Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje

• Log in om te reageren
78 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#16 Geplaatst 10 december 2015 - 14:33

Ik onderschat niets en weet goed genoeg wat het is om hopeloos te moeten toekijken.
Heb zelf een diarree kat waar niets helpt.  

Wacht toch die onderzoeken af wat wil je dat leden hier mirakel middel ineens voor je hebben. Wacht af na de vier dagen stalen onderzoek... meer kan je niet doen.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#17 Geplaatst 10 december 2015 - 14:59

Dat zou voor mij tever gaan zomaar staartje laten amputeren al snap ik heel goed wat je bedoelt.
Maar zonder reden nee zou ik zelf nooit doen en denk een da ook niet

Mss toch eens denken om haar voor de nachten en als jullie weg zijn in een bench of badkamer te zetten zodat de stress voor jullie al minder is van wat treffen we straks weer aan

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#18 Geplaatst 10 december 2015 - 14:59

americain en melk zou ik zelf achterwege laten bij een kat met diaree van onbekende oorzaak

ik zou eerder kiezen voor een brok van bij de dierenarts , speciaal voor gastro intestinale stoornissen

Bewerkt door *bonnie*, 10 december 2015 - 14:59.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#19 Geplaatst 10 december 2015 - 16:23

Bekijk berichttangie, op 10 december 2015 - 14:32, zei:

iets onnozel maar dit kun je toch ook eens proberen is een oude remedie voor diarree  
gekookte kip , americain ,en in melk gekookte vis
dat heb ik mijn katten vroeger  altijd gegeven als een kat diarree had
drie simpele dingen en nog lekker ook
Gekookte kip en rijstwater hebben ze tussendoor ook al gekregen. Gekookte kip 1x en rijstwater verschillende keren.
We merkten geen verschil...komt vast doordat de oorzaak in hun geval daarmee niet verholpen is.

Bekijk bericht*bonnie*, op 10 december 2015 - 14:59, zei:

americain en melk zou ik zelf achterwege laten bij een kat met diaree van onbekende oorzaak

ik zou eerder kiezen voor een brok van bij de dierenarts , speciaal voor gastro intestinale stoornissen
De dierenarts gaf héél in het begin een staaltje mee van het merk die zij verkopen speciaal voor darmproblemen. Met rijst en lam, blijkt best te helpen bij diarree.
Later zijn we overgeschakeld naar Kattovit Gastro. Op eigen initiatief, maar omdat de diarree bleef duren vroeg de da wat wij gaven, ze heeft de samenstelling ervan opgezocht en zei dat de samenstelling bijna hetzelfde is.

Bekijk berichtCisca, op 10 december 2015 - 14:59, zei:

Dat zou voor mij tever gaan zomaar staartje laten amputeren al snap ik heel goed wat je bedoelt.

Mss toch eens denken om haar voor de nachten en als jullie weg zijn in een bench of badkamer te zetten zodat de stress voor jullie al minder is van wat treffen we straks weer aan
Dat vind ik ook wel erg elke nacht en als we weg zijn in een bench steken.
Badkamer is klein, kleren kunnen niet anders dan aan de kapstok aan de deur.
Berging ook al aan gedacht maar vind ik toch ook maar klein en (de deur staat altijd open van de berging omdat er ook een kattenbak staat) ze kruipt vaak in het rek tussen de schoenen en achter de wasmachine als ze er zit.

Bekijk berichtCisca, op 10 december 2015 - 14:59, zei:

Ja, dat is inderdaad ook nog een vraag als het een oplossing zou zijn of er een dierenarts is die het zou willen doen.

Gaat hem ook niet enkel om de hygiëne maar Luna stelt het steeds vaker uit om haar behoefte te doen.
Ik vermoed dat de 2 vorige plaatsen waar ze gezeten heeft haar staartje en al niet afgekuist werden, of misschien enkel als ze het toevallig zagen...

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#20 Geplaatst 10 december 2015 - 16:29

Als je de grootste maat bench zou kopen is dit niet zielig hoor, er is voldoende ruimte voor mandje, kattenbak, eten en drinken.
Is in mijn ogen toch een overweging waard zodat jullie het gevoel van steeds moeten ruimen en zoeken naar ontlasting te verkomen

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#21 Geplaatst 10 december 2015 - 16:33

Bekijk berichtCisca, op 10 december 2015 - 16:29, zei:

Als je de grootste maat bench zou kopen is dit niet zielig hoor, er is voldoende ruimte voor mandje, kattenbak, eten en drinken.
Is in mijn ogen toch een overweging waard zodat jullie het gevoel van steeds moeten ruimen en zoeken naar ontlasting te verkomen

Juist, zat al te denken en als ze dan naar toilet moet.
Inderdaad moet kattenbak in kunnen...
Moet je dan ook weer kunnen zetten als je een ruime bench hebt. Lijkt me niet simpel hier...maar valt idd over na te denken.

