Spring naar inhoud

- - - - -

Gewoon even van me afschrijven...

• Log in om te reageren
93 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#91 Geplaatst 08 december 2015 - 11:48

Bekijk berichtCisca, op 08 december 2015 - 08:47, zei:

Voor die test is ontlasting van 7 dagen nodig....
En van elke kat liefste een stukje want ook die geen diaree hebben kunnen het wel bij zich hebben.
Ik heb toen ook van zoveel mogelijk drolletjes 7 dagen bij een gespaard

Er wordt een kweek gedaan, pcr-tst of zoiets. Dan is het niet nodig om het bij te houden van 7 dagen ;)

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#92 Geplaatst 08 december 2015 - 11:54

Ohh ok

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#93 Geplaatst 08 december 2015 - 13:55

Tritri is moeilijk vast te stellen soms, lees deze pagina maar eens door :
http://www.dierenkli...richomonas.html

Daar doen ze een dubbele test omdat de PCR blijkbaar soms toch nog negatief aangeeft.
Moest ik in zo'n situatie zitten zou ik denk ik 2x 3 dagen laten testen , ik denk dat je het dan wel met zekerheid kan uitsluiten als die testen negatief zijn.

De reden waarom meerdere dagen wordt aangeraden is omdat het soms verschillende dagen na elkaar niet terug te vinden is in de ontlasting.  Als je net op die 2 dagen een staal neemt krijg je een negatief resultaat wat dus vals kan zijn.

Bewerkt door *bonnie*, 08 december 2015 - 13:56.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#94 Geplaatst 08 december 2015 - 16:55

Bekijk bericht*bonnie*, op 08 december 2015 - 13:55, zei:

Tritri is moeilijk vast te stellen soms, lees deze pagina maar eens door :
http://www.dierenkli...richomonas.html

Daar doen ze een dubbele test omdat de PCR blijkbaar soms toch nog negatief aangeeft.
Moest ik in zo'n situatie zitten zou ik denk ik 2x 3 dagen laten testen , ik denk dat je het dan wel met zekerheid kan uitsluiten als die testen negatief zijn.

De reden waarom meerdere dagen wordt aangeraden is omdat het soms verschillende dagen na elkaar niet terug te vinden is in de ontlasting.  Als je net op die 2 dagen een staal neemt krijg je een negatief resultaat wat dus vals kan zijn.
Ik zal daar nog eens de nadruk op leggen wanneer we het staaltje binnen brengen.
We gaan sowieso voor 3 dagen testen alsook voor stoelgang van Moon en Luna.
Bij Miloh lukt dat niet : hij heeft al maanden lang zijn behoefte niet meer gedaan in de kattenbak, enkel buiten geloof ik.
Hij zit nu al meer dan een uur binnen en gaat ook niet meer buiten vandaag maar niets tot nu toe.

Ik vermoed als ze tritri vinden dat ze alle 3 moeten behandeld worden?
Ik hoop echt dat ze dit niet vinden, ben zo bang dat ze er bijwerkingen van krijgen en we één van hen verliezen.