Spring naar inhoud

- - - - -

Nerf pistooltje

Nerf spelen plezier

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Xavier
Xavier
  • 443 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 25 november 2015 - 00:17

Zaterdag kwam het kind weer eens in mij naar boven en heb ik mij een Nerf pistooltje aangeschaft (NERF N-Strike blaster Jolt, 4,99 euro in de Blokker).
Onze katten zijn er helemaal weg van. Vanaf de moment dat ik het pistooltje laad, begint Basil al te miaauwen en houden ze zich allebei paraat. Basil neemt het pijltje maar al te graag in zijn mond en dan lijkt het alsof hij een dikke sigaar aan het roken is haha (ik probeer er wel eens een foto van te nemen). Meestal mik ik op de krabpaal in één van de mandjes, en als ze moe gerend zijn, dan schiet ik zo wat dicht in hun buurt, dan kan er toch nog een spurtje van af om het pijltje te pakken :).
Het pistooltje ligt hier nu op de livingtafel en als Basil zin heeft om te spelen tikt hij er even tegen met zijn pootje (vertaling naar mensentaal: "Allé hup, schieten!!!").

Dit is het pistooltje dat ik gekocht heb. lekker compact en schiet vrij ver.
nerf-jolt-new-1.jpg

Zijn er hier nog mensen die Nerfen met hun katten? (niet te verwarren met het nurfen uit Bevergem ;))

Geplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 25 november 2015 - 00:23

Schieten nu eigenlijk niet (mijn zonen hebben allebei zo'n bazooka op batterijen dus die maakt teveel lawaai), maar die pijltjes moeten er wel aan
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Xavier
Xavier
  • 443 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 november 2015 - 00:31

Ja, die Nerf pistolen op batterijen klinken nogal veel als een stofzuiger en onze katten zijn nu niet echt beste maatjes met stofzuigers :p
Ik dacht eerst dat ze schrik zouden hebben van het shiet-geluid, maar gelukkige schrikken ze er niet van.

Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.515 berichten

#4 Geplaatst 25 november 2015 - 09:01

Klinkt heel leuk
Maar denk dat me poezels al genoeg speeltjes hebben, weet soms al niet waar lopen hahaha
Ben alltijd blij als we week verder zijn en het meeste weer onder de zetels ligt, haal die 1x per week van zen plek, en ze zitten dan al te wachten op hun speeltjes.

Me kids hebben zulk speelgoed ook niet

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 25 november 2015 - 16:54

Hah, ik zou ook denken dat die van ons daar schrik van zouden krijgen. Wel altijd feest met nieuwjaar hier. Heb dan zo van die blaaspijpjes met propjes papier. Gegarandeerd plezier voor mens én poezels ;)
Wel nostalgie :)

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#6 Geplaatst 26 november 2015 - 10:47

Voor de nerf verslaafden  :lachen:  :lachen:  :lachen:
De nerf n-strike doublestrike : vuurt twee elite darts na elkaar af.En schiet tot 20meter ver.
(Te koop met vier darts)
Van donderdag t\m zondag 29 november bij BartSmit aan de dagprijs van 10€ ipv 19,99€. :kboe

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#7 Geplaatst 26 november 2015 - 19:39

Ik heb vandaag ook zo een pistooltje gekocht, met 12 reserve pijltjes. Het kleinste pistooltje dat van Nerf bestaat van 5 euro.Maar eens thuis schrik ik van hoe hard en hoe ver het schiet. Dat gaat echt niet in mijn appartement. Moest het nu een pak minder hard schieten  (en minder ver) zou het beter zijn. Maar nu als ik aan de ene kant van de living sta en schiet, botst het tegen de andere kant en vliegt bijna helemaal tot bij mij terug. Ik vind het gevaarlijk, je weet maar nooit dat poezel net springt als je schiet ofzo. Als iemand een alternatief weet dat minder hard en minder ver schiet, zo vb. 5 meter max? Als ik deze pijltjes er voor zou kunnen gebruiken, des te beter. Poezel vind de pijltjes leuk, ze gewoon naar haar gooien was een succes :)

Edit: als ik de 'trigger' ingedrukt hou en gewoon het trekmechanisme gebruik, kan ik het zachter en minder ver doen schieten! Ik ga de 'trigger' met ductape vastkleven, zodat niemand het al per ongeluk kan gebruiken. Als je enkel het trekmechanisme gebruikt is het veel beter :)

Bewerkt door BlackScorpion, 26 november 2015 - 20:06.

Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Xavier
Xavier
  • 443 berichten
  • 2 katten

#8 Geplaatst 27 november 2015 - 13:05

Ik heb gisteren 2 tweedehands Nerf pistolen gekocht voor 5 euro (1 was defect en heb ik hersteld).

- Nerf Dart Tag Snapfire 8
Deze kan je schieten zonder te moeten laden (de trekker is wel groter en harder over te halen dan bij andere Nerf pistolen), dus gewoon de trekker overhalen en er schiet een pijltje weg. Dat je 8 pijltjes na elkaar kan schieten is ook nog eens een positief punt!
Basil is helemaal gek van deze, hij miaauwt van euforie als ik met deze schiet :) (Chanel speelt in stilte, maar ze rent ook naar de pijltjes)
Met dit pistool durf ik zelfs wel eens richting de poesjes te schieten als ze op verre afstand zitten (op zachte (speed) stand wel, de power stand schiet verder/harder).

Snapfire.png

- Nerf Strongarm
Deze schiet een stuk harder/verder dan de andere pistooltjes en maakt ook wat meer lawaai, maar schrikt de poezen niet af. Hiermee kan je 6 pijltjes afschieten na elkaar.
Deze gebruik ik minder om met de poezen te spelen, uit schrik om ze per ongeluk eens te raken.

f49f_nerf_strongarm_elite_blaster.jpg

Geplaatste afbeelding

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#9 Geplaatst 27 november 2015 - 16:16

Ik denk dat Xavier de katjes gebruikt als excuus om hiermee te kunnen spelen :lachen:

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Nerf, spelen, plezier