Spring naar inhoud

- - - - -

Hoeve Hoogland

• Log in om te reageren
18 reacties op dit onderwerp
Tim Geel
Tim Geel
  • 7 berichten

#1 Geplaatst 21 december 2015 - 18:24

Hallo,

Ik ben op zoek naar mensen die ook zonder beter weten een kat gekocht hebben in hoeve hoogland.
Nog geen half jaar geleden heb ik de mijne daar gekocht, na 2 dagen werd niesziekte vastgesteld volgens de dierenarts van de kennel,
ik had zo mijn twijfels daarbij en ging daarna op eigen kosten op bezoek bij mijn eigen dierenarts die clamidia vaststelde.
allemaal geen probleem je koopt een dier je hebt er het beste voor over je behandeld het als je eigen kind.
maar nu heb ik vorige week onze Lou moeten laten inslapen diagnose Fip.

Na even "hoeve hoogland" te googlen heb ik al snel begrepen dat ik waarschijnlijk niet de enigste zal zijn die dit tegenkomt.

Maar ik laat het er hoe dan ook niet bij, eerste stap ondernomen door aangetekend te schrijven op aanraden van advocaat,
maar waarschijnlijk zal er dan ook geen positieve reactie komen op dat aangetekend schrijven, daarom dat ik op zoek ben naar mensen die
hetzelfde tegengekomen hebben om een lijstje te verzamelen, zodat ik dat kan meenemen naar advocaat en we het voor de rechtbank kunnen voorleggen

Ik hoop op reacties

mvg Tim

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#2 Geplaatst 21 december 2015 - 18:29

Ik denk dat er hier idd wel mensen  geweest zijn die daar een kat met gezondheidsproblemen  gekocht hebben.
Weet niet meer wie spijtig  genoeg.

Vind het wel goed dat je dit niet zo laat, ik snap niet dat die zó maar verder kunnen blijven doen.

Tim Geel
Tim Geel
  • 7 berichten

#3 Geplaatst 21 december 2015 - 18:32

Bekijk berichtlilymaya, op 21 december 2015 - 18:29, zei:

Ik denk dat er hier idd wel mensen  geweest zijn die daar een kat met gezondheidsproblemen  gekocht hebben.
Weet niet meer wie spijtig  genoeg.

Vind het wel goed dat je dit niet zo laat, ik snap niet dat die zó maar verder kunnen blijven doen.
idd bezin vooraleer je begin maarja, wij gingen daar op bezoek en bij het zien van onze lou waren we op slag verliefd
het is wel schandalig voor die beestjes, maar de tijd die hij ons is geweest hebben we hem behandeld als een koning

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#4 Geplaatst 21 december 2015 - 18:37

Ik vind het echt heel erg voor je. :hug:  Welk ras was het?
Dit heb ik nog teruggevonden .

http://www.kattensit...oogland__st__15

Tim Geel
Tim Geel
  • 7 berichten

#5 Geplaatst 21 december 2015 - 18:38

Bekijk berichtlilymaya, op 21 december 2015 - 18:37, zei:

Ik vind het echt heel erg voor je. :hug:  Welk ras was het?
Dit heb ik nog teruggevonden .

http://www.kattensit...oogland__st__15
Britse korthaar

even verwerken daarna op zoek naar een nieuwe :s maarja eerst kennel vinden die te vertrouwen is nu

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#6 Geplaatst 21 december 2015 - 18:42

Bekijk berichtTim Geel, op 21 december 2015 - 18:38, zei:

Britse korthaar

even verwerken daarna op zoek naar een nieuwe :s maarja eerst kennel vinden die te vertrouwen is nu
Dat begrijp ik zeker.

HelpLuckyvinden
HelpLuckyvinden
  • 3.847 berichten
  • 3 katten

#7 Geplaatst 21 december 2015 - 18:44

Ik hoop dat je er wat mee bereikt.
Het is inderdaad zo, als niemand iets onderneemt, dat zulke zaken maar blijven duren :(
Wij hebben door een sphynx te adopteren ook ziektes mee naar huis gekregen, met als gevolg dat we al 3 maanden aan het strijden zijn tegen diarree bij onze katten.
Het was wel via particulier, vrees dat er daar niets aan te doen is.
Enkel vernam ik dat er van de opvang waar ze 3 maanden voordien zat er nog mensen met klachten waren.

Ik wens je veel succes en vooral veel sterkte met het verlies van Lou :hug:

Zajin
Zajin
  • 2.012 berichten

#8 Geplaatst 21 december 2015 - 18:44

Veel sterkte met uw pijnlijke verlies :hug:

BlackScorpion
BlackScorpion
  • 8.873 berichten
  • 1 katten

#9 Geplaatst 21 december 2015 - 18:49

Er zijn ook particuliere opvangen zoals Kattenopvang Waasland en Kathy's Cathouse hier op het forum. De katten zitten bij gezinnen, waardoor ze het karakter goed kennen en raad kunnen geven. Bij beiden kan je gerust zijn van hoe ze met de katten omgaan, zijn opvangen, geen fokkers. Natuurlijk, dingen zoals FIP zijn niet te voorzien of voorkomen, dat kan voorkomen zelfs bij de beste fokkers en opvangen.

Veel sterkte nog!
Geplaatste afbeelding

Cisca
Cisca
  • 13.507 berichten

#10 Geplaatst 21 december 2015 - 19:01

Heel veel sterkte met het verlies van je schatje

Tripkippiej
Tripkippiej

Snoezigste nestje van 2016

• 3.119 berichten
  • 5 katten

#11 Geplaatst 21 december 2015 - 19:07

Niks nieuws helaas...

Google nog even verder op 'Flodder' & 'cattery Elzenhof' ; Allen van dezelfde eigenaar

Je komt dan nog meer dan genoeg tegen....

Een dier koop je niet in een winkel met zovelen bij elkaar; lees je in in het ras en ook de erfelijke afwijkingen binnen dat ras.
Bij de genoemde 3 bedrijven (want dat is geen fokker maar puur een bedrijf) word er NIETS getest en 9 op 10 overlijden de katten die van daar af komen aan enstige gevorderde chronische niesziekte of FIP.
Erffelijke aandoeningen zullen er ongetwijfeld ook genoeg voorkomen; want inteelt schuwen ze ook zeer zeker niet

Féline
Féline
  • 1.330 berichten
  • 2 katten

#12 Geplaatst 21 december 2015 - 19:15

Als je een raskat zoekt kan je best op Facebook volgende site consulteren :https://www.facebook.com/groups/469429469844107/
Catherine is ook lid van deze site en dus een échte poezenmadame met een hart voor katten
Succes met je zoektocht !

catherine
catherine
  • 40.158 berichten

#13 Geplaatst 21 december 2015 - 23:26

Bekijk berichtTim Geel, op 21 december 2015 - 18:38, zei:

Britse korthaar

Kennel is voor honden.
Een goede cattery moet je zoeken, eentje die goed test op aandoeningen.
We kunnen je altijd helpen aan een goede cattery als zo ver is roep je maar in pb.

Bekijk berichtFéline, op 21 december 2015 - 19:15, zei:

Als je een raskat zoekt kan je best op Facebook volgende site consulteren :https://www.facebook.com/groups/469429469844107/
Catherine is ook lid van deze site en dus een échte poezenmadame met een hart voor katten
Succes met je zoektocht !

Dank u.
Ja help menig leden aan een schatje.
Heb het al in de vorige quote gemeld je roept maar met een pb dat zie ik het snelst.

https://www.facebook...469429469844107

Dit is mijn groep en altijd welkom.

Tim Geel
Tim Geel
  • 7 berichten

#14 Geplaatst 22 december 2015 - 18:31

even de goeie afloop melden ( voor mijn centjes dan toch)

hoeve heeft vandaag contact opgenomen plots was er iets mis dat het toch in garantie is
we krijgen ons geld terug betaald

jammer genoeg hebben we daarmee onze lou niet terug

Bewerkt door Tim Geel, 22 december 2015 - 18:40.

lilymaya
lilymaya
  • 7.193 berichten

#15 Geplaatst 22 december 2015 - 18:39

Bekijk berichtTim Geel, op 22 december 2015 - 18:31, zei:

even de goeie afloop melden ( voor mijn centjes dan toch)

hoeve heeft vandaag contact opgenomen plots was er iets mis dat het toch in garantie is
we krijgen ons geld terug betaald
Dat is toch al iets .
Raar toch he, hebben ze misschien onraad geroken?