Spring naar inhoud

- - - - -

Kerstmenu

• Log in om te reageren
97 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#31 Geplaatst 14 december 2015 - 16:15

Misschien heb je hier iets aan
http://www.vegatopia...arisch-gestremd
http://www.vegetarie...ry=Belegen Kaas

Algemeen ga ik er gewoon van uit dat als het tekentje er op staat het vegetarisch is. Staat er niks op, dan waarschijnlijk niet.

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#32 Geplaatst 14 december 2015 - 22:09

Ah ja daar had ik zelfs nog niet aan gedacht dat dat meestal wel op de kazen staat :)

Weet er iemand waar ik goed vegetarisch gehakt kan vinden?
Ik wil dus een gehakt rollade maken, maar het rauw gehakt van damhert vind ik veel te hard om mee te werken, da's goed om op te bakken, maar verder niet.
Ik had gelezen dat er in Antwerpen een vegetarische slager zou zijn, maar ik heb dat precies nog niet op het internet kunnen terug vinden.

Faux gras heb ik al gevonden in de carrefour bij ons :)

Time spent with cats is never wasted

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#33 Geplaatst 14 december 2015 - 22:15

Een echt vegetarische slager is denk ik enkel in nederland. De producten zijn wel in verschillende winkels te koop. Probleem is dat ze overal iets anders hebben.
Maar naar mijn mening zou het toch leuker zijn om misschien iets te maken dat echt een leuk vegetarisch gerecht is zonder dat het op vlees moet lijken. Lijkt me leuker om te kunnen tonen van kijk het kan ook anders en lekker ipv iets te imiteren dat op vlees aanstuurt. Maar dat is mijn idee dan. :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#34 Geplaatst 14 december 2015 - 22:37

Het ding is, voor m'n ouders en broer is het eten niet compleet als er geen vlees bijzit.
Dus sws dat ik dat dan de hele avond ga aanhoren dat ik hun ga verplichten om vegetarisch te eten.
Ik ga hun vegetarische varianten geven en niets zeggen, dus ik ben echt benieuwd hoe ze er op zullen reageren achteraf.
En ze dus ook kunnen zien dat als je vegetarisch bent je niet als een konijn moet gaan leven (in hun ogen)

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#35 Geplaatst 15 december 2015 - 07:45

Als ze mogen komen mogen ze al content zijn en eten wat 'de pot schaft' :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#36 Geplaatst 15 december 2015 - 09:30

Ja ik snap jullie allemaal wel he, maar ik zou graag het vlees vervangen door een vegetarische variant die er op trekt :)

Freya13
Freya13
  • 348 berichten

#37 Geplaatst 15 december 2015 - 10:31

Steffie G: kleine tip: als ik dat doe bij mijn kinderen (bvb vegetarische balletjes in tomatensaus) worden ze heel erg boos (want dat is 'vals vlees') maar als ik gewoon zeg: vandaag eten we vegetarisch, dan lukt het meestal wel ... Gewoon een bedenking. Verder vind ik het heel leuk dat je het probeert vegetarisch te doen hoor ;-)

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#38 Geplaatst 15 december 2015 - 10:53

ik denk dat als ik op voorhand zeg dat het vegetarisch is dat ze allemaal met lange tanden gaan eten.

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#39 Geplaatst 15 december 2015 - 10:58

Sinds een half jaar zijn we ook veggie bezig
Ben zo vorige week bij de Colruyt academy een workshop veggie hapjes gaan volgen en eentje dat zeer simpel is en zeer lekker : ravioli van pompoen
-neem een butternut en snij de steel in zo dun mogelijke sschijfjes
-stoof het wit van een prei en meng met mozarellablokjes-p/z
-bestrijk de pompoenschijven met olijfolie en leg er een lepeltje prei/mozarella mengsel op ( had een paar niet veggies en voor hun had ik er een sneetje parmahesp bijgezet)
-bedek met een bovenste sneetje pompoen
-strooi er wat pompoenpitten over en zet alles 10 min opzo'n 180 gr in de oven
-dien op met ( volkoren)pasta en rasp er een beetje parmezan over
-je kan er als je het wat volwaardiger wil iets van tofu of andere tussenmengen

met de rest van de pompoen en prei heb ik dan een zeer lekker soepje gemaakt

ziet er zeer feestelijk uit en smaakt ook zeer lekker
Geplaatste afbeelding

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#40 Geplaatst 15 december 2015 - 11:13

Oh bedankt voor de tip!

