Spring naar inhoud

- - - - -

HELP! Kat hijgt erg na bevalling!

• Log in om te reageren
6 reacties op dit onderwerp
Guest_quid_faciendum_*
Guest_quid_faciendum_*

#1 Geplaatst 26 februari 2009 - 14:19

Hallo allen,

ons Britje Scully is gisteren bevallen van zes prachtige baby-kittens (zie ander topic).
Achteraf is de dierenarts nog geweest voor een check-up en een spuitje.
Sinds gisterenavond laat is Scully echter erg aan het hijgen, met haar tongetje uit haar bekje (de enige keer dat ze normaal zo hijgt, is wanneer ze in de auto zit om naar de dierenarts te gaan, dus van de stress).
Ze eet en drinkt zeer goed (bijzonder veel zelfs) en heeft geen koorts, maar vooral wanneer de kittens al een tijdje aan het drinken zijn, of wanneer ze langer dan een uur in de werpkist ligt, hijgt ze enorm en gaat haar hartslag enorm tekeer. Krijgt ze nu stress van die kittens of zo? Het is echt enorm zielig.
We hebben de dierenarts al gecontacteerd en die zei nog even af te wachten, maar ik ben toch bezorgd. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Is het trouwens normaal dat ze tussendoor niet altijd bij de kittens blijft liggen, maar soms naast de werpkist gaat liggen, al houdt ze haar kittens wel goed in het oog...

Groetjes, Eline

Guest_Muizepoes_*
Guest_Muizepoes_*

#2 Geplaatst 26 februari 2009 - 14:20

Is het niet te warm in de kist?

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#3 Geplaatst 26 februari 2009 - 14:24

Ik denk ook dat ze wat te warm heeft.
Het feit dat ze soms naast de werpkist (op de grond?) gaat liggen, zal misschien zijn om wat af te koelen. Amira deed dat ook, wanneer ze een tijdje bij de kittens gelegen had.
Hijgen deed ze niet.
Zet misschien wat water dichter bij haar. Het feit dat ze erg veel drinkt, kan zijn omat ze erg warm heeft. Hoeveel graden lichaamstemperatuur heeft ze?

Geplaatste afbeelding

jubikelcats
jubikelcats
  • 6.071 berichten
  • 17 katten

#4 Geplaatst 26 februari 2009 - 14:25

idd hoe warm is het in de kist?
En is ze helemaal leeg?

de kinderen drinken bij haar, dit is ook een natuurlijke oxytocine, of te wel het kan weeen op gang brengen.
Geplaatste afbeeldingJubikel Cats Perzen en Exotics
Nu je mijn handen niet meer aan kunt raken, raak je mijn hart nog duidelijker aan. Krachtig zijn in je kwetsbaarheid en kwetsbaar zijn in je kracht!

elixeryen
elixeryen
  • 14.834 berichten
  • 6 katten

#5 Geplaatst 27 februari 2009 - 12:10

Hoe is het inmiddels met je poes?

Geplaatste afbeelding

Guest_poezemannen_*
Guest_poezemannen_*

#6 Geplaatst 27 februari 2009 - 17:28

Wou ik ook net vragen..heb er hélemaal geen ervaring mee maar was toch beetje curieus..

JessaRaquel
JessaRaquel
  • 16.996 berichten
  • 1 katten

#7 Geplaatst 27 februari 2009 - 18:19

hoe gaat het met je poes
Geplaatste afbeelding
Als-ie spint is -ie blij ...als-ie gromt is-ie boos...als-ie slaapt is-ie lief :paw :cattailwag