Spring naar inhoud

- - - - -

De smerige rotziekte FIP

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
ForeverMaurice
ForeverMaurice
  • 8 berichten

#1 Geplaatst 20 december 2015 - 09:43

FIP

Wat mis ik mijn kleine Maurice toch. Amper 5 maand is hij mogen worden...

Maurice kwam uit een nestje van 4 die ik heb gered toen ze 4 weken oud waren.
Allemaal zaten ze vol met teken en viezigheid. Met veel liefde en zorg maakte ik ze schoon en teekvrij. Het was zeker niet de bedoeling om er eentje te houden maar direct had ik al een klik met de kleinste, Maurice uiteindelijk genaamd.

Hij woog amper 170gr en was dan al 5 weken oud (ze zeggen toch 100gr/week dus hij had een enorme achterstand)
Zijn zus was al dubbel zo groot.. Plus Maurice at niet goed en kreeg hevige bloederige diarree! Ik naar de dierenarts met het hele nest, het zou iets viraals/parasitair zijn.. Met pilletjes en veel verplichte voersessies begon Maurice zich te ontplooien tot een echte gekke lieve kater die hield van spelen en vooral knuffelen met mij.

Alles deden we werkelijk samen:
Aardappelen schillen? Hij haalde de schillen uit de gootsteen.
Naar de kelder? Daar was Maurice ook.
Het huis vegen? Hij liep de bezem achterna en liep erg graag door het stof.
'S avonds in de zetel? Hij was er altijd om aan mijn zachte deken te likken.

Dinsdag 15/12 zat hij weeral in de kerstboom te spelen, maar de rest van de dag bleef hij opvallend stil en rustig. Ik hoorde ook dat hij wat anders ademde precies maar nog niet iets om mij direct zorgen over te maken.

Ik ging met een gerust hart op boodschap maar toen ik thuiskwam om 17u20 zag ik direct dat het niet goed ging, hij voelde precies warm aan, zijn tong was helemaal opgezwollen en ging uit zijn bek.

Ik direct naar de dierenarts die in dezelfde straat woont..
Hij had 40,4 graden koorts, was aan het beven, kon zijn kopje niet meer rechtop houden,... Verschrikkelijk was het om te zien! De dierenarts ging er alles aandoen om hem te redden maar zei al: 'phet is ernstig, heel ernstig'.

Om 19u belde hij al terug, de bloedresultaten waren binnen, verhoogde witte bloedcellen, roze schuimig vocht kwam uit zijn neusje en ondertussen was zijn temperatuur al gezakt naar 36 graden.. FIP was de vermoedelijke diagnose, en alle katten die dat krijgen sterven SOWIESO!

Er zat niets anders meer op dan hem te laten inslapen... PETS!! Wat een klap in mijn gezicht, vol ongeloof gevlamd naar de dierenarts om hem daar te zien liggen vechten :'(
Ik wilde hem onmiddellijk verlossen want er kon toch niets meer gedaan worden.
Ik zei nog zijn naam en precies met al zijn krachten tilde hij zijn kopje op.
En toen was het afgelopen...

Gelukkig kregen we hem mee naar huis en heb ik nog een goed uur met hem in de zetel gelegen, in zijn favoriete deken dicht bij mij waar hij iedere avond lag.

Amper geslapen en de volgende dag brachten we hem naar het pet funeral center om hem te laten cremeren. In de tuin begraven vond ik maar niets en achterlaten bij de dierenarts ging ik al evenmin doen!
Prachtig werk leveren die mensen, met zoveel respect voor je geliefde huisdier.

Vandaag staat hij in een mooie urne op de schouw, met pootafdruk ernaast en zijn mooie snoet op de foto!

Wat is het leven toch oneerlijk! Amper 5 maand is hij mogen worden...

Gewoon maar even zeggen, geniet van je kat zolang je kan want je weet nooit wanneer het de laatste dag is. :'(

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#2 Geplaatst 20 december 2015 - 09:58

Ik heb jouw verhaal met tranen in mijn ogen gelezen. Arme lieve Maurice. Als ik lees hoe hij genoot van jouw gezelschap, hoeveel je had aan hem, ik kan mij voorstellen dat je hem verschrikkelijk mist.
Wij verloren naar alle waarschijnlijkheid onze drie vorige vriendjes aan fip, het blijven littekens op ons hart. Smerige rotziekte  :(
Hier zijn vele mensen die perfect begrijpen wat je doormaakt en ks is voor mij een steun geweest in mijn verdriet. Ik wens je heel veel sterkte  :hug:

