Spring naar inhoud

- - - - -

herinneringskost

herinneringskost

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Seabert
Seabert
  • 4.758 berichten

#16 Geplaatst 30 november 2015 - 12:46

Bekijk berichtLilia2055, op 30 november 2015 - 12:38, zei:

Bij het bedrijf waar ik werk is het normaal: 3 weken na eerste rekening een herinnering zonder kosten en dan 3 weken daarna een aanmaning met kosten. Moest het zijn dat we de betaling toch ontvangen en we zien dat die brief en de betaling elkaar gekruist hebben dan schrappen we de kosten.

Awel kijk, dat is dan zoiets dat ik tegengekomen ben...
Maar dat is dan wel al 6 (!) weken te laat betaald hé. Da's wel al lang dan hé, vind ik....

(maar ik had betaald hé, alleen naar de verkeerde Proximus ;) :oops:)

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Féline
Féline
  • 1.382 berichten
  • 2 katten

#17 Geplaatst 30 november 2015 - 13:34

Het is normaal dat de firma's een kost aanrekenen voor laattijdig betalen. Niemand is gebaat bij "over tijd betalen". Bekijk het even van de andere kant. Wat als werkgevers, ziekenkassen, OCMW's tweede kans onderwijs ook "te laat betalen" ? Ik ben ervan overtuigd dat niemand van jullie dat zou aanvaarden.En, ja, ik heb ook al een keer zo'n aanmaning mèt kosten gekregen. Zorg dat je rekeningen tijdig worden betaald, maak gebruik van domiciliëring of bestendige opdracht of breng je betalingen in op de dag dat je ze ontvangt en bepaal zélf de betaaldatum.

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#18 Geplaatst 30 november 2015 - 18:56

Bekijk berichtFéline, op 30 november 2015 - 13:34, zei:

Het is normaal dat de firma's een kost aanrekenen voor laattijdig betalen. Niemand is gebaat bij "over tijd betalen". Bekijk het even van de andere kant. Wat als werkgevers, ziekenkassen, OCMW's tweede kans onderwijs ook "te laat betalen" ? Ik ben ervan overtuigd dat niemand van jullie dat zou aanvaarden.En, ja, ik heb ook al een keer zo'n aanmaning mèt kosten gekregen. Zorg dat je rekeningen tijdig worden betaald, maak gebruik van domiciliëring of bestendige opdracht of breng je betalingen in op de dag dat je ze ontvangt en bepaal zélf de betaaldatum.

Daar heb je ook gelijk in, maar vond het dadelijk zoveel he... 7.5 euro.... Stom van mij....

Féline
Féline
  • 1.382 berichten
  • 2 katten

#19 Geplaatst 30 november 2015 - 20:35

Bekijk berichtdolfjeweerwolfje, op 30 november 2015 - 18:56, zei:

Daar heb je ook gelijk in, maar vond het dadelijk zoveel he... 7.5 euro.... Stom van mij....
Mah neen Dolfje, dat overkomt iedereen wel eens. Gewoon betalingen en facturen heel goed opvolgen

Thundernimf
Thundernimf
  • 3.722 berichten
  • 5 katten

#20 Geplaatst 30 november 2015 - 20:43

Akkoord als dat dit vaak voorvalt. Maar wij hebben ook al voorgehad dat de eerste rekening gewoon niet in de bus is gevallen. Alleen als het mijn eigen schuld is (en de wettelijke betaaltermijn al voorbij is), betaal ik die kost.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.484 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 30 november 2015 - 20:44

Goh dat gebeurt ook zenne. Vorige maand hebben ze zo met mn uitkering geknoeid dat ik tot de 18de zonder geld zat!!!
Geplaatste afbeelding

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#22 Geplaatst 30 november 2015 - 20:52

Daarnet moest ik aan dit topic denken (en aan het antwoord van Feline). Mijn collega vroeg me of mijn loon er al op stond. Normaal altijd de laatste dag van de maand. En inderdaad, staat nog niets op.
Zij rekende erop (ifv lening) en ja.... dan is het lastig als ze te laat betalen en ja rekent hier echt op....