Spring naar inhoud

- - - - -

Een vraag aan wie eten invriest voor hun katten (opgelost)

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 26 november 2015 - 13:21

Een vraagje dus aan diegenen die natvoer overschotjes invriest.

Hier lusten ze niet echt natvoer maar moeten ze wel dagelijks een beetje hebben voor medicatie Pixie.
De overschot vries ik dus in in porties. Nadeel is wel dat mijn ijsblokjesvorm te kleine vakjes heeft (dan krijg ik het blikje niet verwerkt omdat ik dan te weinig vakjes heb als ik per halve portie werk) en andere potjes te groot zijn...

De vraag: hoe vriezen jullie dat in? En is dat dan afgesloten of is er geen deksel op en kan er dan nog beetje lucht aan? Ik weet dus niet of het kwaad zou kunnen om dat in te vriezen in iets zonder dekseltje.
Domme vraag mss maar ja, ik heb zo wel m'n gebreken en de poezels verdienen het beste he ;)

Bewerkt door Leenaria, 29 november 2015 - 13:51.

Geplaatste afbeeldingGrtjz van Leen, Pixie & Rexy

Kaprice
Kaprice
  • 5.000 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 26 november 2015 - 13:37

Ik heb een siliconen ijsblokjesvorm van 50 vakjes... dus mss een groter kopen. Of in twee keer werken met een deel in te vriezen en als die hard zijn leeg kappen in een diepvrieszakje en je vorm nog een keertje gebruiken met de rest van het blikje natvoer.
Invriezen zonder deksel of niet 100% afgeschermd kan vorstschade geven, wil zeggen dat het een beetje uitdroogt en smaak verliest als t lang in de diepvries blijft. (Bv maanden). Voor een kortere periode denk ik niet dat t veel kwaad kan.

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 26 november 2015 - 13:48

Ik zou niet weten waar ik een ijsblokjesvorm met grote vakjes vind (+/_50ml), ik heb de fysiek niet om alle winkels af te gaan en online staat er zelden bij hoeveel er in kan... Verder zoeken dus ;-)

Ik dacht het al hoor dat er best een deksel op staat. Merci

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 26 november 2015 - 14:45

http://www.cuizine.b...kjesvormen.html

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 26 november 2015 - 15:17

Bedankt, ik vind hier wel evengoed geen maten bij, jammer 😟

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#6 Geplaatst 26 november 2015 - 16:37

Gewoon in kleine diepvriespotjes a la avent. Of anders in kleine vrieszakjes of  versheidzakjes invriezen.

Gewoon in kleine diepvriespotjes a la avent. Of anders in kleine vrieszakjes of  versheidzakjes invriezen.

lilymaya
lilymaya
  • 8.021 berichten

#7 Geplaatst 26 november 2015 - 17:24

Bekijk berichtLeenaria, op 26 november 2015 - 13:21, zei:

Een vraagje dus aan diegenen die natvoer overschotjes invriest.

Hier lusten ze niet echt natvoer maar moeten ze wel dagelijks een beetje hebben voor medicatie Pixie.
De overschot vries ik dus in in porties. Nadeel is wel dat mijn ijsblokjesvorm te kleine vakjes heeft (dan krijg ik het blikje niet verwerkt omdat ik dan te weinig vakjes heb als ik per halve portie werk) en andere potjes te groot zijn...

De vraag: hoe vriezen jullie dat in? En is dat dan afgesloten of is er geen deksel op en kan er dan nog beetje lucht aan? Ik weet dus niet of het kwaad zou kunnen om dat in te vriezen in iets zonder dekseltje.
Domme vraag mss maar ja, ik heb zo wel m'n gebreken en de poezels verdienen het beste he ;)

bij colruyt hebben ze heel kleine  diepvriespotjes

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#8 Geplaatst 26 november 2015 - 22:13

Bekijk berichtLeenaria, op 26 november 2015 - 15:17, zei:

Bedankt, ik vind hier wel evengoed geen maten bij, jammer ������
daar staan nooit maten bij, weeg anders toch gewoon zoveel gram af en vries het in in kleine zakjes, je kan die zelf dicht lassen met las toestel of gewoon diepvrieszakje gebruiken

Bewerkt door catherine, 26 november 2015 - 22:14.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#9 Geplaatst 26 november 2015 - 22:27

Je kan ook van die silicone bakvormen nemen, die heb je in verschillende grootte en ze kunnen in de diepvries, je kan het dan afdekken met filmfolie,
voorbeeldje

asset-318246.jpg

Leenaria
Leenaria
  • 822 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 29 november 2015 - 13:49

Bedankt allemaal. Het moet wel afgesloten zijn, vind ik, anders had ik mijn muffin-vormen idd. genomen om het in te vriezen.

Ik heb gisteren in de winkel hele kleine potjes gevonden, zijn kleine dressingpotjes, eens kijken of die tegen diepvries kunnen.
En anders inderdaad de kleinste diepvriespotjes en dan is er maar een klein beetje in een 'te groot' potje.

Ik heb hier tupperware potjes voor dressing of dergelijke in te doen en daarmee gaat het ook perfect. Dus heb een hele hoop verschillende soorten en maten waar ik hun portie in invries en daarna gewoon per 2 in een zakje, zodat ik weet dat ons 'dikke' niet meer kan eten dan ons 'dunne' minipantertje.

Bedankt om mee te zoeken, alles bijeen heb ik nu voldoende om te kunnen invriezen. Dan in zakjes doen en verder invriezen :-)