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 december 2015 - 10:14

Veel sterkte. Gelukkig heeft hij in zn korte leventje zo te horen wel heel veel liefde gekend.

indian
indian
  • 57 berichten

#4 Geplaatst 20 december 2015 - 10:38

Beste,met tranen in de ogen en een serieuze krop in de keel heb ik jouw verhaal gelezen.Zo oneerlijk,nà alles wat je met dit baasje hebt doorstaan.Eén troost misschien:al was zijn leventje dan veeeeeeel te kort,hij kon geen beter baasje,vriendje,maatje gehad hebben dan jou.Heel heel veel sterkte

ForeverMaurice
ForeverMaurice
  • 8 berichten

#5 Geplaatst 20 december 2015 - 10:43

Ik kan er eigenlijk met niemand over praten, toch niemand die snapt hoe graag je zo'n beestje ziet!

Het is zo leeg in huis nu, overal waar ik kijk zie ik hem wel ergens spelen of liggen.. Iedereen zegt wel dat hij de beste 4 maanden van zijn leven heeft gehad bij mij, maar dat is maar een magere troost aangezien ik hem graag 20 jaar had gehouden!

Achteraf bekeken kan je wel zeggen dat hij inderdaad nogal kleintjes was en niet altijd goed at (toch niet zoals mijn 2 andere katten) maar denk je dan meteen het ergste?
Hij was goedgekeurd van de dierenarts toen die hem kwam chippen.
Gelukkig heeft hij wel niet lang moeten lijden, heeft hij toch nog tot 17u20 op de krabpaal kunnen liggen samen met zijn beste poezenvriend.
Want als ik nu eerder naar de dierenarts had gegaan ging hij gewoon daar dan langer gelegen hebben om toch tot dezelfde conslusie te komen.

Maurice was ook mijn vroeg kerstcadeau.
Worden nog moeilijke dagen ...

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 december 2015 - 10:54

Zoiets kan je zeker niet voorzien. Ik heb ook een kat die als kitten heel wat zorgen gehad heeft. Hij was (en is) ook de kleinste van het nestje, at het minst (en nog steeds). Maar is verder wel gezond. Fip is iets dat je eigenlijk moeilijk kon voorzien en voorkomen. Eigenlijk gewoon kortweg "pech hebben". Er worden heel wat katjes door getroffen jammer genoeg.

Ailure
Ailure
  • 5.426 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 20 december 2015 - 11:21

Zo verschrikkelijk... :8
Veel sterkte. Je lieverd afgeven doet altijd zo'n pijn.

Duchess
Duchess
  • 863 berichten

#8 Geplaatst 20 december 2015 - 11:44

Wat een intriest verhaal!ook ik heb tranen in de ogen en een krop in mijn keel,ik kan mij zo goed voorstellen hoeveel pijn het jou doet dat jou kleine lieverd jou is afgenomen door deze rotziekte.
Koester de herinnering aan hem en weet dat hij net zoveel van jou hield als jij van hem,heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies.

juleken
juleken
  • 7.984 berichten

#9 Geplaatst 20 december 2015 - 12:38

Het is toch allemaal zo verdomd triestig als je een poezenbeestje moet afgeven, en al helemaal als ze zo jong zijn.
Weet dat het tijd nodig heeft om jouw verdriet een plekje in je hart te geven. En ik hoop echt dat je hier op ks toch een beetje troost mag vinden, want als je niemand in je omgeving hebt die begrijpt hoeveel pijn dit doet en hoe immens je verdriet is, is om de muren op te lopen denk ik.

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 december 2015 - 14:53

Veel sterkte, het is echt een rotziekte en niets dat er aan gedaan kan worden, niets dat kan voorspellen of het op je pad komt. Hij weet dat je van hem hield en nog altijd van hem houdt. Meer kon je niet doen :(
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

#11 Geplaatst 20 december 2015 - 14:54

Zo erg....

Veel sterkte!

Blijf jezelf.... er zijn al anderen genoeg  Geplaatste afbeeldingGeplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 december 2015 - 15:01

Veel sterkte  :8

Woodstock
Woodstock
  • 467 berichten

#13 Geplaatst 20 december 2015 - 15:18

Oh, wat erg :8 ! Veel sterkte gewenst :hug:
A house without a cat is not a home

Ephiny
Ephiny
  • 4.874 berichten
  • 4 katten

#14 Geplaatst 20 december 2015 - 17:35

Veel sterkte...
Those who don't believe in magic, will never find it

wendyv123
wendyv123
  • 4.414 berichten
  • 3 katten

#15 Geplaatst 20 december 2015 - 19:27

heel veel sterkte, verschrikkelijke rotziekte is dat....