Spring naar inhoud

- - - - -

kerstboom en katten

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
jacob
jacob
  • 818 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 06 november 2015 - 19:41

Wie heeft er een kerstboom staan? Een nep of een echte?
Sinds ik mijn coontjes in huis kwam, staat de grote krabpaal op de plaats waar de kerstboom normaal stond. Het was een heel grote nep. Elders in de woonkamer heb ik geen plaats maar overweeg nu om een kleiner model van 50 cm hoog aan te schaffen en deze dan op de kast te plaatsen.
Doch velen raadden dit af, weggesmeten geld want de katten zullen deze omver duwen?

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 06 november 2015 - 19:44

Ik heb zo een set met moderne pyramide kerstbomen met witte ledlichtjes op verschillende hoogtes.
Een echte boom riskeer ik zowiezo niet ook al is t een namaak.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#3 Geplaatst 06 november 2015 - 19:45

Wij hadden vroeger een grote, maar die is weg omdat hij versleten was en we nu een kast hebben staan waar die stond. Dan hebben we een tijd een mini op een tafeltje gehad en nu een midi. Altijd nep, ik vind bomen vermoorden voor 2 weken zicht een enorme zonde. Onze kat kijkt eens een keer ernaar, duwt eens met haar gezicht tegen een bol (plastieken, nooit glazen), maar dat is alles. We hebben poezemie nu 10 jaar bijna bij ons en ze heeft niets met de kerstboom gedaan. Maar ja, mijn kat is niet jouw kat. Als jou katten een gewoonte hebben van dingen om te duwen, van tafel te duwen ofz, kan je wel eens prijs hebben.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#4 Geplaatst 06 november 2015 - 19:45

De eerste kerst met Nelle in the house was er eentje waarbij de kerstboom regelmatig tegen de grond lag, en Nelle dacht dat die boom er speciaal voor haar stond want plots was de krabpaal veel minder interessant om in te klimmen. De kerstboom daarentegen...
En hoe kleiner de boom, hoe meer kans dat die naar beneden dondert, zeker als die op een kast staat. Dus ik zou er toch maar ns goed over nadenken.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 06 november 2015 - 20:12

Ik *hoop* dat mijn meisjes eruit gaan blijven. Normaal gezien interesseert het hun niet zo fel. Ik hang er wel voor de zekerheid alleen maar plastieken kerstballen in, je weet nooit dat ie op de grond belandt. Ik zet mijn nep boom in een stevige pot en dat zou ok moeten zijn.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#6 Geplaatst 06 november 2015 - 20:43

Ik heb er altijd wel een gezet. Meestal nep.
Maar vorig jaar heb ik  hem vervroegd moeten wegzetten :)
Ik vond de naaldjes terug in de ontlasting van Maya :p
Beetje bang dat het gevaarlijk is voor de darmen :(
Omver duwen is hier eigenlijk  nooit echt gebeurd.
Wel altijd onbreekbare spulletjes  in gehangen.

Weet nog niet of ik er dit jaar een zal zetten. :)

Carowlina
Carowlina
  • 8.184 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 06 november 2015 - 21:52

Wij hadden vroeger een echte met 'glazen' kerstversiering.
De enige balletjes die gesneuveld zijn waren mijn eigen fout :p

indian
indian
  • 57 berichten

#8 Geplaatst 07 november 2015 - 15:02

hier ook geen kerstboomWegens de frettenheren was de boom al verhuisd bovenop de platte kastMaar met 5 poezen riskeer ik het niet meer.Vorig jaar dus mijn kerstbeertjes ea aan de grote spiegel boven de kast gehangen.Is trouwens ook eens iets anders dan de klassieke boom.Iedereen vond het mooi en wat belangrijker was de diertjes waren veilig

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 07 november 2015 - 17:06

Hier staat ieder jaar een grote nepboom, we moeten de krabpaal er voor verplaatsen maar dat vinden we niet erg, wij willen beslist niet zonder kerstboom,
de katjes blijven er wel af, al valt er wel eens een bal uit omdat ze ertegen tikken, tot op de helft ongeveer (vanaf onderen) hangen er alleen maar
plastic ballen en figuurtjes in, erin klimmen doen ze niet, misschien omdat een nepboom te dunne wiebelige takjes heeft? geen idee eigenlijk.

Je kunt het boompje in een grote pot zetten zoals iemand al zei, ik zou het dan ook nog verzwaren met stenen/keien, maar ik zou het dan
niet op een kast zetten, omdat het dan "ver" kan vallen als ze er wel aan komen, gevaarlijk voor de katjes, maar ook voor je vloer/meubels.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#10 Geplaatst 07 november 2015 - 17:28

Ik heb ieder jaar een echte boom,zo eentje met harde naalden,naar min ervaring klimmen ze daar niet in(mijn katten niet iig ) ik zet hem in een hoek maar zeker de top wel altijd met een touwtje vast zodat mochten ze erin hangen dan kan hij niet echt omvallen.
Heb bovenin echte glazen ballen en onderin plastic,want met de glinsterende ballen spelen is natuurlijk wel echt leuk(of proberen een slinger eruit te trekken)
Maar tot nog toe al 20 jaar geen boom omgevallen,wel wat ballen gesneuveld maar niet veel.

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#11 Geplaatst 07 november 2015 - 18:13

Ik heb een grote (nep uiteraard), met plastieken ballen. Maar vorig jaar niet gezet vanwege Marlee die nog een kitten was (toen Voodoo nog klein was, ging die in vijf minuten tegen de vlakte). Dit jaar zet ik hem zeker niet, Annabelle en Marlee samen, dat is vragen om ongelukken in/aan/rond de boom. :lachen:
En dan Luna nog die er maar slecht tegen kan als er iets verandert in huis...

Ik overweeg een kleintje, idd ergens op een kast ofzo. Of gewoon een lichtboompje. Of overal lichtjes hangen. Ik weet het nog niet echt.
Vind het wel jammer, want het is echt wel gezellig om er eentje te hebben staan. Maar als ze wat ouder zijn (en iets minder door het huis razen), komt dat wel weer.
Those who don't believe in magic, will never find it

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#12 Geplaatst 08 november 2015 - 01:22

Ik heb verleden jaar ook gene gezet, de kerstboom staat altijd waar nu de kattenbakken staan en die durf ik toch niet goed verzetten.
Er is eigenlijk niet echt een andere plaats voor de kerstboom, hij is nogal groot :onzeker:

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#13 Geplaatst 08 november 2015 - 19:23

Ik zet een echte boom en een grote. Vol versiering en ook decoreer ik het huis.
De katten blijven er netjes vanaf.
Enkel Snoes durft wel eens mee voor versiering spelen onder de boom :-). Maar zolang ze niets stuk doet, mag dat van mij.

Ik zet de boom wel eerst 2 dagen zonder versiering in de living. Ze komen dan allemaal wel eens snuffelen en kijken. Zo is het nieuwe er al af wanneer ik hem versier. Ze helpen hem ook mee versieren :-).

Zal eens kijken of ik foto's vind.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 08 november 2015 - 19:31

Dit is mijne boom (of was hij vorig jaar :-)) Naast het vosje onderaan de boom ging Snoesje wel eens liggen :-). De eerste keer waren we haar kwijt. Ze is een wit katje en ging nogal op in de omgeving :lachen: . Vind er wel niet dadelijk een foto van.

Bijgevoegde thumbnails

• KS (1).JPG
  • KS (2).JPG

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 08 november 2015 - 19:45

Ik zet soms een boom, al vier ik geen kerst. Die van mij is nep en er hangen enkel niet breekbare dingen in. Kan dan ook zo geen kwaad als die tegen de grond gaat. Ze zijn er nog ooit in gekropen dus daar moet ik me toch geen zorgen om maken. Wel ben ik af en toe thuis gekomen dat er eentje iets uit de boom gepikt had om met te spelen.