Spring naar inhoud


- - - - -

Helicobacter pylori (Zelftest op helicobacter onbetrouwbaar pag.5)


  • Log in om te reageren
63 reacties op dit onderwerp
lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#46 Geplaatst 09 maart 2017 - 14:19

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 maart 2017 - 13:50, zei:

Dienen ze bij verdoving dan nog die spray toe?
Ik kreeg voor het onderzoek een spray die de keel verdooft, en dit vond ik het meest beangstigend ; het voelde aan alsof ik niet meer kon ademen. Toen ik de laatste keer bij de tandarts verdoving kreeg omdat er een tand moest gevuld worden kreeg ik de paniekaanval opnieuw (in mindere mate omdat het dan de keel niet mee verdooft, maar toch...).
Ben je dan helemaal in slaap van die valium of ben je er nog  bewust van dat ze met de buis in je keel gaan?
Sorry dat ik die vragen allemaal aan jou moet stellen, maar ik stelde die eens aan mijn arts en die wist mij daar niet op te antwoorden.
Jij hebt zo'n verdoving al gehad, ik ga er daarom van uit dat jij daar met zekerheid kan op antwoorden ;)
niet erg hoor.
Ja ik heb ook nog zo'n  spray gekregen.. ik had het gevoel alsof ik niet meer kon slikken.
sommige mensen weten er wel  nog iets van .
Maar  ik wist er niets van, ik werd wakker, en ik dacht dat ze nog moesten beginnen, maar het was
al gedaan....
Heb achteraf ook geen pijn gehad ofzo, mocht alleen niet direct met de wagen rijden

Bewerkt door lilymaya, 09 maart 2017 - 14:20.


HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#47 Geplaatst 09 maart 2017 - 14:54

Die keer dat je valium kreeg voelde je dan nog wel het verdovend effect van de spray, of was dat dan bij een eerder onderzoek zonder verdoving? Het is voornamelijk dat gevoel in de keel (en ook tijdens het onderzoek de braakneigingen als reflex) die ik kost wat kost wil vermijden als ik nog eens een gastroscopie zou moeten laten doen.


lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#48 Geplaatst 09 maart 2017 - 15:02

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 maart 2017 - 14:54, zei:

Die keer dat je valium kreeg voelde je dan nog wel het verdovend effect van de spray, of was dat dan bij een eerder onderzoek zonder verdoving? Het is voornamelijk dat gevoel in de keel (en ook tijdens het onderzoek de braakneigingen als reflex) die ik kost wat kost wil vermijden als ik nog eens een gastroscopie zou moeten laten doen.
heb alleen onderzoeken mét  verdoving gehad.
Ze geven eerst de spray  en dan de valium.
Dat ging allemaal vrij snel hoor.
Mensen die verdoving krijgen, hebben ook braakneigingen  tijdens het onderzoek, maar weten daar meestal niets van.
Ik ben bij zo'n  onderzoek  bijgebleven  bij iemand  die zo'n  onderzoek  mét verdoving kreeg, ik dacht, ocharme  die braakneigingen..
Maar de persoon in kwestie zei dat hij daar niets van wist.  Hij antwoordde ook als ze hem iets vroegen en ook daar wist hij niets meer van.
Hij had wel heel veel keelpijn na het onderzoek, wat ik nog  nooit heb gehad buiten een lichte irritatie van de keel.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#49 Geplaatst 09 maart 2017 - 18:26

Bekijk berichtlilymaya, op 09 maart 2017 - 15:02, zei:

heb alleen onderzoeken mét  verdoving gehad.
Ze geven eerst de spray  en dan de valium.
Dat ging allemaal vrij snel hoor.
Mensen die verdoving krijgen, hebben ook braakneigingen  tijdens het onderzoek, maar weten daar meestal niets van.
Ik ben bij zo'n  onderzoek  bijgebleven  bij iemand  die zo'n  onderzoek  mét verdoving kreeg, ik dacht, ocharme  die braakneigingen..
Maar de persoon in kwestie zei dat hij daar niets van wist.  Hij antwoordde ook als ze hem iets vroegen en ook daar wist hij niets meer van.
Hij had wel heel veel keelpijn na het onderzoek, wat ik nog  nooit heb gehad buiten een lichte irritatie van de keel.
Bedankt voor de informatie :duim:
Ik denk -voor mij- als er nog eens een gastroscopie moet gebeuren dan toch liever volledige narcose, aangezien het verdovend effect van de spray de paniek veroorzaakt.
Maar hopelijk zal er geen gastroscopie meer nodig zijn, raak ik deze keer mijn vieze helicobater bacterie kwijt :pray:

