Spring naar inhoud

- - - - -

Zwevende betonmolens

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#1 Geplaatst 21 december 2015 - 17:12

Het is niet kat-gerelateerd en je kan het wel beklag noemen, daarom zet ik het hier :)

Wij wonen in eens straat waar best wel wat vrachtwagens, aanhangwagens en tractors voorbij rijden elke dag.
De geladen voertuigen moeten een korte bocht door om in te rijden en dat is geen probleem zolang alles veilig is afgedekt of vast gemaakt, dat neemt voor verschillende bedrijven/particulieren blijkbaar te veel moeite of tijd in beslag.
Mijn auto was ik nog zelden want de dag daarop is hij toch weer even vuil van het zand die van de tractors en vrachtwagens vliegt die niet afgedekt zijn.
Maar dat is maar een "luxe-probleem" t.o.v. het volgende :

Regelmatig vind je in het begin van de straat stukken of ganse bakstenen op de weg en het trottoir.
Soms een betonnen pilaar en vandaag keek ik door het raam en wat stond er op straat voor mijn auto?
Een betonmolen :trance:
Ik dacht eerst dat die mannen hier ergens in de buurt kwamen werken en er zich niet aan stoorden om de betonmolen net voor mijn oprit en auto te stellen.
Tot ik merkte dat ze met een voertuig er kwamen voor staan...
Ik ging naar buiten en vroeg wat er gebeurde ; "hij is gevallen".
Keek naar mijn auto en ze zeiden dat ik me geen zorgen moest maken, hij was een stuk ervoor er af gevlogen en ze hadden hem al wat verder gesleept te voet.
Ze hadden hem vast gemaakt, mja hoe :louche:

Jaren geleden hadden de mensen die in het begin van straat lopen een kraan in hun gevel gekregen en het heeft jaren geduurd voordat zij alles hebben kunnen laten herstellen omdat ze op de verzekering moesten wachten.
't Is dus niet dat de burgemeester niet op de hoogte is van het probleem.
Daar is denk ik wel een wet voor, betreffende het vast maken en bedekken van zaken die men vervoert, enkel denk ik niet dat daar echt controle op is.
Als iedereen even zou stil staan bij de risico's voordat ze vertrekken met hun vrachtwagen/tractor/aanhangwagen van de mogelijke gevolgen als er iets af vliegt zouden we al een heel eind verder staan.
Het moet niet persé een betonmolen of een pilaar zijn ; een halve baksteen die op een voetganger of fietser zijn hoofd belandt lijkt me op zich al gevaarlijk genoeg.
Meestal merken ze het niet eens als er een baksteen af vliegt. Dus niemand heeft het gedaan.

Als iedereen een beetje zijn/haar verstand zou gebruiken ; zo'n moeite kan het nu toch ook niet zijn om alles goed vast te maken en/of te overdekken tijdens het vervoer?

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#2 Geplaatst 21 december 2015 - 23:45

Als ik achter zo'n aanhangwagen of open camion rijdt, ben ik ook nooit gerust, ik ben altijd bang dat er iets gaat afvliegen en hou het dan ook met argusogen in de gaten en als ik kan, wil ik er zo snel mogelijk voorbij 8)

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#3 Geplaatst 22 december 2015 - 00:02

Bekijk berichtZajin, op 21 december 2015 - 23:45, zei:

Als ik achter zo'n aanhangwagen of open camion rijdt, ben ik ook nooit gerust, ik ben altijd bang dat er iets gaat afvliegen en hou het dan ook met argusogen in de gaten en als ik kan, wil ik er zo snel mogelijk voorbij 8)
Ik hou altijd afstand, ben nooit zo zelfzeker om voorbij te rijden met mijn auto of het moet een héél trage tractor zijn :oops:
Er kunnen echt zware ongelukken gebeuren als je iets in je voorruit krijgt.

azrael
azrael
  • 364 berichten
  • 1 katten

#4 Geplaatst 29 december 2015 - 20:36

Slecht vastgemaakte ladingen zijn inderdaad levensgevaarlijk en een echte pest. Er gaat geen dag voorbij of je hoort wel op de radio omroepen dat er hier of daar ergens een ladder; kruiwagen… ligt. De regels voor ladingzekering zijn nochtans streng en de boetes enorm hoog. Van 500 euro voor een spanriem die niet goed zit tot 1000-en euro voor slecht bevestigde ladingen. En toch zie je het nog zo vaak...

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.926 berichten
  • 3 katten

#5 Geplaatst 29 december 2015 - 20:42

Bekijk berichtazrael, op 29 december 2015 - 20:36, zei:

Slecht vastgemaakte ladingen zijn inderdaad levensgevaarlijk en een echte pest. Er gaat geen dag voorbij of je hoort wel op de radio omroepen dat er hier of daar ergens een ladder; kruiwagen… ligt. De regels voor ladingzekering zijn nochtans streng en de boetes enorm hoog. Van 500 euro voor een spanriem die niet goed zit tot 1000-en euro voor slecht bevestigde ladingen. En toch zie je het nog zo vaak...
Amaï, het zijn serieuze boetes maar terecht als je er bij stil staat wat de gevolgen kunnen zijn.
Hier bij ons in straat zouden ze veel verdienen als ze zouden controleren.