Spring naar inhoud

- - - - -

club BRKV, die mensen bedreigt en geld probeert te verdienen met de chantage.

club BRKV.....chantage

• Log in om te reageren
7 reacties op dit onderwerp
Norus
Norus
  • 1 berichten

#1 Geplaatst 10 december 2015 - 19:56

Beste eigenaars van Cattery’s!

Ik wil graag jullie vertellen over een Belgische clubs BRKV. Een club, die mensen bedreigt en geld probeert te verdienen met de chantage.
Op ... oktober heb ik een e-mail gestuurd naar BRKV, met de vraag om mijn deelname met ons nest van 4 kittens na te kijken voor de show op 09/11/2015 te Geel.

Ik heb enkele keren mails aangekregen met  telkens verschillende prijzen. Bovendien stond er nog in dat ik 10 euro cash extra moest betalen voor de ingang op de show.
Mijn vraag om een factuur met de concrete prijs te versturen bleef onbeantwoord!

Op 28 oktober heb ik een mail gestuurd dat ik niet meer aanwezig zou zijn op de show omdat ik nog steeds geen factuur had gekregen met de juiste prijs, en zo heb ik het ook gewoon gelaten.
Op 1 december krijg ik een aangetekende “dreigementsbrief” aan waarin zij 80 euro vragen omdat wij niet kwamen. Het is geen factuur en er staat nergens een btw-nummer op.
Bij niet-betaling dreigen ze nodige sancties ondernemen en bovendien alle clubs in België verwittigen.

Ik neem al enkele jaren deel aan verschillende shows, maar dit is de eerste keer dat er zo’n situatie uit voorkomt.
Het leven is telkens onvoorspelbaar dus annulaties kunnen ook gebeuren!!!
Allereerst vragen ze om geld zonder eerst een factuur te sturen, en daarna proberen ze weer geld te verzamelen en ons bang te maken met sancties. Ik ben ervan overtuigd dat dit niet hun eerste keer is dat ze zo’n onnodige brieven durven sturen.
Daarom WAARSCHUW ik alle mensen van Cattery’s die dergelijke brieven aankrijgen zonder factuur en/of betalen.
Ik zou hier ook graag over weten, als je dit ziet zitten zou ik graag informatie hierover krijgen op volgende adres: [KNIP]
IK WIL EEN EINDE MAKEN AAN DEZE CHANTAGE VAN BRKV, DIE PROBEREN OP EEN ONEERLIJKE MANIER GELD TE VERDIENEN.
Alvast bedankt
Eigenaar van een Cattery

Bewerkt door Cisca, 10 december 2015 - 19:58.
Reden van bewerken: Geen privégegevens posten zie forumregels!!!!!

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#2 Geplaatst 10 december 2015 - 20:00

Het is wel normaal dat je een klein bedrag moet betalen als je niet naar de show gaat en van te voren annuleerd, maar niet het volledige bedrag.
Vind het een erg vreemd verhaal, heb dit niet eerder gehoord over deze club

Kaszi
Kaszi
  • 887 berichten
  • 1 katten

#3 Geplaatst 11 december 2015 - 11:28

Ik weet niet of het de gewoonte is in de kattenwereld, maar als je inschrijft is het toch normaal dat je betaald?
Bij hondenshows is het altijd zo dat als je inschrijft je ook moet betalen, ook al kan je niet komen door andere dringende zaken.  En dat gaat dan meestal om ongeveer 50 Euro per ingeschreven dier.
Als je niet komt en ook niet betaald dan moet je nog extra kosten betalen en wordt ook inderdaad de Kennelcub in Belgie op de hoogte gebracht, wordt je op een zwarte lijst gezet en kan je nergens meer inschrijven totdat je het bedrag hebt betaald.
Een factuur krijg je daar ook nooit, enkel een bevestiging van inschrijving.  Ik dacht ook dat clubs niet onderhevig waren aan BTW.

Ik vind het dus normaal....

Ik vind het ook wel raar dat je hier enkel een bericht komt schrijven om een club zwart te maken.

Solotje
Solotje
  • 51.546 berichten
  • 9 katten

#4 Geplaatst 11 december 2015 - 13:58

Heel raar verhaal!

Bij de fifé moet je eerst betalen, daar krijg je zelf geen rekening van wat je moet betalen, dat moet je zelf online gaan opzoeken,
bij de meeste onafhankelijke krijg je idd een bevestiging met daarop het bedrag wat je moet betalen, dat is dus eigenlijk wel een mooi gebaar naar de exposant toe.
Ik denk dat het hier ook gaat over miscommunicatie dat kan bij iedereen gebeuren ;) niet direct conclusies trekken maar praten met elkaar kan ook helpen!
Als je afzegt vind ik het ook ergens normaal dat je je geld niet terug krijgt, mocht je een deel of alles terug krijgen is het net een gunst van de club.
Je moet er maar eens bij stil staan wat bij het organiseren van een show allemaal komt kijken en dat zijn dan nog van vrijwilligers.

Féline
Féline
  • 1.330 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 11 december 2015 - 16:17

Geboortedatum onbekend, leeftijd onbekend en ondertekening Eigenaar van een Cattery..... = ???

liange
liange
  • 2.331 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 11 december 2015 - 16:19

Heb het gevoel dat er hier weer een stokerke bezig is dat andere zwart maakt . Heb er zelf geen verstand van maar vind het wel normaal dat je moet betalen ...

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#7 Geplaatst 11 december 2015 - 16:21

Is ook zo, staat bij elke club in de regelementen.
Het is wel zo als je tijdig (is verschillend per club) annuleerd dat je dan niet alles moet betalen maar een deel, natuurlijk betaal je niks komen er idd extra kosten overheen dat lijkt me niet meer dan normaal

Randa
Randa
  • 6.203 berichten
  • 7 katten

#8 Geplaatst 21 december 2015 - 09:03

Eigenlijk is het zo dat in geval van annualtie dit doorgaans door de meeste clubs gratis is behalve in de week voor de show, dan wordt in vele gevallen een vergoeding gevraagd van enkele euro's.  Bij annulatie in de showweek zelf moet doorgaans het volledige bedrag betaald worden.
Dat je telkens het volledige bedrag zou moeten betalen is te gek voor woorden, wie gaat nog inschrijven weken of maanden op voorhand en als er iets gebeurd, en het kan iedereen gebeuren, dan is men een weldoende schenker geworden.  Ik heb ook al geannuleerd voor shows met goede redenen en heb telkens mijn geld terug gekregen. Zelfs bij Fifé.

Groetjes Randa en de poesjes Nisaba, Chidi, Maicis, Alegria, Janis, Storm, Trouble, Kiri en Dakota
BannerUry's-Legend.jpg