Spring naar inhoud

- - - - -

Scheiding en nu? Wat met mijn monsters?

• Log in om te reageren
8 reacties op dit onderwerp
Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 25 november 2015 - 15:44

Sinds april heb ik dus een enorme beslissing genomen. Dit heeft mijn leven en vooral mijn monsters hun leven overhoop gehaald.
De eerste twee maanden ben ik terug bij mijn mama ingetrokken om even alles op orde te zetten.
Vanaf de eerste dag miste ik mijn lieverds onzettend, maar ik kon ze toch niet meenemen en hun mooie ren en vriendjes ontnemen?
Dus na 1,5 maand heb ik de kleinste muis terug bij mij genomen. Ook omdat zij het meest achteruit werd gestoken door de andere monstertjes en de papa.

3 maand woon ik nu in mijn appartementje en mijn kleine muis bloeit open en groeit enorm, maar ik mis mijn andere vriendjes zo. En ik vermoed dat mijn kleine muis haar vriend Loki ook mist.

Loki is nu wel een gevalletje apart, hij is dus een beng(el)aal en heeft veel aandacht nodig. Bij mijn ex heeft hij veel ruimte en een vriendje, maar hij mist het menselijke contact waardoor hij wildplast.

Zou ik dit groot geweld terug bij mij nemen, in een kleindere woonst met 1 vriendje en personeelsaandacht of laat ik hem waar hij zijn huisje gewoon is en heel veel plaats heeft en ook nog een binnenvriendje, maar waar het personeel op dit moment in de week op hotel zit omdat het te ver is om naar huis te komen iedere dag.

Dilemma! Wil mijn noorse god niet te min doen. Ook wil ik mijn kleine muis (Katö) die zich super voelt bij de mama alleen, niet teveel stress aanjagen. Loki was haar beste vriend, maar ondertussen zijn ze toch een half jaar gescheiden.

Mijn ex en ik komen op het gebied van de katten heel erg overeen. Die beestjes moeten niet te dupe zijn van onze domme dingen, maar nu...
Wat te doen :help: :help:

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#2 Geplaatst 25 november 2015 - 16:07

Altijd moeilijk dat de diertjes hiervan de dupe zijn he, je kan het ze niet uitleggen waarom. Ook al sta je als mens achter deze beslissing.
Wat de katjes betreft, ik denk persoonlijk dat het beter is dat Loki bij jou komt wonen.
Ben er vrij zeker van dat kleine muis haar grote vriend heel vlug terug in haar armen zal sluiten.
En een bengaal heeft echt wel aandacht nodig dus ook al is het huis zo groot, als hij daar heel de week alleen zit is dit echt helemaal niet goed. Dan beter kleiner maar met heel veel aandacht.
Sterkte nog met alles. Wel super dat jullie zo goed overeenkomen wat de katjes betreft :duim:

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 25 november 2015 - 16:49

Dag Taptrut! Ik heb veel aan jou gedacht de laatste maanden. Blij om te horen dat alles wat op z'n pootjes terecht komt. Moeilijk hé, zo'n "verdeling" van de beestjes.
Het lijkt mij dat Loki jouw liefde en aandacht heel goed zal kunnen gebruiken. En zoals hilleke zegt, Katö zal haar dikke vriend denk ik ook wel snel weer aanvaarden. Daar kunnen ze allebei alleen maar deugd van hebben.
Het katje dat dan 'achterblijft' bij jouw ex, zou die er last van hebben om alleen te zijn? Want dan heeft die geen vriendje en geen personeelsaandacht meer. Gewoon een bedenking.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 25 november 2015 - 17:23

Dan is de vraag gaat het vriendje dat Loki heeft bij je ex niet missen? Of mss gaat het vriendje daar helemaal verloren lopen?
Bengaal op appartement.... zie het maar al te vaak dat ze die dan moeten herplaatsen wegens niet kunnen uitleven van de energie.
Vooral daar heeft hij veel plek en een ren, bij u gaat hij mss nog meer stress krijgen door klein wonen en niet in een ren buiten kunnen te gaan.

Mss overwegen om ander vriendje voor Muis te nemen.

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#5 Geplaatst 25 november 2015 - 22:46

Een bengaal op een appartement kan prima hoor, het gaat er vooral om hoe je de ruimte benut en dat je rekening houd met hun behoeftes.
Als Loki nu plast omdat hij veel te veel alleen zit lijkt me het ook geen juiste beslissing hem daar te laten en kun je in mijn ogen prima proberen of het lukt bij jou op het appartement.
Lukt dit niet kun je altijd nog zien, hem met te weinig aandacht bij je ex laten kan ook niet. (dit geeft hij zelf al aan door te plassen..)
Hoe zit het met het katje wat daar achter zou blijven?

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Taptrut
Taptrut
  • 1.223 berichten
  • 5 katten

#6 Geplaatst 26 november 2015 - 10:48

Dat is het grootste probleem, ons Roosje dat daar dan alleen gaat achterblijven zonder haar Loki. Denk dat zij dan ook enorm gaat beginnen treuren. Binnen 14dagen is mijn ex terug meer thuis, maar Loki heeft echt wel aandacht nodig. Mijn appartementje is heel klein maar door genoeg krabpalen en op tijd even gaan wandelen wat hij goed kan met zijn leiband komt dit wel in orde denk ik. Het probleem is ook dat ik op het gelijkvloers woon en een directe toegang heb tot mijn appartement. Dit maakt het wel gevaarlijk dat de deur zeker niet zomaar even open mag of ik ben de monsters kwijt daar. Zit nu al meer dan een maand hiermee bezig. Wel, niet... Ik geraak er niet aan uit. Ik mis hem enorm mijn knappe vent, maar wil enkel het beste voor hem. Kon hij maar praten en zeggen bij wie hij het liefst is. :catyawn

dumatilo
dumatilo
  • 41 berichten

#7 Geplaatst 04 januari 2016 - 16:56

hier met de ex je weet wel diegene met te weinig tijd ! nu wat mij betreft mogen zowel loki als roos een nieuwe thuis krijgen aan gezien het er in de toekomst bij mij niet goed uitziet door de verplaatsingen op het werk het zal een moeilijke beslissing worden maar beter zo denk ik ,trouwens ik heb hier niet voor gekozen en ik blijf er wel mee achter ,ik zoek zelf wel de gepaste oplossing het blijft duren allemaal mooie praatjes de ene keer vragen naar hem en dan maanden niks !!!!

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#8 Geplaatst 04 januari 2016 - 19:18

Bekijk berichtdumatilo, op 04 januari 2016 - 16:56, zei:

hier met de ex je weet wel diegene met te weinig tijd ! nu wat mij betreft mogen zowel loki als roos een nieuwe thuis krijgen aan gezien het er in de toekomst bij mij niet goed uitziet door de verplaatsingen op het werk het zal een moeilijke beslissing worden maar beter zo denk ik ,trouwens ik heb hier niet voor gekozen en ik blijf er wel mee achter ,ik zoek zelf wel de gepaste oplossing het blijft duren allemaal mooie praatjes de ene keer vragen naar hem en dan maanden niks !!!!

Het is een heel gevoelig onderwerp dus ik denk dat het beter is dat je alles verder privé uitpraat en niet via KS.
Ik hoop dat jullie tot een goede oplossing komen voor jullie katjes.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#9 Geplaatst 14 januari 2016 - 11:08

Mijn 2 katten zijn ook ruim een half jaar gescheiden geweest en dan bij mij terug samen gekomen. Weet gewoon dat die 2 mekaar wrs toch niet meer herkennen.
Succes met je beslissing!