Spring naar inhoud

- - - - -

verandering van karakter?

• Log in om te reageren
4 reacties op dit onderwerp
Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#1 Geplaatst 07 januari 2016 - 10:42

Mijn kater Félix is nooit een schootkat geweest. Kwam altijd bij je liggen maar nooit bovenop je. Ook niet bij de vorige eigenaars.
Maar nu gaat hij sinds 1 week, vanaf dat ik in de zetel ga zitten, bovenop mij gaan liggen!!! Geweldig!! Nooit gedacht dat hij dit zou beginnen doen!! (Is nu bijna 1 jaar bij mij)
Echter, zijn broertje die nu 4 maand bij ons is, was altijd een heel grote knuffelaar en die begint zich meer en meer af te zonderen. Ligt op een stoel of in zijn krabpaal te slapen, terwijl hij het bij zijn vorige eigenaars altijd zo dicht mogelijk bij hun gezicht ging liggen. Het is niet dat hij het nooit meer doet, want gisteren bijvoorbeeld, lagen ze dan plots alle2 op me. de een op mijn schoot, de ander op men buik.
Miroux loopt altijd achter me aan, roept me als hij me niet vindt en zou bij je op schoot springen als je op de wc zit! Zelfs in bad als het water ng niet te hoog staat! Ik vind het zo jammer dat hij nu zo vaak alleen gaat liggen.. En ik snap niet zo goed waarom? Is hij bang van zijn broertje?
Iemand die tips heeft?

Evyke81
Evyke81
  • 3 katten

#2 Geplaatst 07 januari 2016 - 13:31

Hoe is hun onderlinge band?
Geplaatste afbeelding
www.kattenopvangwaasland.com

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#3 Geplaatst 07 januari 2016 - 15:58

Goed. Knn niet zonder mekaar. Zoeken mekaar altijd op.
Alleen samen spelen is soms wat moeilijk. Flix is een echte speelvogel en miroux is dat niet. Ik probeer ze samen bezig te houden met een hengeltje. Vroeger liep Flix altijd weg wnr Miroux begon mee te doen. Nu doen ze met 2 mee. Dus ik speel heel vaak met ze om dit te doen verbeteren.
Wanneer ze alleen spelen lukt het voor welgeteld 1 minuut. Felix is ngal een wilde speler en plots heeft Miroux er dan genoeg van.

catherine
catherine
  • 40.162 berichten

#4 Geplaatst 08 januari 2016 - 19:12

Dat is normaal, hier hebben ze dat ook per periodes, soms liggen er elke dag op onze schoot en dan weer weken niet maar zijn het de andere die graag bij ons liggen...
Probeer gewoon met allebei evenveel bezig te zijn.

Simsham
Simsham
  • 583 berichten
  • 2 katten

#5 Geplaatst 09 januari 2016 - 15:21

Aha! Ok dank je wel!