Spring naar inhoud

- - - - -
Korthaar

Prijs Britse korthaar black silver tabby

• Log in om te reageren
9 reacties op dit onderwerp
Natalie&Clooney
Natalie&Clooney
  • 59 berichten

#1 Geplaatst 21 december 2015 - 08:56

Hallo,

Ik ben al lange tijd verliefd op het zachte maar toch pittige karakter van dit ras. Nu ben ik gestoten op een black silver tabby britse korthaar poes van 5 jaar die herplaatst wordt. Ze is afkomstig van een erkende cattery en volledig getest op erfelijke ziekten. Ze heeft zelf in het verleden kittens gehad en wordt nu 'op rust geplaatst' (wordt nog gesteriliseerd voor ze mag verhuizen). Ze is een meegaand type en heeft nooit problemen gehad met de andere poezen en katers (top want onze Clooney is ook eerder onderdanig). Ook is ze gewend aan honden (wat voor ons een grote plus is daar we zelf 3 cavaliers hebben). Nu is mijn vraag, wat is de 'gangbare' prijs van een dergelijke herplaatser? Ik heb een idee van de prijs van een kitten, maar de prijs van een herplaatser van deze leeftijd is mij niet echt gekend... alvast bedankt dus voor het delen van jullie 'kennis' ;-)

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 21 december 2015 - 09:03

Ergens rond de 250 € ongeveer.
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

mijnbengaaltjes
mijnbengaaltjes
  • 811 berichten
  • 11 katten

#3 Geplaatst 21 december 2015 - 10:07

De prijs voor herplaatsers in het algemeen (niet kijkend naar welk ras) is gemiddeld €250,- a €350,- gecastreerd of gesteriliseerd enz

cattery One in a Million www.cattery-oneinamillion.nl info@cattery-oneinamillion.nl

Nashota
Nashota
  • 17.996 berichten
  • 2 katten

#4 Geplaatst 21 december 2015 - 10:27

Voor een poes van 5 jaar zou ik zeggen, tegen castratie kosten is meer dan genoeg, de poes is immers al 5 jaar en de fokker wil haar kwijt.
Soms is daar een goeie reden voor, b.v de poes past niet meer in de groep wordt gepest, gaat zich verstoppen enz, er zijn echter ook fokkers
die standaard alle geholpen katjes wegdoen om plaats te maken voor nieuwe fokpoesjes, persoonlijk vindt ik het belangrijker dat de poes een
goed huisje krijgt dat dat er veel geld voor betaald moet worden, maar of de fokker het daar mee eens is.......

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Groetjes. Ina :hoi:

lilymaya
lilymaya
  • 8.020 berichten

#5 Geplaatst 21 december 2015 - 10:39

Bekijk berichtNashota, op 21 december 2015 - 10:27, zei:

Voor een poes van 5 jaar zou ik zeggen, tegen castratie kosten is meer dan genoeg, de poes is immers al 5 jaar en de fokker wil haar kwijt.
Soms is daar een goeie reden voor, b.v de poes past niet meer in de groep wordt gepest, gaat zich verstoppen enz, er zijn echter ook fokkers
die standaard alle geholpen katjes wegdoen om plaats te maken voor nieuwe fokpoesjes, persoonlijk vindt ik het belangrijker dat de poes een
goed huisje krijgt dat dat er veel geld voor betaald moet worden, maar of de fokker het daar mee eens is.......

zo denk ik er eigenlijk ook over :)

hilleke
hilleke
  • 19.510 berichten

#6 Geplaatst 21 december 2015 - 13:08

Persoonlijk vind ik 200 euro ook het maximum voor een poes van 5 jaar.
Het vinden van een goede thuis zou het belangrijkste moeten zijn voor de fokker, en zeker niet de prijs.
Wat vragen ze nog voor haar?

Natalie&Clooney
Natalie&Clooney
  • 59 berichten

#7 Geplaatst 21 december 2015 - 13:17

Hoi!

Dankjewel allemaal voor de reacties! Ze vragen 300 euro voor haar... Nu ben ik niet zo'n fan van 'afbieden' op levende wezens, dus dat gaan we ook niet doen denk ik... Een warm mandje met veel liefde en aandacht hebben we zeker te bieden, maar vrees dat dat warm mandje niet automatisch de prijs gaat laten dalen :-)

Nu we gaan morgen sowieso eens kijken en zien wel dan. Ik weet ook niet zeker of 5 jaar mss niet te 'oud' is voor onze Clooney (1,5jaar). Ik heb ook al gemerkt dat veel poezen zelf hun baasje wel wat kiezen ;-)

Bewerkt door Natalie&Clooney, 21 december 2015 - 13:20.

DORIS
DORIS
  • 7.963 berichten
  • 4 katten

#8 Geplaatst 21 december 2015 - 16:37

Een kat van 5 jaar is nog speels.300 euro vind ik ook wel best veel.Maar ja als de klick er is wordt het moeilijk om te zeggen ik wil het katje niet.Veel succes met de zoektocht.
  • Adopteer een kat! Je hebt een baasje nodig

Guest_Natalie__*
Guest_Natalie__*

#9 Geplaatst 21 december 2015 - 18:20

Misschien dat ik toch maar moet vragen of de prijs vast staat want de meeste van jullie vinden dit precies toch tamelijk hoog? :louche:  Ze wordt btw al 6j in maart zag ik net...

Smiko
Smiko
  • 277 berichten
  • 2 katten

#10 Geplaatst 25 december 2015 - 20:55

200-250 is gewoon gangbaar, zeker als het herplaatsers van een cattery rechtstreeks zijn.

Om een idee te geven, ik heb mijn Maine Coone kater ook van een cattery overgenomen, die was 1.5 jaar en was bedoels als een van hun dekkkaters met complete stamboom, uitgebreid getest etc. Echt een topkater maar ze hadden daar geen plek meer voor hem omdat ze in moesten krimpen.

Daar heb ik 250 voor betaald, dat was ook de vraagprijs. Ik wil ook niet afdingen op levende wezens.

Mijn andere kater (een pers) komt dan weer van particulieren die gewoon een nieuwe thuis voor hem zochten omdat hij daar niet gelukkig was. Die was destijds +- 2 jaar en 70 euro. (was wel heel weinig)

Ik denk dat de Britten in principe ook wel ongever in dezelfde prijscategorie zitten als Coontjes en Perzen.

Aanschafkost is verder eenmalig, als de 'click' er is dan moet dat van ondergeschikt belang zijn. Wat maakt die 50-100 euro nu verder uit op 10 jaar dat je er plezier van zou hebben.

Ook gelabeld met één of meerdere van deze sleutelwoorden: Korthaar