Spring naar inhoud

- - - - -

welke haarbalpasta ?

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 27 november 2015 - 14:16

Hier heeft mijn kortharige HTK wel eens last van een haarbal. Ze hoest heel af en toe alsof er een haartje kriebelt in haar keel en soms komt er wat uit, soms een waterachtige plas met wat haren in en heel zelden zo'n haardrol. Over welke pasta zijn jullie tevreden ? Er zijn nogal prijsverschillen, van 5 Euro per tube tot 15 Euro per tube, zijn die duurdere ook echt beter ?

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#2 Geplaatst 27 november 2015 - 16:29

Bekijk berichtwendyv123, op 27 november 2015 - 14:16, zei:

Hier heeft mijn kortharige HTK wel eens last van een haarbal. Ze hoest heel af en toe alsof er een haartje kriebelt in haar keel en soms komt er wat uit, soms een waterachtige plas met wat haren in en heel zelden zo'n haardrol. Over welke pasta zijn jullie tevreden ? Er zijn nogal prijsverschillen, van 5 Euro per tube tot 15 Euro per tube, zijn die duurdere ook echt beter ?
je kan ook gewoon vaseline geven.

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 27 november 2015 - 17:20

als het in een lekkere snoepjesversie is, dan gaat het er gemakkelijk in. Vaseline lijkt me niet zo lekker en Sookie is niet de gemakkelijkste op dat vlak.

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 27 november 2015 - 17:28

Bij ons eten zijn er enkele katten die grassen eten, even later ligt de haarbal meestal eruit. Je kan misschien kattengras in huis halen?

Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#5 Geplaatst 27 november 2015 - 17:55

Ik heb die van kela

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#6 Geplaatst 27 november 2015 - 17:55

Bekijk berichtwendyv123, op 27 november 2015 - 17:20, zei:

als het in een lekkere snoepjesversie is, dan gaat het er gemakkelijk in. Vaseline lijkt me niet zo lekker en Sookie is niet de gemakkelijkste op dat vlak.
nee zo lekker zal dat niet zijn :)

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 27 november 2015 - 18:50

Jaro lust enkel die van Gimpet. Kela bijv is geloof ik van bij de dierenarts? Daar zijn ze vaak straffer, dus sterker afvoerend. Je moet er dan minder van geven. Jaro likt zo een paar cm als snoep op. Het werkt ook. Ik weet niet of Gimpet/Gimcat duur is, weet de prijs niet meer.

MayaBlue
MayaBlue
  • 2.495 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 27 november 2015 - 19:22

Vaseline is eigenlijk heel makkelijk om te geven, mijn kittens vinden het zelfs lekker :lachen: . Als je zo een goede kwak in hun mondje doet kauwen ze het gewoon op zonder protest :).

wendyv123
wendyv123
  • 4.368 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 27 november 2015 - 21:03

kattengras zet ik af en toe, ze knabbelen er allemaal op, helaas ligt dan alles onder want het zijn nogal smossers :) Ik ga es kijken naar de voorgestelde merken, ik denk dat zo'n tube het gemakkelijkste is om mee te werken.

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#10 Geplaatst 28 november 2015 - 01:38

Ik heb zo eens vaseline aan hun pootje gedaan, met het gedacht, dat likken ze wel op, maar daar had ik me toch mispakt, de vaseline hing even later aan de deur en de muur :x niet zo'n goed idee . Ik heb ook pasta van Gimpet en dat willen ze zo ook niet, dus doe ik het met periodes onder hun eten. Het is pasta zodat de haren langs de stoelgang meegaan, maar ik had de indruk dat er meer een haarbal uitgebraakt werd, het kan ook toeval geweest zijn, maar ja, hoe kan je het zeker weten :oops: