Spring naar inhoud

- - - - -

Vraagje

• Log in om te reageren
78 reacties op dit onderwerp
catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#61 Geplaatst 12 december 2015 - 20:31

Soms krabben ze in hun eigen kaka ja dat gebeurt hier ook al eens.
Je hebt ook open bakken waarvan achterkant hoger is, ik zou het toch eens proberen dan borstel ik liever grind bij een dan kaka die uitgesmeerd is

Féline
Féline
  • 1.922 berichten
  • 1 katten

#62 Geplaatst 12 december 2015 - 21:41

Wat kattenbakken betreft : mijn 3 weigerden gewoon om een kattenbak met kap/deksel te gebruiken. Gevolg : kap/deksel weggegooid. Ik heb ook grote kattenbakken waar ze lekker kunnen draaien en keren om zo hun favoriete "standje" te kunnen aannemen. Aangezien ik 3 langharen heb, blijft er al wel eens een strontkadooke aan hun broek hangen. Dylan laat toe dat zijn kont wordt kortgeknipt. Bi-Bi en Poezeman daarentegen nièt. Ik geef tegenwoordig droge korrels want ik heb ondervonden dat nat voedsel hen soms laat overgeven (gulzigheid). De droge korrels geven hen ook een vastere ontlasting. Ik kook ook regelmatig een stukje vis. Ze houden alle 3 van vis en hebben dan geen last van platte ontlasting.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#63 Geplaatst 12 december 2015 - 23:41

Bekijk berichtcatherine, op 12 december 2015 - 19:40, zei:

Post hier eens een foto van die staart, want iedereen maakt zijn eigen gedacht.
Zo hebben we meer duidelijkheid

Zal ik eens doen.

poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#64 Geplaatst 14 december 2015 - 09:17

het moet idd ni zo leuk zijn , int begin toen ons trixie een kitten was had zij ook diaree , ze is een langharige dus alles hing overal vol aan haar poepje , dus ik ook altijd in het oog houden wanneer zijn op de kattebak zat en dan alles wassen en proper maken, ook snachts, gelukkig da ze mij wakker maakte voor ze uit bed ging iedere keer maar toch, na een week was ik echt al doodop , dus ik kan me gerust voorstellen da je het wel is beu bent , wij hebben nu ook een hele grote kattenbak gekocht voor onze ragdoll want had ook de indruk da hij zich nimeer zo goe voelde in die kleine bakken en ja af en toe wel is wat kaka aan zijn staart had hangen en overal rondsmeerde , nu me die grote bak is da persies vele beter , een keertje proberen kan nooit kwaad he want die staart  verder laten amputeren hm kweet toch ni hoor of dat de oplossing ga zijn

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#65 Geplaatst 14 december 2015 - 13:22

Bekijk berichtpoezeminneke, op 14 december 2015 - 09:17, zei:

het moet idd ni zo leuk zijn , int begin toen ons trixie een kitten was had zij ook diaree , ze is een langharige dus alles hing overal vol aan haar poepje , dus ik ook altijd in het oog houden wanneer zijn op de kattebak zat en dan alles wassen en proper maken, ook snachts, gelukkig da ze mij wakker maakte voor ze uit bed ging iedere keer maar toch, na een week was ik echt al doodop , dus ik kan me gerust voorstellen da je het wel is beu bent , wij hebben nu ook een hele grote kattenbak gekocht voor onze ragdoll want had ook de indruk da hij zich nimeer zo goe voelde in die kleine bakken en ja af en toe wel is wat kaka aan zijn staart had hangen en overal rondsmeerde , nu me die grote bak is da persies vele beter , een keertje proberen kan nooit kwaad he want die staart  verder laten amputeren hm kweet toch ni hoor of dat de oplossing ga zijn
Ook niet evident met een langharig katje...ons Lucky was ook (half)langharig en bij diarree bleef het soms ook wel in haar pels hangen. Was ook babydoekjes en meestal met water en zeep achteraf. Maar was gelukkig niet elke dag.

Klein zijn onze kattenbakken niet, in vergelijking met de gemiddelde kattenbak. Maar er bestaan wel grotere.

Ik moet straks bestellen bij Zooplus en twijfel nu om er zo'n extra grote kattenbak bij te bestellen.
Ons Luna komt nu al een paar dagen met een propere staart uit de kattenbak :trance:
Beneden staan er twee verschillende bakken ; een gewone "rechthoekige" en zo'n model die in een hoek kan staan.
Het proper uit de bak komen gebeurt niet minder bij de ene kattenbak dan bij de andere. Ondanks andere vorm en maten.

Ik snap echt niet hoe het komt, de eerste keer denk je aan toeval.
Ik durf het ook amper uit te spreken of te schrijven ben bang dat het straks weer anders wordt.
Ze heeft een puistje op haar staart (ik ga daar eens een foto proberen van te maken en posten) maar ik merk niet dat ze verder haar staartje anders houdt dan voordien.

Heb ook al zitten puzzelen :

- één bak staat in een kastje waarvan de deur weggehaald is. Een grotere bak zou er in de andere richting moeten inkomen waardoor we half in de kast zouden moeten kruipen om de bak leeg te maken.
- de andere staat in de berging en is die hoekvorm. Die grote bak van bij zooplus zou voor wasmachine komen te staan, dus telkens moeten verzet worden als er gewassen wordt.
De derde bak staat boven dat zou nu net geen probleem zijn om daar een groter formaat te plaatsen maar met diarree houden we hen net liever beneden. Het is ook te koud boven voor ons Luna.

Dat wordt dus toch eerst even nadenken of hier een grotere bak kan staan en puzzelen.

poezeminneke
poezeminneke
  • 61 berichten

#66 Geplaatst 14 december 2015 - 13:54

ja het is ni altijd makkelijk he maar als je kan zou ik het toch proberen, ik ben heel content van die kattenbak en hij is ook heel populair dus , wij hebben hier  3 bakken staan en dan die ene grote en ja hoor die wordt toch het meest gebruikt, hebben ze gewoon meer ruimte om te draaien en een goed plekje te vinden he :) maar ik weet natuurlijk ni hoe jou huis eruit ziet he , ff verzetten is nu ook ni zo'n ramp als je probleem ermee geholpen is toch

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#67 Geplaatst 15 december 2015 - 19:48

Hier is een foto van het staartje van Luna.
Zo hebben jullie een idee hoe het er nu uitziet.
IMG_7094.JPG

Bewerkt door HelpLuckyvinden, 15 december 2015 - 19:48.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#68 Geplaatst 15 december 2015 - 20:10

Hoe houdt ze haar staartje wanneer ze naar de bak gaat?
Als Sierra vb. een plastieken, zit ze helemaal vooraan met haar staart naar buiten en lichtjes omhoog.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#69 Geplaatst 15 december 2015 - 20:59

Ik heb gisteren Dobby eens in de gaten gehad terwijl die naar de kattenbak ging , hij zat ook weer met diaree sinds 2 dagen en ik moet zeggen, die hield zijn staart zo dat het echt kantje boordje was, erop of niet erop ....  geluk was het er niet op maar het scheelde echt niks.  Ik ben overigens gelijk aan de slag gegaan met forti flora, ik ben benieuwd of het deze keer ook werkt , vandaag heb ik hem op de slaapkamer gelaten zodat ik kon kijken of hij ook verhoogde ontlastingsfrequentie had maar dat blijkt niet te zijn, hij is nu 1 keer geweest en was al terug iets vaster.

Als ik het zo moet inschatten op foto dan mist er zo 7 a 10cm ?  Valt precies nog goed mee.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#70 Geplaatst 16 december 2015 - 00:07

Bekijk berichtBlackScorpion, op 15 december 2015 - 20:10, zei:

Hoe houdt ze haar staartje wanneer ze naar de bak gaat?
Als Sierra vb. een plastieken, zit ze helemaal vooraan met haar staart naar buiten en lichtjes omhoog.
Wat bedoel je met "vb. een plastieken"?
Luna zit nooit vooraan in de bak, Moon wel om te plassen.
Terwijl Luna haar grote boodschap doet staat haar staartje omhoog, niet helemaal maar blijkbaar voldoende om niets erop te doen.
Het is nadien tijdens het graven dat ze haar staartje terug naar beneden soms naar binnen doet en dan gebeurt het denk ik.

Maar we zijn het nog verder aan het "inspecteren" :lachen:
Ik noem het zo omdat - als we het goed willen zien- we nogal dicht (zo'n anderhalve meter) tegen de bak moeten komen en dan voelt ze zich niet zo op haar gemak.
Ik probeer dan te doen alsof ik op de grond met iets anders bezig ben maar ik merk dat ze me in de gaten heeft :louche:

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#71 Geplaatst 16 december 2015 - 00:13

Bekijk bericht*bonnie*, op 15 december 2015 - 20:59, zei:

Ik heb gisteren Dobby eens in de gaten gehad terwijl die naar de kattenbak ging , hij zat ook weer met diaree sinds 2 dagen en ik moet zeggen, die hield zijn staart zo dat het echt kantje boordje was, erop of niet erop ....  geluk was het er niet op maar het scheelde echt niks.  Ik ben overigens gelijk aan de slag gegaan met forti flora, ik ben benieuwd of het deze keer ook werkt , vandaag heb ik hem op de slaapkamer gelaten zodat ik kon kijken of hij ook verhoogde ontlastingsfrequentie had maar dat blijkt niet te zijn, hij is nu 1 keer geweest en was al terug iets vaster.

Als ik het zo moet inschatten op foto dan mist er zo 7 a 10cm ?  Valt precies nog goed mee.
Was het kantje boordje terwijl hij zijn behoefte deed of nadien bij het graven?
Dat zijn hier nogal onderwerpen hé : hoe onze katten naar toilet gaan :x
Ik ben ook benieuwd naar de Fortiflora. We schreven op een briefje die we afgaven vorige week met hun ontlasting dat we deze sowieso wilden laten bestellen en gebruiken. Ik hoop dat ze dat gedaan hebben.
Dat valt alvast mee 1x zijn behoefte doen per dag. Hier is het verschillend de ene dag tegen de andere ; Luna gaat soms 3x/dag (zoals vandaag), andere dagen 2x en sommige dagen maar 1x.
Hopelijk is Dobbie er mee geholpen met de fortiflora.

Ik heb geen idee hoeveel er geamputeerd werd van haar staartje ; het gebeurde nog voordat ze bij ons was hé ;)

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#72 Geplaatst 16 december 2015 - 00:25

Tijdens zijn behoefte :o  was de eerste keer dat ik er zo met mijn neus op zat :)  
Ik ging slapen en ik kwam van de badkamer en ik hoorde hem graven dus ik denk, pak ineens mijn emmertje mee, schep ik het gelijk eruit nog voor ik ga slapen
en daarmee stond ik er op te kijken tot ie klaar was :)

Van wat hij nu diaree heeft weet ik niet , hij had een paar dagen terug een paar keer gebraakt na elkaar en dat werd gevolgd door diaree.  Braken heeft hij niet meer gedaan en een soort van buikgriep denk ik ook niet want dan zou hij toch vaker op een dag moeten gaan he.  Nu heb ik dikwijls de indruk, als ik een nieuwe verpakking aanzet dat hij het soms heeft.  Hij is gevoelig voor de minste verandering.  Ik werd wakker omdat ik hem hoorde kokhalzen.  Dat was wel grappig, stond die voor de kattenbak en braakte netjes in de kattenbak.  Ik denk, wat een goed opgevoede kat (wij doen dat ook in het toilet toch) maar een paar minuten later stond die onder het bed ook te braken.  Maar dat braken was dus eenmalig die nacht.  Ik zal het laten weten of het de komende dagen weer goed is.
Ik moet wel zeggen dat hij zot is van die poeder, strooi dat gewoon over zijn eten, je zou denken dat ze zo'n poeder niet oplikken maar hij vind het geweldig.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#73 Geplaatst 16 december 2015 - 00:33

Vandaag had ze bij de 3 toiletbezoeken maar 1x een beetje stoelgang op haar staartje.
Misschien heb ik te vroeg gejuicht, hoewel 1x/dag op staartje en een kleine hoeveelheid is ook al een verbetering t.o.v. waar we komen.

Waar ik een paar dagen geleden ook aan dacht is dat er, sinds het begin dat Luna hier is, nog iets veranderde aan haar "kattenbakgedrag".
De eerste weken tot maand was de vloer na elk toiletbezoek (groot en klein) bijna een zandbak binnen een straal van 2 à 3 meter.
Nu vinden we nog kattenzand in huis natuurlijk, vooral aan de matjes voor de bakken maar verder bijlange geen grote hoeveelheden meer.
Toen was er nog geen verbetering betreffende het probleem van met poep aan de staart uit de bak te komen, toch was dat toen ook al een teken dat ze zich anders begon te gedragen tijdens het graven.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 5.107 berichten
  • 2 katten

#74 Geplaatst 16 december 2015 - 00:40

Bekijk bericht*bonnie*, op 16 december 2015 - 00:25, zei:

Tijdens zijn behoefte :o  was de eerste keer dat ik er zo met mijn neus op zat :)  
Ik ging slapen en ik kwam van de badkamer en ik hoorde hem graven dus ik denk, pak ineens mijn emmertje mee, schep ik het gelijk eruit nog voor ik ga slapen
en daarmee stond ik er op te kijken tot ie klaar was :)

Van wat hij nu diaree heeft weet ik niet , hij had een paar dagen terug een paar keer gebraakt na elkaar en dat werd gevolgd door diaree.  Braken heeft hij niet meer gedaan en een soort van buikgriep denk ik ook niet want dan zou hij toch vaker op een dag moeten gaan he.  Nu heb ik dikwijls de indruk, als ik een nieuwe verpakking aanzet dat hij het soms heeft.  Hij is gevoelig voor de minste verandering.  Ik werd wakker omdat ik hem hoorde kokhalzen.  Dat was wel grappig, stond die voor de kattenbak en braakte netjes in de kattenbak.  Ik denk, wat een goed opgevoede kat (wij doen dat ook in het toilet toch) maar een paar minuten later stond die onder het bed ook te braken.  Maar dat braken was dus eenmalig die nacht.  Ik zal het laten weten of het de komende dagen weer goed is.
Ik moet wel zeggen dat hij zot is van die poeder, strooi dat gewoon over zijn eten, je zou denken dat ze zo'n poeder niet oplikken maar hij vind het geweldig.
Oei, bij hem is het tijdens...maar hij kan dan wel goed inschatten als staartje proper was ;)
Dat poeder van Promodulate valt hier ook mee om hen te geven. Nu je het zegt ; ik hoop als ze de fortiflora bestelden ze toch het poeder namen.
Wij dachten eerst dat het een probleem zou zijn, maar door een héél klein beetje water toe te voegen mengt het zich met het poeder en ze likken hun bordjes leeg.
Dan toch handiger voor de onze ook dan tabletten. Pfff, mag er niet aan denken voor hen dat ze weer pillen moeten slikken en dan volgens de uitslag van het onderzoek misschien ook nog.

Duimpjes voor Dobbie :thumb:

*bonnie*
*bonnie*
  • 4.118 berichten
  • 7 katten

#75 Geplaatst 16 december 2015 - 01:31

Weet je al iets meer over dat onderzoek ?