Spring naar inhoud

- - - - -

Gewoon even van me afschrijven...

• Log in om te reageren
93 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#76 Geplaatst 03 december 2015 - 08:34

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 03 december 2015 - 00:31, zei:

De eerste dagen met de Promodulate leek het beter te gaan. Luna heeft zelfs de dagen ervoor een tweetal keer bijna normale stoelgang gehad, en nadien zelfs normale stoelgang.
Nu is het al een paar keer terug diarree geweest. Niet zo erg als in de periode dat ze Flagyl (ab) namen, maar toch plat genoeg om elke keer weer aan haar staartje, billetjes en/buikje (via haar staartje) te hangen.
Bij Moon hetzelfde maar met het verschil dat het bij haar niet blijft hangen.

We waren zo hoopvol!
Het idee om haar te herplaatsen was voordien al verminderd, maar gisteren zag ik het echt niet meer zitten.
Kan zelf moeilijk uit de weg omdat ik boven op mijn maagklachten nu ook nog een flinke verkoudheid heb en zat even te sukkelen om haar proper te krijgen, matje aan de kattenbak was ook vuil.
Ben in tranen uitgebarsten en zit er op verschillende vlakken door :onzeker:

Misschien heeft de probiotica nog niet voldoende tijd gehad om te werken, ze nemen het nu 5 dagen.
toch wel heel spijtig dat als het eerst lijkt goed te gaan, het weer opnieuw begint :(  
Op de duur weet je echt niet meer goed wat je moet  doen en word je er moedeloos van ....
Zéker als je zelf gezondheidsklachten  hebt,  ik hoop met jou dat het tóch nog verbetering  komt :hug: :hug: :hug:

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#77 Geplaatst 03 december 2015 - 09:24

Ik ken je frustratie.

Wij hebben nu ook een katje in opvang die al bijna 2 maand diarree heeft.
Al 2 keer stoelgang laten testen, zit niets van bacteriën in.

Nu met hypo-allergene voeding aan't proberen.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#78 Geplaatst 03 december 2015 - 09:26

Wat jammer dat het toch weer verslechterd.
Weet er alles van, je word op een gegeven moment er echt moedeloos van

Ik doe na de flagyl nog een laatste poging met een dieren homeopaat en als dat ook niet helpt, tja heb dan echt alles uit de kast getrokken denk ik

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#79 Geplaatst 03 december 2015 - 12:03

Bekijk berichtlilymaya, op 03 december 2015 - 08:34, zei:

toch wel heel spijtig dat als het eerst lijkt goed te gaan, het weer opnieuw begint :(  
Op de duur weet je echt niet meer goed wat je moet  doen en word je er moedeloos van ....
Zéker als je zelf gezondheidsklachten  hebt,  ik hoop met jou dat het tóch nog verbetering  komt  :hug: :hug:
Ik hoop het ook, bedankt :hug:

Bekijk berichtEvyke81, op 03 december 2015 - 09:24, zei:

Ik ken je frustratie.

Wij hebben nu ook een katje in opvang die al bijna 2 maand diarree heeft.
Al 2 keer stoelgang laten testen, zit niets van bacteriën in.

Nu met hypo-allergene voeding aan't proberen.

Bekijk berichtCisca, op 03 december 2015 - 09:26, zei:

Wat jammer dat het toch weer verslechterd.
Weet er alles van, je word op een gegeven moment er echt moedeloos van

Ik doe na de flagyl nog een laatste poging met een dieren homeopaat en als dat ook niet helpt, tja heb dan echt alles uit de kast getrokken denk ik
Over de Fortiflora van Purina las ik veel goede commentaren. De dierenarts zou eerst deze bestellen voor ons, maar was voor december niet meer in voorraad. Daarmee dat ze de Promodulate bestelden.
Misschien is dat ook nog iets (de fortiflora) die jullie kunnen proberen.
Hoop dat de homeopaat iets vindt voor jou Cisca.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#80 Geplaatst 03 december 2015 - 13:28

Ga er niet meer vanuit eigenlijk, maar dan heb ik gewoon alles geprobeerd....
Tis momenteel weer druppels ruimen hier :(

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#81 Geplaatst 03 december 2015 - 13:38

En andere voeding proberen? Met 1 of 2 andere soorten kan het nog altijd er aan liggen, dus niet opgeven na 2 te proberen en telkens voor minstens een maand. Ik denk vb. aan RC Gastro Intestinal?
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#82 Geplaatst 03 december 2015 - 13:48

Wat alle opvangers eerst krijgen, is een kuur AB met stomorgyl plus een dieet van gekookte aardappelen met cottagecheese.  
Eens de ontlasting betert, terug stilaan brokken toevoegen.

In 8/10 gevallen is alles daarmee opgelost.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#83 Geplaatst 07 december 2015 - 15:48

Onze katten krijgen nu al langer dan een week Promodulate maar Luna en Moon hebben nog steeds diarree, ook al is die minder uitgesproken dan tijdens de periode dat ze Flagyl kregen.
Deze morgen hebben we de dierenarts gebeld en als de Promodulate zou helpen in hun geval dan hadden we al verschil moeten merken.
Of, zo zei hij ook, als het enkel aan de darmflora zou liggen had deze zich normaal gezien al hersteld.

