Spring naar inhoud

- - - - -

Epileptische aanval?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 21 november 2015 - 16:55

Net bekomen van de schrik...
Cleo lag stuiptrekkend op de vensterbank, te kwijlen met extreem grote pupielen.
Snel op de grond gelegd en dan geknuffeld tot ze er helemaal door was...

Kan de da een bloedonderzoek ofzo doen OL zeker te zijn dat het epilepsie is? Of moet dit eerst meer gebeuren om iets te kunnen doen?

Pff mn lieve meisje :(

Geplaatste afbeelding

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 21 november 2015 - 17:15

Oei, ik heb geen idee... ik zou toch naar de dierenarts gaan, maandag. En als het nog eens is in spoed.

Arme Cleo... Hopelijk komt het nog goed en is dit eenmalig!

:hug:

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#3 Geplaatst 21 november 2015 - 18:13

Scan laten doen van de hersenen.
En volledig bloedbeeld.
Wij hebben het voorgehad met onze winny jaren geleden, kreeg er medicijnen voor hij was toen 13 jaar en is paar weken later eraan gestorven.
Maar ken er nog die kat hebben met epilepsie aanvallen en die goed onder controle zijn met medicatie.

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#4 Geplaatst 21 november 2015 - 18:14

Ga zo snel mogelijk naar een DA
Ik heb er een poes aan verloren, kreeg 2x na elkaar een aanval, en kon niet op tijd bij da geraken helaas :(

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 21 november 2015 - 18:54

Als dat nog eens gebeurd, onmiddellijk filmen (en timen) , dat kan de dierenarts enorm helpen.  Want eens de aanval over is kunnen ze vaak niets meer vinden.  Ik zou wel even algemeen onderzoek laten doen.

Ze heeft toch niks kunnen eten dat giftig is, van een plant o.i.d. ?  Want bij honden is het bv. zo dat ze van bepaalde giftige stoffen zoals chocolade e.d. epileptische aanvallen kunnen krijgen.
Ik weet niet 100% zeker of het bij katten ook zo is maar in geval van epilepsie moet je bij een aanval die na 5 minuten niet over is ook onmiddellijk naar de dierenarts.

Bewerkt door *bonnie*, 21 november 2015 - 18:59.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#6 Geplaatst 21 november 2015 - 19:54

Bekijk berichtAudrey, op 21 november 2015 - 16:55, zei:

Net bekomen van de schrik...
Cleo lag stuiptrekkend op de vensterbank, te kwijlen met extreem grote pupielen.
Snel op de grond gelegd en dan geknuffeld tot ze er helemaal door was...

Kan de da een bloedonderzoek ofzo doen OL zeker te zijn dat het epilepsie is? Of moet dit eerst meer gebeuren om iets te kunnen doen?

Pff mn lieve meisje :(

was ze daarna terug zoals ervoor?
Want mijn vorige kat had dit ook, .maar dat was een beroerte, ook met stuiptrekkingen
En kon een hele tijd niet meer normaal stappen.

Bewerkt door lilymaya, 21 november 2015 - 19:55.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#7 Geplaatst 21 november 2015 - 20:30

Ja volledig normaal. Ze heeft wat naschokjes gehad terwijl ik haar nog vast had en dan sprong ze ineens uit mn armen en liep volledig normaal.

@bonnie neen normaal kan ze niets gegeten hebben die giftig is. Heb alleen een bonsai staan en daar kunnen de poezen niet aan.

Ga nu dus afwachten, maar bij het minste sta ik in Oudenburg in de dierenkliniek hoor!!

Geplaatste afbeelding

Jefke_Lientje
Jefke_Lientje
  • 1.136 berichten
  • 16 katten

#8 Geplaatst 21 november 2015 - 22:18

Wij hebben dit ook twee keer gehad met Rakkertje...

Rakkertje is wel doof en blind aangekomen hier... Eerste keer overgegaan en hij kreeg als medicatie voor de hersenen...
Tweede keer is hem fataal geworden :(...

Hopelijk niets ernstig bij de joue...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 22 november 2015 - 12:06

Mijn kat vroeger had ook epilepsie. Maar bij haar is dat op oudere leeftijd gekomen (toen 10 jaar ofzo). Ze kreeg daar medicatie voor en heeft het dan niet meer gehad. Ze is er toch 13 mee geworden en aan iets anders overleden dan die epilepsie.

Bewerkt door Eibhlin, 22 november 2015 - 12:07.

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 03 december 2015 - 11:33

Morgen naar de dierenarts, ze heeft gisteren weer een gehad. Ik was niet thuis mn vriend gelukkig wel.
Moet haar nuchter houden voor de bloedafname

Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#11 Geplaatst 03 december 2015 - 16:09

Oei, da's geen goed nieuws. Maar als het epilepsie is, dat is wel goed onder controle te houden met pilletjes waarschijnlijk he?

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#12 Geplaatst 03 december 2015 - 17:45

Ja denk het ook. Weet nu wel de reden waarom wij haar 4e huisje zijn in 2jaar tijd :( arm meisje
Geplaatste afbeelding

Audrey
Audrey
  • 2.948 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 04 december 2015 - 13:08

Bloed is afgenomen. Als het ernstig is belt ze me vanavond nog op en anders heb ik morgen resultaat. Kan komen van haar nieren, lever of hersenen...
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#14 Geplaatst 04 december 2015 - 13:39

Duim voor jullie
Hopelijk valt het toch mee

#15 Geplaatst 04 december 2015 - 14:46

Ik duim hier ook mee!
Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding