Spring naar inhoud

- - - - -

vlooien in huis

• Log in om te reageren
15 reacties op dit onderwerp
Nala en Luna
Nala en Luna
  • 6 berichten

#1 Geplaatst 30 november 2015 - 21:59

Hallo beste mensen, zoals de topic al verteld zit ik dus met vlooien in m'n huis. Mss ook best eens meegeven dat met kattin van 14 jaar (Nala) vorige week (21 november) heel erg ziek was (bleef pancreatitis te zijn, en vandaag weet ik dus ook dat ze suikerziekte heeft :( ). Toen ze ocharme moest gehospitaliseerd worden (zo erg was het dus) merkte ik die avond een paar vlooien op een groepje knuffels die altijd op de grond staan. Ik had er eig al een paar gevonden op eerdere dagen maar dacht er toen weinig aan, omdat m'n kat natuurlijk altijd hier liep en het ook altijd maar 1 vlooi was toen. Maar al snel merkte ik dus dat er veel meer waren, en m'n katten konden onmogelijk die daar gedropt hebben. Na wat onderzoek vond ik op een plek een hele hoop dode vlooien (geen idee hoe, ik had toen nog niets gebruikt) maar helaas ook levende. Dit weekend vanaf zaterdag heb ik heel m'n kamer gestofzuigt, ook een spray gebruikt, maar dat hielp al niet veel, gisteren dan nog maar eens gestofzuigt en de spray, en vandaag moest ik dus met Nala op controle en kreeg daar van de dierenarts een vlooienbom mee, dat ding ook gebruikt vandaag ... je raad het al, die krengen springen hier nog rond. Erger nog, ik vond er een hele hoop op nog geen halve meter waar die bom stond, en die sprongen allemaal nog doodleuk weg. Ik weet echt niet meer wat te doen hoor. Ik ga morgen nog een spray kopen, maar volgens de DA heeft dat weinig nut van een dierenwinkel. Ik wil die krengen echt kwijt, en ben er vies van, en nog erger, ik vond er zelf een paar die verdorie in m'n knuffels hun poten waren gekropen :/ heb al die knuffels nu op een hoge plek gestoken zodat de vlooien er hopelijk niet meer aankunnen maar ik ben echt bang dat die knuffels allemaal weggesmeten zullen moeten worden, want ik kan die niet wassen. Ook heb ik niet het geld voor iets zoals rentokill (ben momenteel werkloos en heb nieks van uitkering) en de kosten lopen nu al snel op met de dierenarts bezoeken, de labo kosten, en dus nu ook nog anti vlooi stuff(om nog niet te zwijgen wat die insuline enzovoort zal kosten). En als het dan ook nog eens niet helpt is het niet leuk om je huis vol te doen met chemische rommel.

Ik heb hier veel topic gelezen van mensen die ook deze zooi meemaken, maar weinig mensen die uiteindelijk iets gepost hebben van 'ik ben er vanaf" dus alle tips hoor ik echt graag.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#2 Geplaatst 30 november 2015 - 22:27

Heel regelmatig én vaak stofzuigen tot in de kleinste kieren en hoekjes.liefst elke dag.
Ook ampullekes in de nek van je poezen doen wat maakt dat de vlooien zich niet meer kunnen voortplanten.
Ook alle mandjes en dekentjes wassen zo heet mogelijk.
En mss alle knuffels wegbergen tot je vlovrij bent. Scheelt een hoop stofzuigwerk.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#3 Geplaatst 30 november 2015 - 22:28

Ik heb er ook  al gehad, als ze nog kitten waren,  maar als je er ook maar één ziet moet je zo snel mogelijk behandelen.
Ik was er eigenlijk vrij snel van af, katjes ontvlooien, stofzuigen als gek :)  en weg waren ze :)

