthousiast om te lezen dat jullie Luna gingen ontmoeten, ik dacht ook dat jullie het allemaal juist zouden doen bij haar en ze dan vanzelf beter ging worden. Wat jammer dat het helemaal anders is uitgedraaid dan verwacht.
Ik weet dat het frustrerend is dat de zoektocht zo lang duurt. Onze hond heeft een allergie en de zoektocht naar het juiste eten, snoepjes, verschillende medicamenten om haar van die verschrikkelijke jeuk af te helpen, etc. etc. Het is om soms wanhopig van te worden.
Ik kan helaas niet zeggen wat de juiste oplossing is voor jullie, en ik snap dat je amper een keuze kan maken tussen je hart en de wanhoop soms. En dat dat spanningen en problemen met zich meebrengt in je relatie. Maar ik denk dat jullie haar wel zouden houden zonder de diarreeproblemen, en dat kan toch ook niet eeuwig blijven duren? Ik hoop in elk geval dat ze vinden wat er scheelt. Hopelijk snel genoeg om je over de streep te laten trekken naar een blijvend mandje. Ik hoop echt dat de situatie rap betert :hug:


Ephiny
Ephiny
  • 3.874 berichten
  • 4 katten
OFFLINE

#3 Geplaatst 18 november 2015 - 07:56

Ja, ik snap je iig helemaal. Ik zit er ook nog steeds mee, wel doen, niet doen,...

Maar ik ga wel mee in wat Murron zegt, die diarree zal wss niet eeuwig blijven duren. Jullie zijn gelukkig met haar, zij is gelukkig bij jullie. Als er (eindelijk) gevonden wordt wat er mis is, is het mss snel voorbij.

Aan de andere kant is het idd ontzettend vermoeiend en geeft het een hoop stress. En je moet natuurlijk opletten dat je je niet meer gaat ergeren dan dat je haar graag ziet. Dat klinkt mss wat raar. Maar ik weet bv ook wel dat mijn Luna het niet met opzet doet, dus ik kan niet kwaad worden op haar. En toch zijn er echt momenten geweest dat ik haar het liefst ff niet meer zag. Je doet zoveel moeite, en het haalt niks uit, en op den duur ben je het ff zo beu...
Maar nu ik ook overweeg om haar te herplaatsen, lijk ik alleen nog maar meer van haar te houden. Het idee alleen al...


Weer anderzijds, het went ook wel een beetje, of bij mij toch. Ik ben niet meer bang om thuis te komen iig. Als mijn Luna gesproeid heeft intussentijd, dan kuis ik het op. Ik heb het wel nog als ze lastig loopt, dan hou ik haar ook meer in t oog, maar eigenlijk heeft dat ook geen zin, ze vindt toch wel een moment om haar blaas leeg te maken.
Ik vind het nog altijd vermoeiend he, daar niet van, maar het is wel wat beter. Hier is het gewoon dat ze niet gelukkig is.

Ik hoop iig dat je een oplossing vindt, ofwel voor haar diarree, ofwel zodat iedereen gelukkig is. Succes!
Those who don't believe in magic, will never find it

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.898 berichten
    • Locatie: Wilrijk, Antwerpen
  • 1 katten
OFFLINE

#4 Geplaatst 18 november 2015 - 08:16

Komt het in de poep hangen door haar gebroken staartje? Want ja Sierra klopt ook met haar staart na ze gedaan heeft, maar dat doet elke kat denk ik, heb dit toch bij 'gewone' katten ook al gezien. Maar bij Sierra hangt het normaal niet in haar staart of het moet heel lopend zijn en richting onderkant staart rollen in het grind. Maar normaal en zelfs nu ze diarree heeft, hangt het niet aan haar staart.

