Spring naar inhoud

- - - - -

Welke (kleur) schoenen en vest/trui?

• Log in om te reageren
21 reacties op dit onderwerp
Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#1 Geplaatst 05 december 2015 - 14:55

Hey mensen!

Ik heb even jullie stijl- en kleuradvies nodig van de modebewuste dames (en heren? :)) onder jullie :).

Heb vandaag dit kleedje gekocht (zie foto's) en vroeg me af met welke schoenen ik dit het beste zou dragen volgens jullie? Ik ben sowieso van plan om er een zwarte nylonkousenbroek onder te dragen, maar dan... Best met lange laarzen, korte laarzen of pumps? En wat voor kleur? Zwart of cognac?

En wat voor kleur van vest of truitje draag ik er het beste boven, vinden jullie? Die vest of trui laat ik sowieso openhangen hoor :)

't Is voor op een familiefeestje in een restaurant. Niet echt een chique restaurant, maar nu ook weer geen wegrestaurant, dus ja.. Toch wil ik er wel wat fatsoenlijk uitzien hé :)

Alvast dank jullie wel!!! :)

(op de foto toont het kleedje nogal blauw, maar 't is eerder groen, zoals onderstaand kleur :))  
Geplaatste afbeelding

Bijgevoegde thumbnails

• b.jpg
  • b1.jpg

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 05 december 2015 - 14:57

Ik heb meerdere kleedjes in dat kleur en combineer daar alles op. Makkelijk kleur als je het mij vraagt. Ik doe ofwel zwarte kousen en zwarte veterschoenen. Ofwel bruine kousen en cognac botjes of zelfs zwarte kousen en cognac botjes. Hangt er ook van af wat je op het kleedje wil dragen natuurlijk.
De mooiste combi vind ik zelf met zwarte kousen en zwarte schoenen (maakt je benen langer ;) )

Wat ik er op draag is ofwel een effen cardigan in zwart of bruin. Ofwel een cardigan met bloemen waar die kleur in komt (vb de blaadjes). Een trui draag ik nooit op kleedjes.

Bewerkt door Eibhlin, 05 december 2015 - 15:03.

Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#3 Geplaatst 05 december 2015 - 15:02

Wel, ik vind dat juist een moeilijke kleur, omdat ik het eigenlijk nooit draag :).

Maar bedankt al voor je tips!
Ik had gedacht om er een zwart truitje boven te dragen (een truitje dat ik open laat hangen), maar zou dat dan mooi ogen met zwarte kousen en zwarte, lange laarzen?

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 05 december 2015 - 15:09

Volgens mij wel ja. Zelf heb ik gewoon geen lange zwarte laarzen dus vandaar de veterschoenen. :d
Wat ik altijd doe als ik niet zeker ben is zoeken op pinterest.
Daar typ ik gewoon de kleur in + dress (best engels) en dan krijg je altijd 101 combo's te zien.
https://www.pinteres...emove&term_meta

Soms vind je zelf nog resultaten als je typt green dress black tights :)
https://www.pinteres...typed&term_meta

Soms is het wat zoeken naar de juiste kleur op de foto's maar ik weet niet wat dat kleur eigenlijk exact is. :p

Bewerkt door Eibhlin, 05 december 2015 - 15:11.

Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#5 Geplaatst 05 december 2015 - 15:12

Bekijk berichtEibhlin, op 05 december 2015 - 15:09, zei:

Volgens mij wel ja. Zelf heb ik gewoon geen lange zwarte laarzen dus vandaar de veterschoenen. :d
Wat ik altijd doe als ik niet zeker ben is zoeken op pinterest.
Daar typ ik gewoon de kleur in + dress (best engels) en dan krijg je altijd 101 combo's te zien.
https://www.pinteres...emove&term_meta

Soms vind je zelf nog resultaten als je typt green dress black tights :)
https://www.pinteres...typed&term_meta
Waw, super! Dank je ! :)
Had nog nooit gehoord van die websites!!
Kan altijd eens van pas komen voor mensen, zoals ik, die nooit weten hoe de kleding te combineren :p

Zal direct es kijken se!
Mercikes! ;)

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 05 december 2015 - 15:15

Elke vrouw heeft dat wel eens hoor. :)
Ik zit daar ook vaak op te zoeken. Zeker als ik ergens naar een feestje moet en eens een speciaal kleurke wil dragen. Of soms koop ik iets dat ik super tof vind maar dan sta je daar van euhm... wat moet ik er op dragen. :d
Veel succes :)

Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#7 Geplaatst 05 december 2015 - 15:17

Hehe, heeel herkenbaar idd! ;)

Merci!

dolfjeweerwolfje
dolfjeweerwolfje
  • 13.838 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 05 december 2015 - 15:32

Leuke tip van Pinterest. Ik kom heel vaak op Pinterest, maar eigenlijk alleen maar voor school. Nooit voor zo'n dingen.
Denk dat er ook veel afhangt welk type je zelf bent, welke haarkleur,....
En zoals hierboven gezegd. Zelfde kleur kousen als broek verlengd je benen.

Bij mijn type (zomertype) zou een goede combinatie turkoois en petroleumblauw zijn, maar dat met dat cognac op de foto's vind ik prachtig!

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#9 Geplaatst 05 december 2015 - 16:08

Ikzelf ben een wintertype -> zwart haar en donkere ogen...

Kaprice
Kaprice

Grootste luiaard 2016

• 4.330 berichten
  • 3 katten

#10 Geplaatst 05 december 2015 - 16:09

Petroleumblauw vind ik heel schoon met okergeel/cognackleur gilet en kousen/schoenen

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#11 Geplaatst 05 december 2015 - 16:10

Bruine botten of cognac kleuren gaan maar zwarte ook.
Is makkelijke kleur om te combineren.

Vestje, cognac kleur, mostergeel.. ecru...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.475 berichten
  • 3 katten

#12 Geplaatst 05 december 2015 - 16:11

Op pinterest kwam ik het nog tegen met okergeel op dat groen. En met beige en oud roze heb ik het ook nog gedragen herinner ik me. :) Keuze te over :d

Bewerkt door Eibhlin, 05 december 2015 - 16:11.

Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#13 Geplaatst 05 december 2015 - 17:13

Bedankt dames! :)

Steffie_G
Steffie_G
  • 14.038 berichten
  • 2 katten

#14 Geplaatst 05 december 2015 - 20:46

Mosterdkleur vind ik er ook heel mooi bij, maar mijn eerste gedacht ging naar wit eigenlijk
Geplaatste afbeelding

Twinkel
Twinkel
  • 1.485 berichten

#15 Geplaatst 05 december 2015 - 22:04

Mosterdkleur moet idd mooi zijn met dat kleedje! Maar helaas, moet nu efkes op mn centen letten! Heb net iets teveel uitgegeven tijdens het shoppen :)!

Het zal sowieso dat kleedje zijn met een zwart truitje, maar over de soort schoenen en de kleur ervan ben ik nog altijd niet echt uit..

Bewerkt door Twinkel, 05 december 2015 - 22:05.