Eén van de 2 antibiotica dat ik moet innemen mag niet met melkproducten.
Ik wist dat wel van de vorige keer, maar wat ik nu van de apotheker bij kreeg van informatie is dat ik 2 uur ervoor en erna ook best melk/kaas en producten vermijd waar calcium aan toegevoegd is.
Mijn ontbijt neem ik met amandelmelk, in amandelmelk zit geen melk echter is er wel calcium aan toegevoegd.
Dit kwam mijn eerste kuur dus zeker niet ten goede. Die ene antibiotica zal dus niet goed opgenomen geweest zijn.
Ik hoop dat dit de oorzaak was en het deze keer wel lukt met de amandelmelk te laten staan.
Gelukkig dat de apotheker me dit vertelde...

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 09 maart 2017 - 18:27.


lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#50 Geplaatst 09 maart 2017 - 22:34

Bekijk berichtlilymaya, op 09 maart 2017 - 13:19, zei:

Ik heb ook al een paar keer een gastroscopie gehad.
Ik vraag altijd een verdoving, dit is een zeer lichte verdoving met valium.
Het onderzoek is voorbij voor je het weet.

ik heb al veel gastroscopies moeten laten doen en k heb nog nooit verdoving gekregen, ja ze spuiten zo effekes iets in je keel dat gewoon niks doet maar that's it
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#51 Geplaatst 09 maart 2017 - 22:38

Bekijk berichtlathyrus, op 09 maart 2017 - 22:34, zei:

ik heb al veel gastroscopies moeten laten doen en k heb nog nooit verdoving gekregen, ja ze spuiten zo effekes iets in je keel dat gewoon niks doet maar that's it
ik wil het écht  niet zonder verdoving ..

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#52 Geplaatst 09 maart 2017 - 22:41

Bekijk berichtlilymaya, op 09 maart 2017 - 22:38, zei:

ik wil het écht  niet zonder verdoving ..

moet je dat dan op voorhand aanvragen?
Toen ik mijn laatste gastroscopie heb gekregen hoorde halven trouwboek daarna den dokter aan de verpleegster vragen wie de volgende patiënt was en ze antwoorde dat het iemand was die colonscopie moest krijgen en die verdoving wou en dienen dokter zuchtte enorm hard en zei zoiets in de trant van 'waarom is dat nu weer vandoen...'
Dan voel ik mij al opgelaten als ik dat zou moeten vragen
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#53 Geplaatst 09 maart 2017 - 23:14

Bekijk berichtlathyrus, op 09 maart 2017 - 22:41, zei:

moet je dat dan op voorhand aanvragen?
Toen ik mijn laatste gastroscopie heb gekregen hoorde halven trouwboek daarna den dokter aan de verpleegster vragen wie de volgende patiënt was en ze antwoorde dat het iemand was die colonscopie moest krijgen en die verdoving wou en dienen dokter zuchtte enorm hard en zei zoiets in de trant van 'waarom is dat nu weer vandoen...'
Dan voel ik mij al opgelaten als ik dat zou moeten vragen
ik heb dat niet op voorhand gevraagd, pas als ze er aan begonnen...
ik heb ook eens een coloscopie moeten  laten doen omdat ik bloedarmoede  had en ik wou geen verdoving  en de dokter zei dat het verplicht was omdat het zeer pijnlijk zou zijn.
Hier kwam dus wel een anesthesist bij.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#54 Geplaatst 09 maart 2017 - 23:57

Toen ik mijn gastroscopie moest laten doen heeft de dokter ook net daarvoor gevraagd of ik een verdoving wou met valium of niet.
Ik dacht niet dat ik er zo paniekerig zou op reageren en heb dan maar zonder verdoving gevraagd.
Moest het dus ook niet op voorhand aanvragen ;)

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#55 Geplaatst 10 maart 2017 - 00:04

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 maart 2017 - 23:57, zei:

Toen ik mijn gastroscopie moest laten doen heeft de dokter ook net daarvoor gevraagd of ik een verdoving wou met valium of niet.
Ik dacht niet dat ik er zo paniekerig zou op reageren en heb dan maar zonder verdoving gevraagd.
Moest het dus ook niet op voorhand aanvragen ;)
het zijn zo'n  vervelende onderzoeken...
Het liefst  deden we ze niet, toch? Pffff

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten
OFFLINE

#56 Geplaatst 10 maart 2017 - 00:10

Bekijk berichtlilymaya, op 10 maart 2017 - 00:04, zei:

het zijn zo'n  vervelende onderzoeken...
Het liefst  deden we ze niet, toch? Pffff
Helemaal, maar dan ook helemaal mee eens...
Ik vroeg gisteren aan de huisdokter nog of er andere mogelijkheden waren dan de gastroscopie om binnen in de maag te kijken (ben bang dat de langdurige maagontstekingen kanker zouden veroorzaken).
En ja hoor, er is een andere mogelijkheid : men kan een "pil" inslikken waar er een minicamera in zit waardoor ze dan alles ook kunnen bekijken. Het zou wel heel duur zijn.
Ik vroeg "hoe duur?", hij antwoordde honderden euro's maar of hij nu 200 euro bedoelde of 600 euro daar heb ik geen idee van :catscratchhead
Volgens mij wist hij het zelf niet zeker, er zijn waarschijnlijk weinig mensen die dat zo laten doen aangezien de hoge kostprijs.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#57 Geplaatst 10 maart 2017 - 00:17

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 10 maart 2017 - 00:10, zei:

Helemaal, maar dan ook helemaal mee eens...
Ik vroeg gisteren aan de huisdokter nog of er andere mogelijkheden waren dan de gastroscopie om binnen in de maag te kijken (ben bang dat de langdurige maagontstekingen kanker zouden veroorzaken).
En ja hoor, er is een andere mogelijkheid : men kan een "pil" inslikken waar er een minicamera in zit waardoor ze dan alles ook kunnen bekijken. Het zou wel heel duur zijn.
Ik vroeg "hoe duur?", hij antwoordde honderden euro's maar of hij nu 200 euro bedoelde of 600 euro daar heb ik geen idee van :catscratchhead
Volgens mij wist hij het zelf niet zeker, er zijn waarschijnlijk weinig mensen die dat zo laten doen aangezien de hoge kostprijs.
Pfff,  dat  lijkt me toch wel aangenamer.
Maar, die prijs dan weer he...
Toch wel erg hoor :( zó  zou ik het wel beter vinden.
Maar zal wel weer niets voor ons zijn zeker...

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#58 Geplaatst 10 maart 2017 - 10:56

Bekijk berichtlilymaya, op 09 maart 2017 - 23:14, zei:

ik heb dat niet op voorhand gevraagd, pas als ze er aan begonnen...
ik heb ook eens een coloscopie moeten  laten doen omdat ik bloedarmoede  had en ik wou geen verdoving  en de dokter zei dat het verplicht was omdat het zeer pijnlijk zou zijn.
Hier kwam dus wel een anesthesist bij.

Ik heb bij mijn colonscopie ook niks v verdoving gehad, ik krijg nooit verdoving bij die onderzoeken maar zou er wel willen

Bekijk berichtHelpLuckyvinden, op 09 maart 2017 - 23:57, zei:

Toen ik mijn gastroscopie moest laten doen heeft de dokter ook net daarvoor gevraagd of ik een verdoving wou met valium of niet.
Ik dacht niet dat ik er zo paniekerig zou op reageren en heb dan maar zonder verdoving gevraagd.
Moest het dus ook niet op voorhand aanvragen ;)

Ik zal me er eens op bevragen bij dokter, moet toch gaan voor pre operatief bloeonderzoek en cardiogram
Geplaatste afbeelding

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten
OFFLINE

#59 Geplaatst 10 maart 2017 - 12:30

Bekijk berichtlathyrus, op 10 maart 2017 - 10:56, zei:

Ik heb bij mijn colonscopie ook niks v verdoving gehad, ik krijg nooit verdoving bij die onderzoeken maar zou er wel willen
moest jij dan ook zoveel  vies spul drinken?

lathyrus
lathyrus
    • Locatie: oost-vlaanderen
  • 4 katten
OFFLINE

#60 Geplaatst 10 maart 2017 - 12:51

Bekijk berichtlilymaya, op 10 maart 2017 - 12:30, zei:

moest jij dan ook zoveel  vies spul drinken?

Jawel, amai dat smaakte echt verschrikkelijk slecht zeg
Geplaatste afbeelding