Kan me inbeelden dat het zwaar is, maar het is een keuze die je moet maken. Of je geeft op, of je zet door. Maar als je doorzet, moet je niet elke minuut gaan twijfelen. Een kat voelt ook wanneer ze niet gewenst is en zal er onder lijden. Niet zichtbaar in het begin, maar op de duur wel. En een Sphynx is op veel gebied nog gevoeliger dan 'gewone' katten. Dus ook voor haar gezondheid: beslis snel of je voor haar wilt gaan en twijfel dan niet meer. Of je haar wegdoet. En als je haar wegdoet, doe het dan zo snel mogelijk, want hoe langer het duurt, hoe zwaarder voor haar.
Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.368 berichten
    • Locatie: France
OFFLINE

#5 Geplaatst 18 november 2015 - 09:25

Ik vind dit zo erg voor jullie. Ik heb het topic ook gevolgd. Maar moet wel toegeven dat ik een voorgevoel had dat die mensen niet eerlijk tegen jullie waren. Heel jammer eigenlijk maar daar is het nu te laat voor. We moeten vooruit kijken, en niet achterom.
Maar ik denk dat ze zich mag gelukkig prijzen bij jullie terechtgekomen te zijn. Ook al is dit nu voor jullie ontzettend moeilijk.

Misschien is er een mogelijkheid dat je haar, wanneer jullie eventjes weggaan ze apart in een kamer zet. Zo hoef je niet bang te zijn wanneer jullie thuis komen dat heel het huis onder de poep hangt.
Wij hebben ook in t verleden al  eens spanningen gehad tussen de katjes, en als we dan weggingen zetten we ze ook even apart in een slaapkamer of zo. En ik denk dat ik me er telkens veel slechter bij voelde dan de kat zelf, want die lag dan meestal nog steeds op dezelfde plek te slapen.


*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten
OFFLINE

#6 Geplaatst 18 november 2015 - 10:49

HelpLuckyVinden en Murron, ik heb jullie een pb gestuurd

Peggy.D
Peggy.D
  • 1 berichten
OFFLINE

#7 Geplaatst 18 november 2015 - 11:08

Neemt u even prive contact met mij op

Ik mis in dit geval de essentiele onderzoeken die gedaan hadden moeten worden.

met 1 test kun je kijken of er tri, giardia of een verteringsprobleem is bij de kat. En daarna behandelen.

Probleem is als je tegen 1 ding gaat behandelen bijv giardia en zij tri heeft je het probleem alleen maar erger en erger maakt.

Zelfde geld als zij een verteringsprobleem heeft en je gaat behandelen tegen tri........

Wij vangen sphynxen op met diarree klachten. En ik kan u vertellen dat in heel veel gevallen de problemen op te lossen zijn met voer en medicatie alleen het vergt een hele
lange adem en daar moet je tegen opgewassen zijn.

Onze laatste opvanger zou een spuitje krijgen omdat de dierenarts hem opgegeven had. Had ook tri maar het ging met ronidazole niet over. Die droeg een pamper en nog zat hij iedere dag van top tot teen onder de ontlasting. Nu is hij zo goed als klachten vrij.....maar heeft ons wel bijna een jaar gekost. de kater had alle onderzoeken gehad maar alleen tri werd gevonden. En we hebben er ook 2 met verteringsproblemen die diarree vrij zijn.

Misschien kan ik u verder helpen maar dan moet u maar even prive contact opnemen.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#8 Geplaatst 18 november 2015 - 23:32

Het was vandaag een drukke dag met de werken in huis, opkuisen e.d. ...
Ik heb ondertussen contact gehad met Peggy D. en Bonnie, morgen kom ik terug om te reageren op de reacties (waarvoor dank) ;)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
    • Locatie: kortrijk
  • 2 katten
OFFLINE

#9 Geplaatst 19 november 2015 - 11:14

Ik heb met je te doen HelpLuckyvinden! Zo'n situatie is op zijn minst vervelend te noemen. En eerlijk gezegd, ik zou in jullie geval ook redelijk moedeloos voelen. Je wil ook enkel maar goed doen voor je kat he..
Maar idd, ik denk dat jullie geduld moeten hebben.. Met hulp van dierenartsen en andere kenners gaan jullie zeker wel vinden wat er scheelt met Luna.
Ik wens jullie heel veel sterkte en moed!


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#10 Geplaatst 19 november 2015 - 16:17

Bekijk berichtMurron, op 18 november 2015 - 02:13, zei:

Oh HelpLuckyvinden... Ik word zo triestig van je verhaal :( ik volgde je topic over het al dan niet adopteren van een naaktkatje, was mee enthousiast om te lezen dat jullie Luna gingen ontmoeten, ik dacht ook dat jullie het allemaal juist zouden doen bij haar en ze dan vanzelf beter ging worden. Wat jammer dat het helemaal anders is uitgedraaid dan verwacht.
Ik weet dat het frustrerend is dat de zoektocht zo lang duurt. Onze hond heeft een allergie en de zoektocht naar het juiste eten, snoepjes, verschillende medicamenten om haar van die verschrikkelijke jeuk af te helpen, etc. etc. Het is om soms wanhopig van te worden.
Ik kan helaas niet zeggen wat de juiste oplossing is voor jullie, en ik snap dat je amper een keuze kan maken tussen je hart en de wanhoop soms. En dat dat spanningen en problemen met zich meebrengt in je relatie. Maar ik denk dat jullie haar wel zouden houden zonder de diarreeproblemen, en dat kan toch ook niet eeuwig blijven duren? Ik hoop in elk geval dat ze vinden wat er scheelt. Hopelijk snel genoeg om je over de streep te laten trekken naar een blijvend mandje. Ik hoop echt dat de situatie rap betert :hug:

Ik ging er ook vanuit dat zulke problemen niet eeuwig kunnen duren. Eeuwig uiteraard niet ;) maar éénmaal je er begint over op te zoeken zijn er toch katten die er jaren mee sukkelen. Ook Cisca haar kat sukkelt er al zolang mee :(
Natuurlijk is het hier nog "maar" bijna 2 maanden en zal het niet persé een jaar of langer duren.
Wat het bij Luna vooral moeilijk maakt is het feit dat ze telkens vuil is als ze uit de bak komt.
Ons Lucky heeft in het begin ook een periode gehad met veel diarree (dat is toen verbeterd door geen natvoer meer te geven). Zij was langharig en het gebeurde sporadisch wel eens dat er iets in haar vacht bleef hangen, dan moest ze ook afgekuist worden met natte doekjes/oud washandje. Ik herinner me ook dat het eens zo erg was dat ze in bad moest.
Maar dat gebeurde sporadisch, bij Luna is het dagelijks dat er iets blijft hangen.
Dat afkuisen vind ik zo erg nog niet, eerder dat het rond gespreid wordt als het niet op tijd gezien is.

Veel succes met de zoektocht voor de allergie van jullie hond. Ik hoop dat jullie ook een oplossing vinden :pray:


Bekijk berichtEphiny, op 18 november 2015 - 07:56, zei:

Ja, ik snap je iig helemaal. Ik zit er ook nog steeds mee, wel doen, niet doen,...

Maar ik ga wel mee in wat Murron zegt, die diarree zal wss niet eeuwig blijven duren. Jullie zijn gelukkig met haar, zij is gelukkig bij jullie. Als er (eindelijk) gevonden wordt wat er mis is, is het mss snel voorbij.

Aan de andere kant is het idd ontzettend vermoeiend en geeft het een hoop stress. En je moet natuurlijk opletten dat je je niet meer gaat ergeren dan dat je haar graag ziet. Dat klinkt mss wat raar. Maar ik weet bv ook wel dat mijn Luna het niet met opzet doet, dus ik kan niet kwaad worden op haar. En toch zijn er echt momenten geweest dat ik haar het liefst ff niet meer zag. Je doet zoveel moeite, en het haalt niks uit, en op den duur ben je het ff zo beu...
Maar nu ik ook overweeg om haar te herplaatsen, lijk ik alleen nog maar meer van haar te houden. Het idee alleen al...


Weer anderzijds, het went ook wel een beetje, of bij mij toch. Ik ben niet meer bang om thuis te komen iig. Als mijn Luna gesproeid heeft intussentijd, dan kuis ik het op. Ik heb het wel nog als ze lastig loopt, dan hou ik haar ook meer in t oog, maar eigenlijk heeft dat ook geen zin, ze vindt toch wel een moment om haar blaas leeg te maken.
Ik vind het nog altijd vermoeiend he, daar niet van, maar het is wel wat beter. Hier is het gewoon dat ze niet gelukkig is.

Ik hoop iig dat je een oplossing vindt, ofwel voor haar diarree, ofwel zodat iedereen gelukkig is. Succes!
Ja, inderdaad "met" haar zijn we gelukkig. Het is de situatie die ons niet zo gelukkig maakt en zij kan daar niets aan doen.
Daarom erger ik me ook totaal niet aan haar, op zich nog goed dat ze op andere momenten vreugde brengt bij ons en de andere katten buiten de toiletbezoeken.
Maar ik heb ook al van die momenten gehad hoor als ik naar haar keek dat ik bijna aan niets anders kon denken dan diarree :onzeker:
Het geeft me wel wat hoop te lezen dat het begint te wennen bij jou, misschien verandert dat ook bij mij.
Misschien is het gesproei van Luna ook makkelijker te vinden door de geur die het heeft?
Ontlasting van Luna ruiken we meestal wel als het op een plaid is, maar op de grond of tegen een kast ruikt het niet.
Het zou me misschien ook iets minder storen als ik zeker was dat het hen niet onderling kan besmetten of herbesmetten of ons besmetten.
In het ergste geval hebben we dan een vlekje op onze kleren als we er tegen lopen maar daar zou het dan bij blijven.

Jij zit dan anderzijds met het feit dat je weet dat Luna ongelukkig is, dat is zeker niet evidenter :(

Ik hoop dat je er ook aan uit geraakt met Luna :hug:


Bekijk berichtBlackScorpion, op 18 november 2015 - 08:16, zei:

Komt het in de poep hangen door haar gebroken staartje? Want ja Sierra klopt ook met haar staart na ze gedaan heeft, maar dat doet elke kat denk ik, heb dit toch bij 'gewone' katten ook al gezien. Maar bij Sierra hangt het normaal niet in haar staart of het moet heel lopend zijn en richting onderkant staart rollen in het grind. Maar normaal en zelfs nu ze diarree heeft, hangt het niet aan haar staart.

Kan me inbeelden dat het zwaar is, maar het is een keuze die je moet maken. Of je geeft op, of je zet door. Maar als je doorzet, moet je niet elke minuut gaan twijfelen. Een kat voelt ook wanneer ze niet gewenst is en zal er onder lijden. Niet zichtbaar in het begin, maar op de duur wel. En een Sphynx is op veel gebied nog gevoeliger dan 'gewone' katten. Dus ook voor haar gezondheid: beslis snel of je voor haar wilt gaan en twijfel dan niet meer. Of je haar wegdoet. En als je haar wegdoet, doe het dan zo snel mogelijk, want hoe langer het duurt, hoe zwaarder voor haar.
Dat weet ik nu niet precies of het daardoor komt. Het zou kunnen natuurlijk...de vorige eigenaars zeiden dat het hierdoor kwam, maar dat was ook maar een veronderstelling.
Sphynxen slaan hun staart toch wat meer naar binnen dan andere katten dacht ik.

Ik snap wel waarom je het beter vindt om zo snel mogelijk een keuze te maken maar de situatie leent zich hier niet toe.
Luna ziek herplaatsen doe ik niet. Dan krijgt ze ook geen mooie start bij een volgende thuis.
Of het had door iemand van de dierenartspraktijk moeten zijn dan was ik er zo goed als zeker van dat ze (misschien nog sneller) verzorgd zou worden.
Als het echt niet betert natuurlijk dan is het niet uitgesloten dat we haar herplaatsen met diarree, maar dan kunnen we tenminste ook al alles vernoemen waar ze ondertussen tegen behandeld werd zodat ze niet onnodig dezelfde middelen moet krijgen.
En Moon moet ook behandeld worden bij ons, ze kan er ook niet mee blijven lopen.

Ik heb eerder het gevoel dat we -sinds het idee van herplaatsen een grotere rol is gaan spelen- ik haar nog meer aandacht geef.
Het voelt zo'n beetje aan als "als je toch zou gaan kan je de aandacht/knuffel maar gehad hebben".

