Spring naar inhoud

- - - - -

Stelen...

• Log in om te reageren
33 reacties op dit onderwerp
Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#1 Geplaatst 16 september 2009 - 12:45

Axxes heeft sinds kort een nieuwe hobby, maar t is niet zo'n leuke: hij steelt namelijk onze spullen. En dat gaat echt over allerlei soorten spullen: onze post (niet handig als er facturen bij zitten die nog betaald moeten worden!), ondergoed (dat kan ik nog wel snappen), papiertjes, eten (dat snap ik ook nog), van die onderleggertjes voor een glas drank, potpourri (die ligt nochtans niet zomaar voor het rapen, maar daar moet hij echt moeite voor doen om erbij te komen), washandjes, de badeendjes uit de badkamer, … Ook heeft hij al enkele keertjes geprobeerd een leesboek van mij te pikken, maar dat bleek toch net iets te zwaar om mee te sleuren. Het resultaat is nu wel dat ik verschillende boeken met geperforeerde kaft heb. Als het dus niet te zwaar is, dan sleurt hij het heel het appartement door, en verstopt hij het ergens. Meestal vind ik het nog wel per toeval ergens terug, maar ik begin toch ook te vermoeden dat er zo dingen verdwenen zijn die ik niet meteen zal terugvinden… Ohja, gisteravond heb ik in bed een twijgje gevonden van de boom voor ons terras… af en toe waaien die twijgen toch door onze afspanning tot op ons balkon, en blijkbaar had Axxes er niet beter op gevonden dan die onder de dekens van ons bed te verstoppen…

Vanochtend heb ik dan weer alle punaises uit het prikbord gehaald dat aan de muur boven mijn bureau hangt, omdat ik hem betrapt heb dat hij probeerde dingen van mijn prikbord te halen! En die punaises zijn toch echt geen geschikt kattenspeelgoed, dus heb ik ze er allemaal direct afgehaald.

Ik heb er op zich niks op tegen dat ze eens een keertje iets pikken, maar bij Axxes lijkt het erop dat hij echt aan kleptomanie begint te lijden.

Vraag me af of er misschien nog iets is wat ik daaraan kan doen, behalve dan natuurlijk zoveel mogelijk dingen achter slot en grendel gaan bewaren? Begin oktober zullen we hem laten castreren, zou dat op dit vlak ook verbetering kunnen geven?

Geplaatste afbeelding

PeggyJ
PeggyJ
  • 45.914 berichten
  • 4 katten

#2 Geplaatst 16 september 2009 - 12:49

Goh, ik heb geen idee eigenlijk of je het kan afleren omdat het steeds andere dingen zijn die hij gaat stelen hé :catscratchhead .
Geplaatste afbeelding
We kunnen het hart van een man beoordelen door te kijken hoe hij met dieren omgaat :cattailwag

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#3 Geplaatst 16 september 2009 - 12:52

Ja ja  Karolientje je ziet er nogal met af :ha :ha :ha .
Hij is een natuurtalent, ik zou hem trainen om hem spullen van andere mensen te ratten :p :ha .
Nee, effe serieus... Sala doet het ook maar ze brengt het naar mij maar dan alleen met speelgoed, zij apporteert heel graag maar ze gaat niets verstoppen :lachen: .
Ik weet niet hoe je dat kan oplossen :catnoknow , je kan moeilijk altijd alles in de kast leggen.

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#4 Geplaatst 16 september 2009 - 12:56

apporteren doet hij inderdaad ook, maar dat dan wel enkel met speelgoed. De dingen die hij van ons pikt, brengt hij niet naar ons toe, maar gaat hij echt ergens verstoppen... Dus elke week doe ik tijdens het schoonmaken een grondige ronde om te zien waar de buit deze keer weer verstopt zit. Al zal hij vast ook wel plekjes hebben die ik nog niet ontdekt heb. Vind het ook moeilijk... Als ik hem met iets zie weglopen, dan neem ik het wel onmiddellijk af (als ik hem te pakken krijg tenminste), en ben ik wel streng met hem, maar natuurlijk zie ik het ook niet elke keer als hij het doet he, dus in die zin kan ik ook niet consequent zijn. En inderdaad, het zijn heel uiteenlopende dingen ook, dus dat maakt het nog eens extra moeilijk.
En zoals je zegt, Anja, alles in de kast leggen gaat nu eenmaal ook niet.
Ik hoop toch wel stiekem dat het zal beteren na zijn castratie, want merk wel dat hij wat meer last heeft van zijn hormoontjes tegenwoordig, misschien dat het toch ook daar iets mee te maken heeft - ik weet het niet.
Geplaatste afbeelding

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#5 Geplaatst 16 september 2009 - 13:00

Laten we hopen Karolientje dat het met zijn hormonen heeft te maken, ik zal voor jouw duimen :thumb: .

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#6 Geplaatst 16 september 2009 - 13:00

een echte gangster dat daar rondloopt :ha :ha
ik zie ook niet direct wat je eraan kan doen, al zal het castreren volgens mij zeker en vast geen kwaad kunnen, je kan moeilijk op alles iets stinkends spuiten waar ze niet van moeten hebben... :p
hopelijk doet hij zichzelf geen pijn met al dat stelen... want die punaises klinken al niet gezond...

Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing!

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#7 Geplaatst 16 september 2009 - 13:01

Dankjewel Anja :) Anders moet Sala hem maar eens betere manieren komen aanleren. :ha
Geplaatste afbeelding

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#8 Geplaatst 16 september 2009 - 13:04

crazy_catlady zei:

een echte gangster dat daar rondloopt :ha :ha
ik zie ook niet direct wat je eraan kan doen, al zal het castreren volgens mij zeker en vast geen kwaad kunnen, je kan moeilijk op alles iets stinkends spuiten waar ze niet van moeten hebben... :p
hopelijk doet hij zichzelf geen pijn met al dat stelen... want die punaises klinken al niet gezond...

Heel veel succes met het zoeken naar een oplossing!

sinds ik dat van het prikbord heb ontdekt heb ik ervoor gezorgd dat alle punaises en gelijksoortige voorwerpen zijn weggehaald, daar kan hij toch al niet meer mee op loop gaan.
Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#9 Geplaatst 16 september 2009 - 13:27

heeft hij schrik van geluiden zoals een deur die dichtklapt of een ontploffende ballon ofzo? anders kan je zo'n geluid maken elke keer als je hem betrapt, en hem een dag ofzo extra goed in het oog houden dat je het bijna elke keer kan doen, dan gaat hij misschien dat geluid en de angst ervoor linken mett het stelen... het werkt gemakkelijk voor honden... het is wel geen hond, maar valt misschien te proberen?

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#10 Geplaatst 16 september 2009 - 13:33

"Probleem" met Axxes is dat hij niet zo snel schrik heeft... eigenlijk zelfs niet van plotse geluiden ofzo. Hij zal er eerder naartoe lopen om te kijken wat het was. Ik weet het... t is geen normale kat! :ha :ha

Bewerkt door Karolientje, 16 september 2009 - 13:33.

Geplaatste afbeelding

Guest_crazy_catlady_*
Guest_crazy_catlady_*

#11 Geplaatst 16 september 2009 - 13:37

:ha :ha  da s toch ook een moeilijk geval dan :ha

Karolientje
Karolientje
  • 18.393 berichten
  • 5 katten

#12 Geplaatst 16 september 2009 - 13:42

Als ik binnenkort grijze haren ontdek bij mezelf, dan weet ik wiens schuld het is! :x
Maar hij kan ook heel lief zijn hoor. :loveshower:
Geplaatste afbeelding

Guest_Lisje_*
Guest_Lisje_*

#13 Geplaatst 16 september 2009 - 16:16

Ja amai dat is precies ook een specialeke :o :) !
Hopelijk voor jou betert het inderdaad na de castratie.
Heeft hij geen schrik van water zodat je kan spuiten telkens je hem betrapt?

Solotje
Solotje
  • 51.552 berichten
  • 9 katten

#14 Geplaatst 16 september 2009 - 16:40

Karolientje zei:

Dankjewel Anja :) Anders moet Sala hem maar eens betere manieren komen aanleren. :ha

Als Sala langst komt dan denk ik dat Axxes wel andere dinges gaat doen :ha .
Hij zal niet aandachtig kunnen luisteren O:) naar Sala :lachen: .

Marieke
Marieke
  • 3.592 berichten
  • 5 katten

#15 Geplaatst 16 september 2009 - 16:43

:ha :ha  Jouw poezeltje is een halve hond!  Best schattig zolang het niet al te vervelende gevolgen heeft qua schade.

Geplaatste afbeelding