Nala en Luna
Nala en Luna
  • 6 berichten

#4 Geplaatst 30 november 2015 - 22:33

We hebben onze katten al met pipetjes behandelt (heb ik vergeten te melden blijkbaar), dus dat is in orde. en ja, stofzuigen doe ik elke dag al, waar ik kan (heb hier wel een kleerkast die ik onmogelijk kan vertrekken, en daar zitten er ook achter vrees ik, heb er daar toch al dichtbij gevonden. Ik heb helaas geen plek om de knuffels op te bergen, of ze buiten te zetten, ik woon namelijk in een zogenaamde woonblok, waar als die buiten staan, ik ze nooit meer zie, en de rest van het huis is het ook onmogelijk (gaat namelijk over zo'n 60 knuffels >-<)

Ik las wel om ze in een vuilzak(ken) te doen, en die dan een week ofzo toedoen, maar als die niet vacuum gesloten zijn, heeft dat ook weinig nut. Momenteel heb ik ook de verwarming afgezet, want die krengen hebben blijkbaar warmte en vocht nodig, maar of dat veel zal helpen, denk ik niet (en als het terug kouder word, moet ik die dan toch terug aandoen)

Toch bedankt voor de tips!

Bewerkt door Nala en Luna, 30 november 2015 - 22:34.

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 30 november 2015 - 22:45

Het feit dat je ze in zakken steekt is om ze niet elke dag te moeten stofzuigen.
Want ze zoeken inderdaad de warme zachte plaatsjes op. Dus knuffels en mandjes en tapijt zijn favo om eitjes in achter te laten. En in geen tijd heb je een nieuwe generatie vlooitjes.
Eventueel tijdelijk boven op of in je kast wegbergen ?
En je kan ook je poezen kammen met een speciale kam.

Dasje
Dasje
  • 150 berichten

#6 Geplaatst 01 december 2015 - 11:27

Denk dat je goed bezig bent met stofzuigen en zo.
Heb het hier ook es meegemaakt - wij mensen zaten ook onder de beten - en sprayen tot je er zelf bij neervalt.
Daarmee bedoel ik : sprayen zoveel je kan en dan zelf een uur buiten gaan.
Zo te lezen heb je daar een broeinest. Achter je kasten eventueel vlooienpoeder strooien.
Insuline kost algauw 50 euro voor een doos (catninsulin). De spuitjes haalde ik bij de apotheek.
Speciaal kleintjes zodat de graduatie goed af te lezen valt (Flash kreeg diabetes rond diezelfde leeftijd en heeft nog 6 jaar
geleefd. Wel oppassen als Nala vermagert. Dan is de dosis niet meer juist. Best altijd suikerwater klaar hebben.
Wens jou veel succes!

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#7 Geplaatst 02 december 2015 - 18:53

Als je de ruimte hebt kun je knuffels in de vriezer leggen,een paar dagen dan zijn de vlooien en ik dacht ook de eitjes dood,en vlooienpoeder opzuigen want anders kruipen ze gewoon je stofzuiger weer uit,eventueel een stukje antivlooienband opzuigen kan ook.
Succes!

Nala en Luna
Nala en Luna
  • 6 berichten

#8 Geplaatst 03 december 2015 - 00:37

Gisteren naar de dierenwinkel geweest waar ze mij nog zo'n vlooienbom aanraden, sprayen helpt blijkbaar niet echt, dus dat nog eens geprobeert. Moet zeggen, deze werkte een stuk beter dan de eerste, want nu vond ik wel een hoop dode vlooien. Helaas vond ik er vandaag wel nog 3 springlevende (en nogal grote joekels) dus ik ben er nog niet helemaal vanaf :( ze gaven me wel de raad om morgen nog eens zo'n bom te gebruiken, maar iedere keer 16 euro en dan zijn er nog is ook niet te leuk hoor. Kwestie van de knuffels heb ik wat geschommeld in m'n kamer zodat de knuffels heel hoog staan zodat ze er niet aankunnen. Nu goed, we zijn er toch bijna vanaf hoop ik dus we gaan door, maar die zijn verdorie echt moeilijk uit te roeien hoor

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#9 Geplaatst 03 december 2015 - 11:33

Heb ooit jaren geleden een vlooienplaag gehad, ze zaten tot in het bed (gebeten in mijn been) en sprongen rond op het bad.
Heb enkel gestofzuigd, elke ochtend en elke avond en 2 keer alles ingespoten (matten en zetels) met omgevingsspray.
Vooral de eetplaatsen en slaapplekjes zijn de grootste haarden omdat ze daar stil blijven zitten