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#22 Geplaatst 10 december 2015 - 16:39

Ik vind een bench ook maar echt een noodoplossing.  Ik zou nogal een concert hebben moest ik mijn katten savonds in een bench zetten.  De ruimte verkleinen kan ik nog inkomen, bv. één kamer inrichten voor als je weg moet.  Maar dan vind ik dat dat een kamer moet zijn met minstens 1 raam.  Maar een bench vind ik OK om medische redenen ook dus bv. na een operatie of zo of zoals sommige opvangs doen voor tijdelijk herstel na een castratie/sterilisatie van zwerfkat of zo maar om nu een huiskat dagelijks op te sluiten in een bench ... ik zou het niet kunnen.

Misschien een onnozel grapje maar misschien kan je ze leren op het toilet gaan ;)
Daar bestaat een speciaal trainingssysteem voor :)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#23 Geplaatst 10 december 2015 - 16:49

Bekijk bericht*bonnie*, op 10 december 2015 - 16:39, zei:

Ik vind een bench ook maar echt een noodoplossing.  Ik zou nogal een concert hebben moest ik mijn katten savonds in een bench zetten.  De ruimte verkleinen kan ik nog inkomen, bv. één kamer inrichten voor als je weg moet.  Maar dan vind ik dat dat een kamer moet zijn met minstens 1 raam.  Maar een bench vind ik OK om medische redenen ook dus bv. na een operatie of zo of zoals sommige opvangs doen voor tijdelijk herstel na een castratie/sterilisatie van zwerfkat of zo maar om nu een huiskat dagelijks op te sluiten in een bench ... ik zou het niet kunnen.

Misschien een onnozel grapje maar misschien kan je ze leren op het toilet gaan ;)
Daar bestaat een speciaal trainingssysteem voor :)
Naar toilet gaan moet ze niet leren van mij, maar als ze haar staartje zelf zou kunnen afkuisen dat zou nog al eens de oplossing zijn ;)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#24 Geplaatst 10 december 2015 - 17:02

Bekijk berichtcatherine, op 10 december 2015 - 14:33, zei:

Ik onderschat niets en weet goed genoeg wat het is om hopeloos te moeten toekijken.
Heb zelf een diarree kat waar niets helpt.  

Wacht toch die onderzoeken af wat wil je dat leden hier mirakel middel ineens voor je hebben. Wacht af na de vier dagen stalen onderzoek... meer kan je niet doen.

Wat doe jij dan Catherine om te voorkomen dat er na het toiletbezoek poep verspreid wordt?
Blijft het ook hangen aan het staartje of "enkel" aan poepje?

Willebil
Willebil
  • 148 berichten
  • 7 katten

#25 Geplaatst 10 december 2015 - 17:51

Het lijkt mij ook dat je eerst de dierenartsonderzoeken moet afwachten. En een amputatie om die reden zal een dierenarts niet willen uitvoeren denk ik.
Een van mijn katten heeft ook een halve staart, maar gelukkig nooit met poep.
Los van een medische oorzaak kan de stress die de baasjes hebben door de poep ook meehelpen om de diarree te verergeren. Het katje voelt dondersgoed dat de baasjes hier niet blij mee zijn...
Misschien is het voor jullie gemoedsrust wel goed om haar 's nachts op te sluiten in badkamer of bench. Dan kunnen jullie stressloos doorslapen en poeslief zelf kan niet veel vies maken...
Als de resultaten van de dierenartsonderzoeken er dan zijn kan je er verder aan werken.

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#26 Geplaatst 10 december 2015 - 18:27

Ik heb Heavenly gewoon in de groep rondlopen, ook als ze hele hevige diaree heeft, tis nu alweer 2 weken gewoon echt shit :(
Overal druppels en ja ook vlekken want blijft aan haar kontje zitten en zo verspreid ze het ook.
Kijk ook elke x of er wat ligt, maak haar kontje schoon, maar ze laat het nog altijd (4 jaar al) goed doen gelukkig. Ze komt soms zelf al naar me toe als er wat is blijven plakken.

Maar dacht dat de bench voor jullie even tijdelijk wat ademruimte zou kunnen geven.
Weet dat je er soms moedeloos van kunt worden, hoop zo dat er bij jullie een oplossing uit de bus komt, wens het niemand toe wat ik hier al 4 jaar mee maak.

lilymaya
lilymaya
  • 7.325 berichten

#27 Geplaatst 10 december 2015 - 18:45

Bekijk berichtCisca, op 10 december 2015 - 18:27, zei:

Ik heb Heavenly gewoon in de groep rondlopen, ook als ze hele hevige diaree heeft, tis nu alweer 2 weken gewoon echt shit :(
Overal druppels en ja ook vlekken want blijft aan haar kontje zitten en zo verspreid ze het ook.
Kijk ook elke x of er wat ligt, maak haar kontje schoon, maar ze laat het nog altijd (4 jaar al) goed doen gelukkig. Ze komt soms zelf al naar me toe als er wat is blijven plakken.

Maar dacht dat de bench voor jullie even tijdelijk wat ademruimte zou kunnen geven.
Weet dat je er soms moedeloos van kunt worden, hoop zo dat er bij jullie een oplossing uit de bus komt, wens het niemand toe wat ik hier al 4 jaar mee maak.

is idd heel vervelend :(

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#28 Geplaatst 10 december 2015 - 18:46

Bekijk berichtCisca, op 10 december 2015 - 18:27, zei:

4 jaar hou ik dat niet vol, daarom echt chapeau voor je hoor :duim:
Het zal waarschijnlijk niet besmettelijk zijn als je andere katten ondertussen gevrijwaard blijven van diarree, gelukkig.
Hopelijk kan die homeopathie wat helpen voor heavenly.

Ephiny
Ephiny
  • 3.945 berichten
  • 4 katten

#29 Geplaatst 10 december 2015 - 19:29

Amputeren zou ik toch ook niet doen. Niet alleen voor het evenwicht, maar katten drukken er toch ook een hoop emoties mee uit...

Ik kan me uiteraard wel voorstellen dat je het beu bent. En de onzekerheid of het wel gaat beteren, kan moordend zijn.
Ik zou de onderzoeken afwachten, het is idd nog niet gezegd dat het chronisch is. Mocht het dat wel blijken te zijn, en je ziet het niet zitten voor de rest van je leven (en again, ik kan het me voorstellen), kan je haar alsnog herplaatsen, en dan idd bv bij die opvang waar al over gesproken wordt. Niet dat ik ze ken, maar als je niemand zoekt die er verstand van heeft en die weten waar ze aan beginnnen, gaat ze idd van huisje naar huisje blijven gaan...

En probeer het een beetje los te laten. Ik weet dat het gemakkelijker gezegd dan gedaan is, maar het helpt zowel voor jou als voor je kat. HIer hebben antidepressiva natuurlijk een groot deel van het probleem aangepakt, maar ik ben er zeker van dat mijn Luna minder stress had van zodra ik er minder mee bezig was. Minder bezig met haar constant in t oog te houden etc. Het verandert uiteindelijk toch weinig aan de zaak. Jullie wassen nu al alles continu.
Ik krijg het er soms ook nog van zenne, als Luna nog eens een terugval heeft (elke paar dagen is het nog steeds van dat), maar ik probeer echt van er niet in te stressen.

Kan je haar bv elke keer je haar poep afkuist een snoepje geven erna? Een stukje gekookte kip bv? Dan gaat ze mss minder bang worden om haar behoefte te doen.
Those who don't believe in magic, will never find it

Cisca
Cisca
  • 13.508 berichten

#30 Geplaatst 10 december 2015 - 19:45

Nee ook met de homeopathie niks geen verbetering momenteel, maar zou je toch lange tijd moeten geven voor het zou werken.
Tja 4 jaar is idd heel lang, en heb ook momenten dat ik denk pfffff niet weer he, maar goed er gaat niemand zo'n katje een kans geven, dus gaan we maar door, zolang ze zelf niet aangeeft dat het teveel is of er slecht gaat uitzien blijven we volhouden.
Mijn DA is er meer en meer van overtuigd dat haar spijsvertering niet werkt of niet voldoende waardoor haar ontlasting zo is.

Nee het is idd niks besmettelijks, als dit wel zo was geweest hadden we er wat tegen kunnen doen......