Spring naar inhoud

- - - - -

kerstboom en katten

• Log in om te reageren
27 reacties op dit onderwerp
Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#16 Geplaatst 24 november 2015 - 11:16

Hallo,

Aangezien de kerstdagen eraan komen, wil ik graag een kerstboom aanschaffen. Al weet ik niet of dit zo'n goed idee is met mijn 2 kastaars van ragdolls :d
Iemand tips om ze te leren die boom gerust te laten? Want ik vrees dat ze er allebei gaan inhangen.

Met andere woorden, ik twijfel of ik er een ga zetten. Ik vind het zo gezellig en leuk om dat te hebben! Maar als hij elke 2sec gaat omvallen omdat Flix of Miroux erin zit.... Daar hebben we dan ook niet veel aan he.
Ik had toen het voorstel voor mijn vriend om iets anders te doen, vb op bol.com heb je houten kerstbomen. Dat leek me een goeie oplossing als we daar dan lichtjes inhangen of zo. Maar hij wil een echte ofwel helemaal geen :/

Iemand tips?
Thx!

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#17 Geplaatst 24 november 2015 - 11:39

Kerstbomen zijn verleidelijk voor de meeste katten.

De echte hebben dan nog meer aantrekkingskracht  door de geur zou ik denken.
Heb al katten gehad die er in sprongen :)
Ik had er ook een die de lampjes er uit beet :p
Ik  heb nu een nepboom, maar Maya at vorig jaar de naaldjes op, en vond die terug in de kattenbak :(
Vind dat toch maar gevaarlijk,
Ik weet nu niet of ik hem ga terugzetten, ze is nu een jaartje ouder ;)

Bewerkt door lilymaya, 24 november 2015 - 11:39.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#18 Geplaatst 24 november 2015 - 11:53

Ik heb altijd een echte boom,maar dan wel zo'n ouderwetse spar met harde naalden die prikken.
Als ik hem heb gehaald en ga neerzetten zijn mijn katten natuurlijk ontzettend geïnteresseerd ,en dat mag ook.
Eenmaal neergezet wacht ik meestal een dagje met versieren zodat de takken kunnen uithangen,en de katten kunnen dan meteen de boom even goed bekijken,omdat hij prikt klimmen ze er nooit in,wel drinken ze het water van de boom in het begin.
Wel zet ik de top van de boom altijd met een touwtje ergens aan vast,mochten ze er toch in gaan hangen of aan een slinger trekken,dan kan de boom niet omvallen.
In de boom heb ik mooie glazen ballen,aan de onderkant hangen plastic ballen want er wordt er vaak toch wel eentje afgetikt ,meestal alleen in de eerste dagen,daarna laten ze de boom voor wat hij is,en dan heb ik toch echt zeer levendige en speelse katten die regelmatig door het huis heen denderen.

Snowy14
Snowy14
  • 27 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 24 november 2015 - 12:00

Hallo,

Drinken van water van de boom zou giftig zijn, net als de boom zelf!
Oppassen dus :-).

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#20 Geplaatst 24 november 2015 - 12:31

Hier van de jaar geen kerstboon zijn weg voor een paar dagen dus ga de poezen zeker geen vrijgeleide geven voor te doen wat ze willen met mijn boom en ballen ;)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#21 Geplaatst 24 november 2015 - 13:33

Hier altijd nepboom en nooit problemen. Zowiezo geen echte, vind dat moord...
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#22 Geplaatst 24 november 2015 - 13:53

Snowy14,ik weet niet of het giftig is,ze drinken al jaren het water van de kerstboom en tot nog toe nooit problemen,heb altijd een gezaagde boom,en ik vind dat geen moord,bloemen worden ook gekweekt en geplukt voor in de vaas,komt wat mij betreft op hetzelfde neer.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#23 Geplaatst 24 november 2015 - 14:55

ik zou opteren voor een echte. zowiezo neem ik er geen van 2m groot, maar vb van 1m of iets groter en die dan op een verhoogje plaatsen.
ik las dat er verschillende truukjes zouden zijn om de boom 'katvrij' te houden :tong:  vb citronella op de onderste takken spuiten, sinaasappelschillen onderaan de boom leggen (blijkbaar haten de katten die geur) en ng wel zo'n aantal dingetjes :lachen:
natuurlijk weet ik niet of dit ook echt werkt :oops:  plus eigl weet ik ook niet of ik sinaasappelschillen wil leggen :slach:

wel een heel goed idee om de boom al een dagje binnen te zetten zodat ze hem kunnen 'ontdekken' en hopelijk zo al leren dat ze er niet in moeten kruipen.

mijn  kattin van thuis zit ALTIJD in de kerstboom (en dat is meestal ook een echte spar, dus die prikt niet gng voor mevrouw :lachen: ), maar die weegt 2kg, en dat is nx vergeleken met mijn felix, die er 6 weegt... en als miroux dan ook ng es beslist: lijkt me gezellig. boenk ng 3.5 erbij :trance:  die boom ligt dan gegarandeerd ondersteboven. ookal hang je die vast, dan hangt hij schuin he..

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#24 Geplaatst 24 november 2015 - 15:02

Ik heb ook gelezen dat een kerstboom giftig is voor katten, ook het water waar die in staat.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#25 Geplaatst 24 november 2015 - 18:07

Er is onlangs nog een topic hierover geweest. Ik zet wel een kerstboom, een echte. Wel eentje die zijn naalden amper verliest en ze kunnen niet aan het water!!
Ik zet de kerstboom eerst een paar dagen in de living zonder decoratie. Daarna met decoratie en ze blijven er af (voorlopig).
Enkel gaat Snoes onderaan wel eens op mijn witte 'mat' liggen.
(zie foto ander topic)

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#26 Geplaatst 24 november 2015 - 18:11

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 24 november 2015 - 18:07, zei:

Er is onlangs nog een topic hierover geweest. Ik zet wel een kerstboom, een echte. Wel eentje die zijn naalden amper verliest en ze kunnen niet aan het water!!
Ik zet de kerstboom eerst een paar dagen in de living zonder decoratie. Daarna met decoratie en ze blijven er af (voorlopig).
Enkel gaat Snoes onderaan wel eens op mijn witte 'mat' liggen.
(zie foto ander topic)

oeps topic niet gezien :)
eronder liggen vind ik op zich geen probleem. lijkt mij ook wel gezellig;)
maar ze mogen er gewoon niet inklimmen.
heb ondertussen wel de vorige baasjes van men 2 katten gehoord en blijkbaar hebben ze er bij hen nooit in gehangen, enkel moesten ze de onderste ballen in plastiek doen, want die durfden ze er wel eens uitslaan.
ideaal dus :)

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.875 berichten
  • 4 katten

#27 Geplaatst 24 november 2015 - 18:32

http://www.kattensit...om#entry1679981

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#28 Geplaatst 24 november 2015 - 20:27

Bedankt dolfjeweerwolfje! Ik heb de topics samengevoegd.