Dus gaan we nu terug staatljes verzamelen :catsad
Stoelgang van Moon en Luna mag van beiden in hetzelfde potje, moet bewaard worden in de koelkast en mag morgenavond binnen.
Aangezien Moon niet de hele dag binnen is, alsook omdat we er zeker willen van zijn dat ze het vinden als er nog een parasiet of andere zit, gaan we toch een dagje langer sparen.
Het moet vers, wat in de kattenbak ligt 's morgens of als we even weg geweest zijn telt ook niet, vandaar ook liever een dag langer.

Mijn vriendin vroeg om de Fortiflora alvast te bestellen voor ons zodat ze probiotica kunnen blijven nemen ondertussen, de dierenarts raadde aan om even af te wachten.
Ik ga het toch opnieuw vragen wanneer we het staaltje binnen doen. In de Promodulate zitten vitaminen en elektrolyten om te voorkomen dat ze uitdrogen. Dat lijkt me toch wel belangrijk aangezien onze 2 meisjes nu al zo lang sukkelen met diarree.

Ik weet niet waar ik mag op hopen...Liefst geen tritrichomonas aangezien de mogelijke bijwerkingen van de medicatie.
Maar zou toch wel willen dat ze iets vinden die eindelijk eens voorgoed kan behandeld worden.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#84 Geplaatst 07 december 2015 - 20:44

Misschien is het nu de moment om ontlasting van een paar dagen te verzamelen voor de tritri test ?

Bewerkt door *bonnie*, 07 december 2015 - 20:44.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#85 Geplaatst 07 december 2015 - 23:08

Bekijk bericht*bonnie*, op 07 december 2015 - 20:44, zei:

Misschien is het nu de moment om ontlasting van een paar dagen te verzamelen voor de tritri test ?
Ja, dat is de bedoeling ;)
De ontlasting van 2 dagen werd ons voorgesteld door dierenarts (er wordt een kweek gedaan), we gaan toch voor een dag langer gaan denk ik.
Het zal op alles onderzocht worden, daar ga ik toch van uit, en er is ons toch duidelijk gezegd dat ze op tritri ook gaan testen.

Vandaag hebben we nog niets kunnen doen.
Luna was een paar uur alleen thuis en is ondertussen naar de kattenbak geweest.
Staart, buikje en billetjes waren vuil. Alles was opgedroogd, de ontlasting was dus niet meer vers.
Moon is deze namiddag naar buiten geweest en binnen sinds 18u, zij is ook nog niet naar de bak geweest.
Meestal gaat ze 's avonds, het kan dus nog.
En anders is het starten vanaf morgen...

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 december 2015 - 23:09.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#86 Geplaatst 07 december 2015 - 23:15

3 dagen zou ik ook zeker doen

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#87 Geplaatst 07 december 2015 - 23:23

Bekijk bericht*bonnie*, op 07 december 2015 - 23:15, zei:

3 dagen zou ik ook zeker doen
Oké, dat gaan we doen.

Moon'tje is net geweest, het eerste staaltje is binnen...

Zij heeft er nog meer last van dan Luna ; het is bijna alweer even erg bij haar dan tijdens de periode van de AB.

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 07 december 2015 - 23:21.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#88 Geplaatst 08 december 2015 - 00:07

en die FortiFlora zou ik wel bestellen hoor , dat kan nooit kwaad om in huis te hebben.  
Dan heb je het toch alvast, want misschien moet je nog even wachten.

Al eens gekeken of je het online kon vinden ?

Bewerkt door *bonnie*, 08 december 2015 - 00:07.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#89 Geplaatst 08 december 2015 - 00:13

Bekijk bericht*bonnie*, op 08 december 2015 - 00:07, zei:

en die FortiFlora zou ik wel bestellen hoor , dat kan nooit kwaad om in huis te hebben.  
Dan heb je het toch alvast, want misschien moet je nog even wachten.

Al eens gekeken of je het online kon vinden ?
Nee, dat nog niet.
Maar normaal gezien is het ook beschikbaar bij de apotheker, enkel belden zij naar de leverancier en was het niet meer in stock.
De dierenarts dacht er eerst nog aan te geraken maar blijkbaar was dat ook niet meer mogelijk voor december.
We waren toen al eind oktober wanneer hij dat zei, dus hij zal niet begin december bedoeld hebben...
Als we het staaltje binnen geven gaan we ernaar vragen.
Ondertussen kunnen ze nog even verder met de promodulate, het helpt niet tegen hun diarree maar lijkt me toch wel belangrijk voor de vitamines en tegen vochtverlies.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#90 Geplaatst 08 december 2015 - 08:47

Voor die test is ontlasting van 7 dagen nodig....
En van elke kat liefste een stukje want ook die geen diaree hebben kunnen het wel bij zich hebben.
Ik heb toen ook van zoveel mogelijk drolletjes 7 dagen bij een gespaard