En dat was vrij snel opgelost.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Nala en Luna
Nala en Luna
  • 6 berichten

#10 Geplaatst 03 december 2015 - 19:54

Vandaag enkel een dode vlooi gevonden, dus ik hoop dat het gedaan is. Bleek wel dat ze in Nala wel nog uitkomen vandaag melde de DA ons toen we op controle moesten voor haar suikerziekte, dus daar kreeg ze een beurt met frontline spray, dus ik hoop echt dat het binnenkort helemaal gedaan is

Bedankt voor de hulp allemaal, en hoop dat ik hier niet binnen een dag ofzo terug moet melden dat ze er toch nog zijn

Kittenlover
Kittenlover
  • 28 berichten

#11 Geplaatst 12 december 2015 - 16:28

Goed stofzuigen en spray kopen om je huis te bestrijden

liange
liange
  • 2.395 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 12 december 2015 - 16:43

Wat is een vlooien bom ?????????????

Kaprice
Kaprice
  • 4.999 berichten
  • 2 katten

#13 Geplaatst 12 december 2015 - 17:05

@liange
Zo een lucht/spay met vlooienbestrijdingsmiddel die onder druk staat. Je zet die midden in een gesloten ruimte om die plaats te behandelen. Mensen en dieren moeten wel tijdelijk de ruimte verlaten.

Nasa
Nasa
  • 5.382 berichten
  • 3 katten

#14 Geplaatst 12 december 2015 - 18:27

Pas wel op met Nala te veel ontvlooiingsmiddel te geven. Een overdosis kan je kat het leven kosten. Dus na de pipet een maand lang niks meer, eigenlijk. Dan een nieuwe pipet. Gebruik bij voorkeur Stronghold.
Zeker ook ontwormen. Vlooien brengen wormen over, o.a. lintwormen.

Bij mij hielp Biokill spray goed, voor de omgeving. Verkrijgbaar in de dierenwinkel. Je knuffels zou ik inspuiten, en dan voor lange tijd in een zak steken. Als alles even voorbij is, ze eruit halen en weer inspuiten. Zijn ze echt niet wasbaar? Anders kan je ze ook nog even wassen (op 90gr zal wel niet gaan...)
Hetzelfde kan je met kussens en mandjes doen.

Een ruimte ook inspuiten, elke ruimte in huis. Alles inspuiten, zetels, kasten (houten randjes, ideaal voor vlooien), de plinten, tapijten, alles. De ruimte even gesloten houden en jij en de kat eruit (kat op voorhand). Mag een uur dicht blijven. Daarna goed verluchten. Doe een vlooienband in stukken in de stofzuiger, zodat de vlooien in de zak ook doodgaan.

poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#15 Geplaatst 14 december 2015 - 09:38

hoi heb een jaar of  6 ook eens met vlooien gezeten, kmoet eerlijk zeggen da heeft toch 6 maand geduurd eer alles terug in orde was hoor, heb ook zo van die bommen in de apotheek gehaald ,elke dag stofzuigen, kheb alles van dekentjes en kussentjes en krabpalen gewoon weg gedaan , pipetjes geven helpt ook ja want de vlooien springen altijd eerst naar de beesten en dan pas de mens, wat ook helpt is een vlooienband kopen en die verstoppen onder de zetel of onder bed ofzo , iets heel stoms maar wel goeikoop is een bord of kom met azijn op de grond zetten en dan licht uit en kaarsjes naast zetten, de vlooien die komen op da kaarslicht af en dan springen ze in de azijn en zijn dood , en das geen vertelseltje want ik was op den duur echt zo geobesedeerd door die rotvlooien da ik da allemaal geprobeerd heb en ik zat er echt met men neus boven op te kijken en ik zag die zo in die kommetjes springen , maar  op 1 . 2 3 krijg je de stomme beesten ni zo maar allemaal dood  je hebt ff geduld nodig maar uiteidenlijk komt het wel allemaal in orde hoor