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#41 Geplaatst 15 december 2015 - 13:11

Bekijk berichtSteffie_G, op 14 december 2015 - 22:09, zei:

Ah ja daar had ik zelfs nog niet aan gedacht dat dat meestal wel op de kazen staat :)

Weet er iemand waar ik goed vegetarisch gehakt kan vinden?
Ik wil dus een gehakt rollade maken, maar het rauw gehakt van damhert vind ik veel te hard om mee te werken, da's goed om op te bakken, maar verder niet.
Ik had gelezen dat er in Antwerpen een vegetarische slager zou zijn, maar ik heb dat precies nog niet op het internet kunnen terug vinden.

Faux gras heb ik al gevonden in de carrefour bij ons :)

Bedoel je eigenlijk dit vers gehakt? http://www.damhert.b...en.cfm?id=19378
Ja zeker?
Ik heb daar eens een "vleesbrood" met gemaakt en vond dat best wel goed kneedbaar. Toen wel een eitje toegevoegd om het wat vochtiger te maken, misschien daardoor. Als het eitjes zijn van de kipjes in de hof ben je ook behoorlijk dierenleedvrij bezig :) (normaal gezien toch).

Steffie_G
Steffie_G
  • 15.829 berichten
  • 2 katten

#42 Geplaatst 15 december 2015 - 18:03

Idd dat rauw gehakt bedoel ik :)
Ik heb dat toen wel niet geprobeerd met een ei. Mss toch maar eens proberen

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#43 Geplaatst 15 december 2015 - 18:11

Ja, een eitje, misschien wat paneermeel, zoals je bij echt vlees zou doen toch?
Ik hoef ook niet telkens een vleesvervanger, maar ik vind die dingen echt geweldig om vleesliefhebbers te overtuigen om toch af en toe plantaardig te eten. Mijn ouders hebben meegedaan met 40 dagen zonder vlees. Mijn mama heeft 100% plantaardig gegeten, papa af en toe vis op z'n werk, en toch moesten ze niet altijd afstappen van "vlees(vervanger), groenten, aardappels". Ze eten nu nog steeds regelmatig vegetarisch, meer en meer zonder vleesvervangers, dus dat was voor hen de perfecte overstap.
Ik hoop trouwens dat De Vegetarische Slager een conceptstore opent in België. Die doen zo fijne dingen met hun producten.

Gato64
Gato64
  • 297 berichten
  • 1 katten

#44 Geplaatst 15 december 2015 - 23:26

Bekijk berichtMurron, op 15 december 2015 - 18:11, zei:

Ja, een eitje, misschien wat paneermeel, zoals je bij echt vlees zou doen toch?
Ik hoef ook niet telkens een vleesvervanger, maar ik vind die dingen echt geweldig om vleesliefhebbers te overtuigen om toch af en toe plantaardig te eten. Mijn ouders hebben meegedaan met 40 dagen zonder vlees. Mijn mama heeft 100% plantaardig gegeten, papa af en toe vis op z'n werk, en toch moesten ze niet altijd afstappen van "vlees(vervanger), groenten, aardappels". Ze eten nu nog steeds regelmatig vegetarisch, meer en meer zonder vleesvervangers, dus dat was voor hen de perfecte overstap.
Ik hoop trouwens dat De Vegetarische Slager een conceptstore opent in België. Die doen zo fijne dingen met hun producten.

Zijn sinds 6 maanden veggie bezig en omdat we op een gezonde en evenwichtige manier willen eten ben ik bij een diëtiste gegaan om raad te vragen. In het begin grepen we ook regelmatig naar kant en klare  vleesvervangers uit de supermarkt.belangrijk zou zijn om toch dagelijks zeker 20 gr eiwitten te eten. Dat haal je niet altijd uit groenten alleen maar wel uit tofu, tempeh,sojabonen,.... Het is zeker zo dat een vleesvervanger soms een goed overgangsmiddel is om mensen te enthousiasmeren om het vlees een smeer links te laten liggen

Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#45 Geplaatst 16 december 2015 - 08:35

Wel leuk om zien dat er toch steeds meer mensen hun vleesverbruik gaan minderen/weglaten. :)