Spring naar inhoud

- - - - -

herinneringskost

herinneringskost

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#1 Geplaatst 28 november 2015 - 13:15

Ik heb eens een vraagje waar we - denk ikl - allemaal wel eens mee te maken hebben gehad.
Ik had onlangs een rekening van Octa (gas en elec.) 2 dagen te laat betaald. Nog voor ik hun herinneringsbrief heb ontvangen, was dit betaald. Als zij dit dadelijk nakijken, kan het wel zijn dat het geld er nog niet opstond (zal een paar dagen duren zeker?).
Ik schaam mij hier niet voor, was gewoon door de drukte dat ik het vergeten was.

Nu zou ik wel 7.5 euro extra moeten betalen! Op hun eerste rekening staat dit onderaan wel, maar mag dit zomaar? Ook bij 2 daagjes maar èn de herinnering en mijn betaling elkaar gekruist hebben?

Ik vind 7.5 euro toch wel ineens veel hoor voor een extra briefje te sturen. Het is niet dat ik een wanbetaler ben ofzo, gewoon eens één keertje 2 dagen te laat.....

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 28 november 2015 - 13:17.

ARIZONA
ARIZONA
  • 3.134 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 28 november 2015 - 13:33

Ik zou de klantendienst bellen en uitleggen dat je betaling en de herinneringsbrief mekaar gekruist hebben. Meestal moet je dan toch niet opdraaien voor die 7,5 euro. Zeg ook dat het de eerste keer is dat je 2 dagen te laat betaald hebt. Normaal gezien zien ze dat door de vingers hoor. Heb dat ook al gehad.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#3 Geplaatst 28 november 2015 - 13:35

Jeetje das echt aso veel zeg :(
Idd even bellen en zeggen dat het elkaar gekruist heeft, mss laten ze het dan vallen

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 28 november 2015 - 15:48

Scarlet doet dit ook  :louche:
Eerste herinnering aan 7,5€ en tweede brief 15€ boete.
Als je kan bewijzen dat je betaalde voor de datum op hun brief word die boete wel kwijtgescholden omdat betaling en brief elkaar gekruist hebben.
Ik zou zeggen bel de klantendienst. Je hebt niets te verliezen en misschien schrappen ze die boete ...
En het is inderdaad zo dat bij overschrijving het 2a3 dagen duurt voor het op hun rekening staat  :trance:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#5 Geplaatst 29 november 2015 - 00:50

Ik vind dat toch ook een beetje raar, ik heb een hele tijd geleden mijn electr en gas eens betaald aan mijn verhuurder :x ja stom, ik weet 't.
Ik had dat natuurlijk niet gezien en toen heb ik een herinneringsbrief gekregen en moest daar niks voor bijbetalen.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#6 Geplaatst 29 november 2015 - 09:03

Bekijk berichtZajin, op 29 november 2015 - 00:50, zei:

Ik vind dat toch ook een beetje raar, ik heb een hele tijd geleden mijn electr en gas eens betaald aan mijn verhuurder :x ja stom, ik weet 't.
Ik had dat natuurlijk niet gezien en toen heb ik een herinneringsbrief gekregen en moest daar niks voor bijbetalen.

Ik heb dat ook eens gehad. Wij wisselen "regelmatig" van leverancier en had het naar de vorige gestuurd :blont: :blont: . Merkte het pas toen deze het terugstortte. :o :blont:   Oh ja, dus de tweede keer 8) , maar had het toen wel betaald (enkel aan de verkeerde :louche: ).

Bewerkt door dolfjeweerwolfje, 29 november 2015 - 09:05.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 29 november 2015 - 14:56

Ik had laatst voor de eerste keer een herinnering. Van UZ Leuven voor een flinke rekening. Was 5 euro erbij. Heb dat maar braaf betaald, want ik was echt te laat. Was ook wat ingewikkeld geweest met terugbetaling enz. Dus even uitgesteld en dan vergeten.

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 29 november 2015 - 15:59

Ik trek die herinneringskost gewoon van de rekening af om te betalen. Dus neen, ik betaal die niet als dat hier voorvalt. Meestal komt die herinnering zelfs nog binnen de wettelijke betalingstermijn.

Seabert
Seabert
  • 4.758 berichten

#9 Geplaatst 29 november 2015 - 19:35

Bekijk berichtThundernimf, op 29 november 2015 - 15:59, zei:

Ik trek die herinneringskost gewoon van de rekening af om te betalen. Dus neen, ik betaal die niet als dat hier voorvalt. Meestal komt die herinnering zelfs nog binnen de wettelijke betalingstermijn.

Ik heb ook ooit één keer een herinnering gekregen en heb dat toen ook zo gedaan. Dat stond er ook bij trouwens van "Indien u reeds betaald hebt, gelieve geen rekening te houden met dit schrijven." Dus....

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Evyke81
Evyke81

Beste poes 2016
        Mooiste kortharige HTK 2016

• Admin
  • 8.680 berichten
  • 4 katten

#10 Geplaatst 29 november 2015 - 21:22

Als wij herinneringen sturen, moeten onze klanten niet betalen.
Toch niet voor de eerste.  Dan is het in onze ogen echt wel een 'herinnering'.
Daarna worden het aanmaningen en komt er 7 € bij.

De meesten betalen daarna effectief de factuur, maar zonder die 7 €.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Seabert
Seabert
  • 4.758 berichten

#11 Geplaatst 30 november 2015 - 07:28

Bekijk berichtEvyke81, op 29 november 2015 - 21:22, zei:

Als wij herinneringen sturen, moeten onze klanten niet betalen.
Toch niet voor de eerste.  Dan is het in onze ogen echt wel een 'herinnering'.
Daarna worden het aanmaningen en komt er 7 € bij.

De meesten betalen daarna effectief de factuur, maar zonder die 7 €.

Awel, nu dat je 't zegt, dat was ook een aanmaning waar ik het over had....

Dat was de moment dat alles Proximus werd, vroeger was mijn gsm abonnement bij Proximus en de TV en internet en zo was Belgacom en dan ineens, plotsklaps werd alles Proximus....
En toen ik de betaling van de TV en zo deed en ik ging naar "favorieten". Ik vind dat wat raar, dat ze dat favorieten noemen.... Degeen naar wie ik meest moet betalen :louche: ... Maar da's dus de lijst met de "vaste" ontvangers van mijn geld....
En ik wou dus de TV-kosten betalen en bovenaan de overschrijving stond "Proximus", dus ik ga naar de lijst favorieten en klik op Proximus.... En dat moest dus Belgacom geweest zijn, dat was niet hetzelfde rekeningnr...
Ik krijg dus een herinnering, ik controleer alles nog eens en ja, ik vind mijn betaling terug en ja, naar Proximus... Ze hadden het bedrag wel terug gestort :catscratchhead En ik dacht dat dat een foutje van hun kant was, dus ik stort dat bedrag nog eens naar Proximus.
Pas bij de volgende betaling, zie ik dat ik 2 betalingen heb met Proximus bovenaan en toen dacht ik van.... Wacht eens,.... Vorige maand, zou ik toen niet gemist hebben???
Dus ik controleer dit, en inderdaad....
Dus ik toen direct de betaling van de maand ervoor correct uitgevoerd.
En de volgende dag.... Een aanmaning. Maar dat was dus al méér dan een maand na de uiterste betaaldatum (denk ik).
Daar stond dus op dat als ik de betaling inmiddels had uitgevoerd, ik geen rekening moest houden met die brief. Maar nog eens een maand later stonden er dus wél aanmaningskosten op mijn factuur. Maat gezien ik dus met die brief geen rekening moest houden (stond er zo op hé) heb ik die kosten van het totaalbedrag af getrokken....
En niets meer van gehoord. Als ze die kosten de maand later er nog eens hadden bijgezet, had ik die braafjes betaald zenne. De fout lag uiteindelijk wel (een beetje ;) ) bij mij,.... maar ze stonden er niet meer op :x

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 30 november 2015 - 10:47

ik heb dit ook eens gehad van luminus. enkel toen hebben ze mij ipv een eerste aanmaning direct een boete gegeven. ik moest per direct het dubbele van de rekening betalen!!
heb serieus mijn beklag gedaan! normaal gezien betaalde ik altijd dezelfde dag nog als dat ik de rekening in de bus kreeg. die ene keer is die ook blijven liggen..
heb een email gestuurd dat dit niet kon, ze moesten eerst een aanmaning sturen en als die genegeerd wordt een 2e! niet zomaar het dubbele vragen!
heb die dag ook gewoon betaald wat ik moest betalen.
ik kreeg later een email terug dat het in orde was.

vind het wel straf dat ze zo'n dingen proberen!

Carowlina
Carowlina

Mooiste (half)langharige HTK/kruising 2016

• 8.178 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 30 november 2015 - 11:47

Wij hebben dat met telenet ook al wel voor gehad.
Het gebeurt al wel eens dat er een rekening in de papieren begraven wordt.
Is dan ook 7.5 euro.
Eigenlijk wel schandalig!

Seabert
Seabert
  • 4.758 berichten

#14 Geplaatst 30 november 2015 - 12:28

Maar direct dan bij de eerste herinnering dan?
Bij mij was het bij een aanmaning en de betaling was intussen toch al meer dan 1 maand te laat...

Maar direct bij de eerste herinnering? Dat vind ik er wel over...

Lilia2055
Lilia2055
  • 4.560 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 30 november 2015 - 12:38

Bij het bedrijf waar ik werk is het normaal: 3 weken na eerste rekening een herinnering zonder kosten en dan 3 weken daarna een aanmaning met kosten. Moest het zijn dat we de betaling toch ontvangen en we zien dat die brief en de betaling elkaar gekruist hebben dan schrappen we de kosten.
Geplaatste afbeelding