Qua stress maak ik me iets minder zorgen betreffende Luna.
Ik weet dat er van sphynxen beweerd wordt dat ze stressgevoeliger zijn dan andere katten, maar hier bij ons is dat net andersom.
Ons Luna is de eerste om bezoekers te begroeten, Moon en Miloh houden meer afstand.
Zij verschieten al als de bel gaat, Luna is er al aan gewend.
Ook met de werken nu in huis : Miloh en Moon mogen buiten omdat ze anders te bang zijn en wanneer de werken gestopt zijn lijkt Miloh nog niet op zijn gemak als hij thuis komt.
Moon hebben we vandaag binnen gehouden door het slechte weer (Miloh ontsnapte). Ze zit nu al van 13u onder de zetel, lijkt wel te slapen maar toch...ons Luna schrok wel even bij bepaalde geluiden de eerste dag maar ze is de enige die we met regelmaat moeten achter lopen omdat ze er tussen zou lopen (keuken en living zijn doorlopend bij ons).
Moon mag boven maar dan moet ze eerst wel van onder de zetel komen natuurlijk. De deur kan niet open blijven naar boven want Luna mag dan weer niet alleen boven blijven voor in geval ze daar in de bak zou gaan. Beneden kunnen we het in de gaten houden ;)




Bekijk berichthilleke, op 18 november 2015 - 09:25, zei:

Ik vind dit zo erg voor jullie. Ik heb het topic ook gevolgd. Maar moet wel toegeven dat ik een voorgevoel had dat die mensen niet eerlijk tegen jullie waren. Heel jammer eigenlijk maar daar is het nu te laat voor. We moeten vooruit kijken, en niet achterom.
Maar ik denk dat ze zich mag gelukkig prijzen bij jullie terechtgekomen te zijn. Ook al is dit nu voor jullie ontzettend moeilijk.

Misschien is er een mogelijkheid dat je haar, wanneer jullie eventjes weggaan ze apart in een kamer zet. Zo hoef je niet bang te zijn wanneer jullie thuis komen dat heel het huis onder de poep hangt.
Wij hebben ook in t verleden al  eens spanningen gehad tussen de katjes, en als we dan weggingen zetten we ze ook even apart in een slaapkamer of zo. En ik denk dat ik me er telkens veel slechter bij voelde dan de kat zelf, want die lag dan meestal nog steeds op dezelfde plek te slapen.

We hebben het daar eens over gehad en lijkt ons de beste oplossing momenteel.
Mijn vriendin stelde voor om Luna in de berging te laten als we weggaan.
De berging is niet zo klein maar natuurlijk is het dan veel minder ruim voor haar dan als ze overal mag.
Daar zou ik me echter nog kunnen in vinden en Luna is de berging ook gewoon omdat daar ook een kattenbak staat + het is de plaats waar zij eet (enige manier om hen samen eten te geven ;) ) en als haar bakje leeg is miauwt ze wel even maar als ze even moet wachten vindt ze het ook niet zo erg.
Echter staat daar ons wasmachine en een smalle hoge kast die niet tegen de muur staat (erachter zit het uiteinde van een rek) en daar kruipt ons Luna soms wel eens achter om rond te neuzen.
Ook staat er een ander rek met onze schoenen op.
Als het dan zou gebeuren dat ze naar toilet gaat en er iets blijft hangen ; achter de wasmachine en die kast kunnen we niet controleren of er niets achterblijft. Telkens alle schoenen nakijken lijkt me ook wat, en ik kan me momenteel geen andere plaats hiervoor voorstellen.
Ons huis is zo ingericht beneden ; 1 doorlopende ruimte (living + keuken), 1 badkamer, 1 toilet en een berging.
Bovenverdiep : onze slaapkamer, 1 logeerkamer en één kamer met 2 kleerkasten.
De hall is ook geen optie daar de trap bekleed is met tapijt.

Als ik nu eens een oplossing kon vinden voor de berging toch toegankelijk te maken zou dat zeker een optie zijn ;)

Bekijk berichtSimsham, op 19 november 2015 - 11:14, zei:

Ik heb met je te doen HelpLuckyvinden! Zo'n situatie is op zijn minst vervelend te noemen. En eerlijk gezegd, ik zou in jullie geval ook redelijk moedeloos voelen. Je wil ook enkel maar goed doen voor je kat he..
Maar idd, ik denk dat jullie geduld moeten hebben.. Met hulp van dierenartsen en andere kenners gaan jullie zeker wel vinden wat er scheelt met Luna.
Ik wens jullie heel veel sterkte en moed!


Bedankt voor de bemoedigende woorden en reacties :hug:

Momenteel zitten we sowieso toch een beetje "vast" thuis door de werken, die -hoop ik- morgen zullen afgelopen zijn.
Er is dus constant iemand thuis en we weten onmiddellijk wanneer er naar toilet gegaan wordt.
Onze Miloh bleek gespaard te blijven van diarree maar gisterenavond merkten we dat hij even raar deed, en ja... we merkten dat hij wat stoelgang verloren had op de vloer.
Identiek hetzelfde gebeurde toen Miloh in september even een ab-kuur moest nemen naar aanleiding van een bacteriële infectie.
Zowel de stoelgang van Moon als Luna is sinds het starten van de Flagyl continu plat geweest (ervoor was het soms eens afgewisseld door "iets minder plat" zal ik maar zeggen).

We zijn er zo goed als zeker van dat hun darmflora nu totaal in de war is door hetgene ze de laatste weken allemaal moesten nemen.
De kuur is achter de rug en het enige dat we nu nog kunnen op testen is Tritichomonas.
Momenteel willen we hen echter wat laten bekomen van alle behandelingen.
We kijken vandaag en morgen of er iets verbetering is en indien niet gaan we bellen naar de dierenarts om het te melden + eens vragen wat zij aanraden om de darmflora te herstellen. Misschien dat ze zelf een probiotica kunnen aanbieden die wat betaalbaar is, want ze kunnen het alle 3 gebruiken.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 19 november 2015 - 16:31.


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#11 Geplaatst 19 november 2015 - 17:01

En om even een vrolijke noot tussen te steken :

Hier zijn wat nieuwe foto's van ons Luna...

IMG_6676.JPG

Hier met haar truitje die we deze week kochten in de Wibra :

IMG_6683.JPG
IMG_6682.JPG

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 19 november 2015 - 17:03.


catherine
catherine
  • 40.158 berichten
OFFLINE

#12 Geplaatst 19 november 2015 - 17:03

Ga over op rauwvoer durf ervoor te wedden dat het dan beter zal gaan.
Heb je al eens gevraagd op face book in de sphynx groepen? Daar kan je heel wat meer tips dan hier krijgen.

En qua probiotica promodulate niet te duur en dagelijks 1 half schepje mar heb je dit al vaak genoeg gezegd.


En herplaatsen zoals ze nu is, vind ik wel triestig want dan drop je het probleem bij een ander.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#13 Geplaatst 19 november 2015 - 17:32

Bekijk berichtcatherine, op 19 november 2015 - 17:03, zei:

Ga over op rauwvoer durf ervoor te wedden dat het dan beter zal gaan.
Heb je al eens gevraagd op face book in de sphynx groepen? Daar kan je heel wat meer tips dan hier krijgen.

En qua probiotica promodulate niet te duur en dagelijks 1 half schepje mar heb je dit al vaak genoeg gezegd.


En herplaatsen zoals ze nu is, vind ik wel triestig want dan drop je het probleem bij een ander.
Ik weet dat je het goed bedoelt Catherine maar van voer veranderen durven we nu zeker niet.
En Moon heeft het altijd al goed gedaan op Almo Nature, die  heeft ook diarree.

Die probiotica die je vernoemde, ik heb de naam ervan opgeschreven had toen de prijs niet opgezocht.
Is die verkrijgbaar bij de apotheker? Dan zou ik daar morgen kunnen omgaan of bestellen.

Was het promodulate?
Ik vind hier terug : 1.5 gram/dag en verpakking van 20 zakjes zouden we dan bijna een week mee verder kunnen voor 3 katten.
Zou een kleine week probiotica geven voldoende zijn of zinloos (moet je het langer geven)?

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 19 november 2015 - 17:37.


DORIS
DORIS
  • 7.655 berichten
    • Locatie: Bierbeek
  • 4 katten
OFFLINE

#14 Geplaatst 19 november 2015 - 17:47

Het ziet er zo'n lieveke uit.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.864 berichten
  • 3 katten
ONLINE

#15 Geplaatst 19 november 2015 - 17:50

Bekijk berichtDORIS, op 19 november 2015 - 17:47, zei:

Het ziet er zo'n lieveke uit.
Dat is ze ook hoor ;)