Spring naar inhoud

- - - - -

internet op smartphone

• Log in om te reageren
13 reacties op dit onderwerp
Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 20 december 2015 - 11:50

Ik heb een vraag voor de mensen hier met een smartphone en er iets van kennen.
Het lukt namelijk niet om te verbinden met mijn wifi hier thuis. Ik heb al op dat knopje geduwd op de router die ze als uitleg geven op verschillende sites. Maar dat helpt dus niks. Ja het gaat branden maar nee geen verbinding. Het wachtwoord is sowieso juist, anders zou ik op mn laptop geen internet hebben. Het is het wachtwoord dat die installateur van proximus op het boekje geschreven heeft. Kan dus geen ander zijn en er staat bij: wifi wachtwoord.
Nu als ik dat ingeef geef hij aan dat hij probeert te verbinden. Dan krijg ik de melding 'authentificatieprobleem' en daar stopt het dus. Ik raak niet op internet en wifi.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#2 Geplaatst 20 december 2015 - 11:58

Ok... Gisteren in mn instellingen zitten prutsen en ik moet IETS goed gedaan hebben want vlak na dit bericht ging het wel...
Ofwel zit dat ding mij uit te lachen ofzo.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#3 Geplaatst 20 december 2015 - 12:00

Bekijk berichtEibhlin, op 20 december 2015 - 11:58, zei:

Ok... Gisteren in mn instellingen zitten prutsen en ik moet IETS goed gedaan hebben want vlak na dit bericht ging het wel...
Ofwel zit dat ding mij uit te lachen ofzo.

Heb hetzelfde probleem met de wifi van't werk.  Thuis niet, ginder wel.
Echt raar

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#4 Geplaatst 20 december 2015 - 12:15

Bekijk berichtEvyke81, op 20 december 2015 - 12:00, zei:

Heb hetzelfde probleem met de wifi van't werk.  Thuis niet, ginder wel.
Echt raar

Ja ik snap er ook niks van. Mn laptop vond die direct.
Ik probeer nu op de google play store te komen voor zo een messenger app van facebook maar die zegt nu ook steeds dat er een fout optreed. En het internet programma kan ook de pagina niet laden hoewel er nu wel staat dat de wifi verbonden is.

Armani
Armani
  • 15.762 berichten

#5 Geplaatst 20 december 2015 - 12:37

't is altijd iets met die spullen :o

Ik print draadloos.
Ik kan dus voorhebben dat ik print...niets aan de hand.
En ineens...een half uur later wilt hij niet meer,
krijg ik foutmeldingen etc...
Allez...hoe kan dat dan?
Heb er in tussentijd toch niet aan geprutst.

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#6 Geplaatst 20 december 2015 - 12:49

Bekijk berichtArmani, op 20 december 2015 - 12:37, zei:

't is altijd iets met die spullen :o

Ik print draadloos.
Ik kan dus voorhebben dat ik print...niets aan de hand.
En ineens...een half uur later wilt hij niet meer,
krijg ik foutmeldingen etc...
Allez...hoe kan dat dan?
Heb er in tussentijd toch niet aan geprutst.

De printer van't werk is bezeten.
Ik kan soms een halve dag scannen, en opeens werkt da niet meer.

ALLES weg.  Heel dienen boel opnieuw moeten installeren via de server.
En telkens moeten we iemand betalen van den IT om dat te doen, want op de server prutsen met het netwerk, riskeren we zelf niet.

Zowel mijne printer, als die van mijn vader hebben dat gemiddeld 4 keer per jaar.
Das dus 8 keer per jaar dat er nen IT'er kan langskomen.

Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 20 december 2015 - 13:36

Op school is dat ook. Plots willen die vb niet meer inloggen of u bestanden leze die doorgestuurd zijn. En als je een stick er in stopt moet alles in pdf staan wand .doc kent hij niet. :p

Er staat nog steeds bij wifi dat hij verbonden is. Mijn mail werkt, facebook app ook. Alleen kan ik dus geen pagina's laden, verbinding met app store gaat niet. Snel dan effe gewoon draadloos internet aan gezet, dat werkt wel. En zo kon ik dan die app die ik nodig had wel effe snel binnen halen. :louche:  Hoe kan die nu verbonden zijn maar niks doen?

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#8 Geplaatst 20 december 2015 - 14:56

Wel oppassen, via de telefoonlijn (dus geen wifi) is dingen downloaden echt pokkeduur. Allé ik bedoel, dan is uw verbruik direct op. Ik download niets via de 4G, enkel via de wifi. 4G gebruik ik enkel voor websites.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#9 Geplaatst 20 december 2015 - 15:02

Bekijk berichtBlackScorpion, op 20 december 2015 - 14:56, zei:

Wel oppassen, via de telefoonlijn (dus geen wifi) is dingen downloaden echt pokkeduur. Allé ik bedoel, dan is uw verbruik direct op. Ik download niets via de 4G, enkel via de wifi. 4G gebruik ik enkel voor websites.
Ja weet ik, daarom dat ik die wifi aan de praat wil krijgen. Ik heb wel 1GB gratis staan voor gewoon internet. Dus snel effe die app binnen gehaald. Duurde amper 5 seconden. :)
Moet je niet betalen als je enkel op websites zit dan? Bij mij is het 3G denk ik.

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 20 december 2015 - 15:13

Je moet ook betalen voor surfen ja, alles waarmee je data verbruikt eigenlijk. Ik gebruik Waze als GPS en die downloadt een kaart van de omgeving. Op roadtrip was mijn gig er op een dag of drie door :louche: maar de meeste providers sturen wel een berichtje als je bijna je data verbruikt hebt zodat je het kan afzetten en je geen woekerprijzen moet betalen om naar KS te surfen ;)

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 2 katten

#11 Geplaatst 20 december 2015 - 18:07

Ja, maar gewone sites met weinig fotos is minder in verbruik dan filmpjes en downloaden.
Ik heb ook 1 gig in mijn abonnement en ben er nog nooit over gegaan.
Gebruik een appje dat mijn verbruik heel goed bijhoudt en toont.
Geplaatste afbeelding   Geplaatste afbeelding

Murron
Murron
  • 4.654 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 20 december 2015 - 19:05

Ja, tuurlijk, als je hele cd's, apps, filmpjes gaat downloaden gaat het er veel rapper door. Maar alles telt op he, ook 20x per dag KS checken, bedoelde ik ;)
Mijn gig hier gaat er vrij snel door als ik dus veel mijn gps nodig heb. In België heb ik 2 gig en daar ben ik maar één keertje aan geraakt denk ik.

Eibhlin
Eibhlin
  • 14.751 berichten
  • 3 katten

#13 Geplaatst 20 december 2015 - 21:05

Mijn probleem heeft vreemd genoeg zichzelf opgelost. Dacht net van kga nog eens checken. Wifi aan, internet icoontje geklikt. Het werkt. Misschien moest hij langzaam maar zeker wakker worden ofzo.

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#14 Geplaatst 20 december 2015 - 21:15

Bekijk berichtEibhlin, op 20 december 2015 - 21:05, zei:

Mijn probleem heeft vreemd genoeg zichzelf opgelost. Dacht net van kga nog eens checken. Wifi aan, internet icoontje geklikt. Het werkt. Misschien moest hij langzaam maar zeker wakker worden ofzo.
:duim: